Marius_J Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei. Kjøpte maskin på elkjøp på fredag, og fulgte ikke med hdmi kabel. Eller noe som kunne spille hd. Syns dette var litt rart.. Så tenkte kanskje det var feil,kanskje noen hadde hatt den før meg og tatt angreretten ellerno. Fulgte det med noe kabler for å spille hd på dokkers ps3? Kjøpte foresten starter pack. -Marius Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nei, det gjør det ikke. Lenke til kommentar
Espen-S-R Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nope ble skuffa over det selv! men skal du ha det så koster dem 199 kr:) Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nope ble skuffa over det selv! men skal du ha det så koster dem 199 kr:) Kan være lurt a legge litt mer penger i en HDMI kabel, slik at du får skikkelig lyd og bilde kvalitet. Lenke til kommentar
Espen-S-R Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) hehe nja kameraten min kjøpte en kabel til 1000 kr, og jeg kjøpte min til 200 kr, fikk like godt bilde, han fikk LITT bedre lyd da.. Edit: kommer ann på om den er gullbelagt, da blir det rå kvalitet! Endret 20. november 2007 av Espen-S-R Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 hmm, så lenge kablen er laget til spec så spiller det vel ingen rolle hvilke kabel du kjøper. Er jo tross alt digitale signaler, er det ikke? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Edit: kommer ann på om den er gullbelagt, da blir det rå kvalitet! Det er faktisk viktigere at kabelen har god kontakt mellom seg og kontakten den skal inn i, og at det ikke er noe slarv i det punktet. Er kabelen slik at den sitter godt og har god kontakt, så hjelper det mye mer enn om det er gull belagte kontakter. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 hmm, så lenge kablen er laget til spec så spiller det vel ingen rolle hvilke kabel du kjøper. Er jo tross alt digitale signaler, er det ikke? Mhm. Skal kabelen mellom 0-3 m så holder med de billigere kablene har jeg hørt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kan være lurt a legge litt mer penger i en HDMI kabel, slik at du får skikkelig lyd og bilde kvalitet. Niks, eigentleg ikkje. Dette er digitale signal, og so lenge all informasjonen kjem fram, får du identisk resultat uansett om kabelen kostar 150 eller 1500 kroner. Eventuelle skilnadar trur eg i dei fleste tilfella kan tilskrivast placebo-effekten. Kva du enn gjer, IKKJE tru på selgaren dersom han prøvar å prakke på deg ein Monster-kabel, eller noko tilsvarande overprisa lureri. Selgarar prøver ofte å framstå som ekspertar, men er det svært sjeldan. So kan du bruke pengane du sparar på eit par spel i staden. Kay Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Niks, eigentleg ikkje. Dette er digitale signal, og so lenge all informasjonen kjem fram, får du identisk resultat uansett om kabelen kostar 150 eller 1500 kroner. Eventuelle skilnadar trur eg i dei fleste tilfella kan tilskrivast placebo-effekten. Helt riktig, så lenge all informasjonen kommer fram, så blir det samme resultat. Men for at all informasjon skal komme fram så bør kabelen være godt isolert for at den ikke skal miste informasjon underveis. Pluss at den bør sitte skikkelig i kontakten (Men det gjør de fleste). Lenke til kommentar
drasdo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei. Kjøpte maskin på elkjøp på fredag, og fulgte ikke med hdmi kabel. Eller noe som kunne spille hd. Syns dette var litt rart.. Så tenkte kanskje det var feil,kanskje noen hadde hatt den før meg og tatt angreretten ellerno. Fulgte det med noe kabler for å spille hd på dokkers ps3? Kjøpte foresten starter pack. -Marius nei fulgte ikke med til min heller så måtte kjøpe utenom...ble ganske skuffet men de må jo tjene penger disse folka i sony...koster vel et 2-3hundre kr for en hdmi-kabel Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Helt riktig, så lenge all informasjonen kommer fram, så blir det samme resultat. Men for at all informasjon skal komme fram så bør kabelen være godt isolert for at den ikke skal miste informasjon underveis. Pluss at den bør sitte skikkelig i kontakten (Men det gjør de fleste). Ja, men dette er ikkje vanskeleg...vi har pumpa store mengder informasjon over gamle telefonledningar ei stund no. På ein meter eller tre bak TV-en er det absolutt ikkje noko behov for å gjere store investeringar for å få perfekt bilete. Kay Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Man skal vel gjerne opp i 10-15 meter lang HDMI-kabel for å få noe som helst kvalitetstap på grunn av at informasjonen ikke kommer frem. Kjøp den billigste du finner. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Man skal vel gjerne opp i 10-15 meter lang HDMI-kabel for å få noe som helst kvalitetstap på grunn av at informasjonen ikke kommer frem. Kjøp den billigste du finner. Det har jeg faktisk erfart at det er forskjell på... Har tilkoblet PC-en til tv'en, og med en billig kabel, var det punkter på skriften som var blitt viska ut. Med en dyrere kabel så var det ikke noe problem. Men det som også kan være er at tv'en prøver å tilpasse de punktene som er mista, til resten av bildet. Så hvis du har et helt hvitt bilde, med en svart prikk på. Og kabelen mister det punktet, så vil tv'en gjøre den hvit. Antagligvis vil det ikke være så stort problem under film og spilling, siden tv'en, prøver tar fargen på de andre punktene rundt. Bare ikke stikk på chlaser'n og kjøp kabelen! Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Om piksler forsvinner på bildet, er jo kabelen rett og slett ødelagt. Jeg sier go clahs! Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Eller dårlig isolert... OT: Gjelder fortsatt 7 ords regelen? Ble den fjerna? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Eller dårlig isolert... Jeg tror det skal være ganske stråleutsatt for å ha noen innvirkning på en kabel på et par meter. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jeg har 50kr kabel til bode ps3 og pc og det ser helt perfekt ut. Har sett andre som bruker dyr hdmi og det ser ikke noe bedere ut! EDIT http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2645 Endret 20. november 2007 av Kennet_H Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Skal man kjøre 1080p i lengre strekk er det faktisk viktig med kvalitet på kabelen. Kjøpte 10m på Biltema, den takler ikke 1080p, men en på 2 meter fra samme butikk og prudusent funker fint selv med 1080p. Endret 21. november 2007 av hardkjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå