Gå til innhold

Save/kopiere linkene fra Fanen(firefox)

Laffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann..

Jeg lurte på om det gikk an å save linkene man har i fanen/toolbaren på firefoxen? eller hva nå det heter. Skulle gjerne hatt savet de før jeg formaterte PC-en. Jeg kunne godt skrivet ned alle, men da hadde jeg sikekrt sittet i flere timer. :(

Noe sånt du tenker på?:

FEBE (Firefox Environment Backup Extension) backs up your extensions, themes, and (optionally) your bookmarks, preferences, passwords, cookies and just about everything else Firefox offers (it can even backup/restore your entire profile).

Lenke til kommentar

Du trenger virkelig ikke en egen utvidelse for å ta backup av bokmerkene dine! Det er to alternativer:

1. bokmerker -> behandle bokmerker, fil -> eksporter. Du får da en html-fil av bokmerkene som du senere kan importere.

2. Du kan ta backup av profilen din. Det er lenge siden jeg har brukt Windows, men jeg regner med at den ligger i noe ala c:/documents and settings/ditt brukernavn/application support(?)/mozilla firefox/, men jeg er på ingen måte sikker der. Du skal i hvert fall ta backup av 'mozilla firefox' eller 'firefox'-katalogen og bare kopiere den tilbake når du har installert Windows og Firefox på nytt.

Eller du kan bruke en av utvidelsene som tidligere er foreslått, selv om jeg synes det er unødvendig :p

Lenke til kommentar

profilmappa ligger i C:\documents and settings\"bruker"\programdata\mozilla\firefox\profiles

du kan også skrive %appdata%\mozilla\firefox\profiles i kjør boksen.

legger like godt med koden til en batch fil jeg skrev for en tid tilbake som tar backup av firefox profilen.

den tar backup til C:\Backup, men det kan endres til det du vil ved å endre C:\backup til det du vil.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

@echo off
title Firefox profile backup
set backup="C:\Backup"
:topp
del backup /Q
cls
taskkill /IM firefox.exe
cls
echo forbereder backup, backup kan ta noe tid...
@ping.exe 127.0.0.1 -n 10 -w 1500 > nul
cls
echo Tar backup...
xcopy "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\*" "backup" /E /H /Y
IF %ERRORLEVEL% == 0 goto suksess
IF %ERRORLEVEL% == 1 goto feil
:feil
cls
echo backup misslyktes, vil du prøve på nytt? ja/nei
set /p svar=
if %svar% equ ja goto topp else goto feil
:suksess
cls
start "" "%programfiles%\mozilla firefox\firefox.exe
msg * backup er ferdig!
goto end
:feil
msg * backup misslyktes!
:end
exit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...