Laffe Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Heisann.. Jeg lurte på om det gikk an å save linkene man har i fanen/toolbaren på firefoxen? eller hva nå det heter. Skulle gjerne hatt savet de før jeg formaterte PC-en. Jeg kunne godt skrivet ned alle, men da hadde jeg sikekrt sittet i flere timer. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Mozback er et veldig fint program for å ta backup av snarveiene i Firefox. Det finner du blant annet her: http://mozbackup.jasnapaka.com/ Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 takk;D men når jeg skal hente backupen tilbake.. Hvordan gjenopprette jeg den? Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg bruker Foxmarks Du oppretter en konto . Programmet synkroniserer automatisk dine bokmerker med en server , og når du har formattert PC-en er det bare å besøke kontoen og deretter laste ned alle bokmerkene. Det hele tar bare noen få sekunder. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Heisann..Jeg lurte på om det gikk an å save linkene man har i fanen/toolbaren på firefoxen? eller hva nå det heter. Skulle gjerne hatt savet de før jeg formaterte PC-en. Jeg kunne godt skrivet ned alle, men da hadde jeg sikekrt sittet i flere timer. Noe sånt du tenker på?: FEBE (Firefox Environment Backup Extension) backs up your extensions, themes, and (optionally) your bookmarks, preferences, passwords, cookies and just about everything else Firefox offers (it can even backup/restore your entire profile). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du trenger virkelig ikke en egen utvidelse for å ta backup av bokmerkene dine! Det er to alternativer: 1. bokmerker -> behandle bokmerker, fil -> eksporter. Du får da en html-fil av bokmerkene som du senere kan importere. 2. Du kan ta backup av profilen din. Det er lenge siden jeg har brukt Windows, men jeg regner med at den ligger i noe ala c:/documents and settings/ditt brukernavn/application support(?)/mozilla firefox/, men jeg er på ingen måte sikker der. Du skal i hvert fall ta backup av 'mozilla firefox' eller 'firefox'-katalogen og bare kopiere den tilbake når du har installert Windows og Firefox på nytt. Eller du kan bruke en av utvidelsene som tidligere er foreslått, selv om jeg synes det er unødvendig Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 profilmappa ligger i C:\documents and settings\"bruker"\programdata\mozilla\firefox\profiles du kan også skrive %appdata%\mozilla\firefox\profiles i kjør boksen. legger like godt med koden til en batch fil jeg skrev for en tid tilbake som tar backup av firefox profilen. den tar backup til C:\Backup, men det kan endres til det du vil ved å endre C:\backup til det du vil. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @echo off title Firefox profile backup set backup="C:\Backup" :topp del backup /Q cls taskkill /IM firefox.exe cls echo forbereder backup, backup kan ta noe tid... @ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1500 > nul cls echo Tar backup... xcopy "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\*" "backup" /E /H /Y IF %ERRORLEVEL% == 0 goto suksess IF %ERRORLEVEL% == 1 goto feil :feil cls echo backup misslyktes, vil du prøve på nytt? ja/nei set /p svar= if %svar% equ ja goto topp else goto feil :suksess cls start "" "%programfiles%\mozilla firefox\firefox.exe msg * backup er ferdig! goto end :feil msg * backup misslyktes! :end exit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå