britty Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 bodde før sammen med foreldrene mine, men bor sammen med typen nå(er 20 år om alder har noe å si?), han har eget hus og alt.. har jeg krav på stipend siden jeg ikke bor hjemme lenger? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 bor du mer enn 4 eller var det 3mil unna foreldrene dine, så kan du få stipend. Hvis ikke må du dokkumentere hvorfor du ikke kan bo hjemme hos foreldrene dine. Er der ikke plass til deg, og at du ikke har eget rom, så kan du sende inn skisse av huset til lånekassen. Har du dårlig forhold til noen hjemme, må du ha underskrift av f.eks barneværn, psykolog, etc osv... Har du ikke en god, dokkumentert grunn, og at du er rettselev, så får du ikke annet enn lån. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Bare søk i vei, du får ikke om du ikke søker uansett og det tar 10 minutter. Lenke til kommentar
britty Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Bare søk i vei, du får ikke om du ikke søker uansett og det tar 10 minutter. "Fristen for å søke om støtte for høsten 2007 er ute (gikk ut 15. november). Fristen for å søke støtte for våren 2008 er 15. mars. " betyr det at jeg kan få stipend fra januar da?? . Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Går du på vgs, høyskole eller universitet? Vgs så må du bo en antall km ifra foreldrene dine. Husker ikke antall km akkurat nå. Men hvis du går på høyskole/unviersietet så slipper du å bo langt unna foreldrene. Bare bo for deg selv. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Krav for å få bostipend Du må bo for deg selv og minst ett av disse kravene må være oppfylt: • Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet • Reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur • Det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme Det vil si at du på ingen måte blir å få innvilget stippend som borteboer med mindre du oppfyller ett av disse kravene. Du kan søke stippend fra januar 2008. Dersom du er student på universitet, høyskole, eller elev uten krav på videregående opplæring vil ikke søknaden bli behovsprøvd, og du vil få stippend som borteboer uansett. Stippendet vil i første omgang bli utbetaling som lån, og vil ikke bli omgjort før året er fullført og bestått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå