Anborn Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Kjører Red Hat 7.3. Jeg har prøvd å endre hastighet med mii-tool, da jeg vet at jeg ikke får kontakt med nettet på mer en 10 Mb. Taster inn:mii-tool eth0 får beskjeden(tatt på husken siden jeg sitter i windows nå): eth0, 10baseT-HD, no link. Går ut fra at det ikke skal stå "no link" for at jeg skal få kontakt... Noen som kan hjelpe meg? :o Anborn Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 netkorte er oppe å kjører å funker? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvordan nettverkskort har du? Hvilken modul bruker du for nettverket (sjekk med lsmod, paste gjerne lista om du ikke vet hva du leter etter)? Hva sier ifconfig? Fungerer alt i andre OS på samme maskin? Er kabling riktig? Har du sjekket at kabling er riktig? Er du helt sikker? Hvordan er nettverket satt opp med tanke på DHCP, ip-utdeling, etc? Nøyaktig hva har du gjort med tanke på nettverksoppsett? ... (innledende spørsmål) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå