Anborn Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hvor er prosessoren din er lagd? _Vet_ du at den er lagd akkuratt der? Kan du bevise det? Hvordan skal du bevise det? Vet du eller _tror_ du at den er lagd i det landet? Historien om Romerriket er støttet av 12 skrifter som er skrevet over en tidsperiode på 300 år. Det er jo historie og fakta. Ingen diskuterer (er kritisk til) dens eksistens eller hva som skjedde i denne perioden. Vikingetiden er fortalt av Snorre. Han var jo en real kar vi kjøper det han skreiv. Bibelen og dens innhold er støttet av over 16 000(!) skrifter som er skrevet over en tidsperiode på over 1500 år. Men hallo alle skjønner jo at dette er løgn og bedrag. Vi må omvende de kristne fra deres vranglære... Hvor er prosessoren din lagd? Hvem har sagt deg det? Hvorfor kan du tro på det? Hvrdan kan du bevise det? Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar. Folk må tro hva de vil, men det er det jeg tror. Jeg er fornøyd så lenge ingen prakker på meg sine meninger. Hold det for deg selv å jeg er fornøyd... Anborn Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar.Blasfemi! Alle prosessorer er laget i de hellige Prosessorfabrikkene, velsignet av den store Intel, Magnifike AMD, Allmektige VIA eller en av de andre prosessorgudene! Alle som tror noe annet skal gå med prosessorer under føttene (med pinnene opp) for evig tid etter at de er blitt daue!! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar.Blasfemi! Alle prosessorer er laget i de hellige Prosessorfabrikkene, velsignet av den store Intel, Magnifike AMD, Allmektige VIA eller en av de andre prosessorgudene! Alle som tror noe annet skal gå med prosessorer under føttene (med pinnene opp) for evig tid etter at de er blitt daue!! Lenke til kommentar
bleak Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hvor er prosessoren din er lagd? _Vet_ du at den er lagd akkuratt der? Kan du bevise det? Hvordan skal du bevise det? Vet du eller _tror_ du at den er lagd i det landet? Historien om Romerriket er støttet av 12 skrifter som er skrevet over en tidsperiode på 300 år. Det er jo historie og fakta. Ingen diskuterer (er kritisk til) dens eksistens eller hva som skjedde i denne perioden. Vikingetiden er fortalt av Snorre. Han var jo en real kar vi kjøper det han skreiv. Bibelen og dens innhold er støttet av over 16 000(!) skrifter som er skrevet over en tidsperiode på over 1500 år. Men hallo alle skjønner jo at dette er løgn og bedrag. Vi må omvende de kristne fra deres vranglære... Hvor er prosessoren din lagd? Hvem har sagt deg det? Hvorfor kan du tro på det? Hvrdan kan du bevise det? Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar. Folk må tro hva de vil, men det er det jeg tror. Jeg er fornøyd så lenge ingen prakker på meg sine meninger. Hold det for deg selv å jeg er fornøyd... Anborn 651832[/snapback] Første gang jeg faktisk har sett det at man ikke kan tro på noe som ikke er bevist slått tilbake. Dæsken, nå blei jeg faktisk litt glad. Det kan jo komme av at jeg får lov til å sende denne kritikken til "religiøse" ateister En ekte logikker vil ikke si at gud ikke finnes, han vil bare si at det er uhorvelig usannsynnelig siden alle bevis teller imot. For å være sikker på at noe ikke finnes må man ha håndfaste bevis uten hull. Akkurat det har jeg enda ikke sett, jeg har bare sett en god del bevis på at den kristene gud er et stort sammensurium av motsigelser og problemer. Det kan faktisk finnes en skaper som har satt alt i gang. Tross alt: Hvis han klarer å skape hele universet klarer han også å skape et sted han kan sitte i fred og betrakte det hele. Med andre ord for å mene at det ikke finnes noen gud må man TRO på det. Man kan jo ikke bevise at han ikke finnes, siden det er hull hvor han kan ha kommet igjenom. Legg merke til at vi her snakker om en gudefigur som står bak alt, og ikke Gud som i javah\allah\kristenfyren, akkurat den fyren finnes det nemlig en del ting i bibelen som motbeviser... Endret 9. april 2007 av bleak Lenke til kommentar
andir Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Jeg tror at trådstarter er gal. Jeg kan ikke bevise det, men jeg har en god overbevisning. Forøvring er prosessoren min laget av alver på Nordpolen. La ikke merke til det før nå; er dette en ny rekord i å bumpe opp en gammel tråd? Endret 9. april 2007 av andir Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg tror at trådstarter er gal. Jeg kan ikke bevise det, men jeg har en god overbevisning. Forøvring er prosessoren min laget av alver på Nordpolen. La ikke merke til det før nå; er dette en ny rekord i å bumpe opp en gammel tråd? 8345331[/snapback] Lurer på det, jeg vet ikke om noen bedre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvor er prosessoren din er lagd? _Vet_ du at den er lagd akkuratt der? Kan du bevise det? Hvordan skal du bevise det? Vet du eller _tror_ du at den er lagd i det landet? Hvilken relevans har det? Jeg bryr meg lite om hvor den er laget, men hvis jeg vil finne det ut så er det faktisk mulig å gjøre det. Historien om Romerriket er støttet av 12 skrifter som er skrevet over en tidsperiode på 300 år. Det er jo historie og fakta. Ingen diskuterer (er kritisk til) dens eksistens eller hva som skjedde i denne perioden.Vikingetiden er fortalt av Snorre. Han var jo en real kar vi kjøper det han skreiv. Hvor har du dette fra? Forøvrig er det mer enn skrifter som gir oss kunnskap. Arkeologiske utgravninger o.l. former også vårt bilde av historien. Bibelen og dens innhold er støttet av over 16 000(!) skrifter som er skrevet over en tidsperiode på over 1500 år. Hvilke skrifter er dette, og hva mener du med "støttet"? Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar. Folk må tro hva de vil, men det er det jeg tror. Nemlig. Du bare tror noe, ut av løse luften. Vi andre, derimot, kan se på dokumentasjonen hvor den er påstått produsert, og så kan vi sjekke om dette faktisk stemmer. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er helt korrekt som trådstarter skriver. Nesten alt som blir gjordt innen forskning osv er basert på induksjoner. Vi kan i nesten ingen tilfeller vite sikkert at A -> B. I tillegg til dette er "bevisene" gjort ved observasjon, og observasjon påvirker det observerte. Hva forskningen kommer frem til kan i de fleste grener ikke med rett kalles "bevis", selv om det oftest blir kalt det, og de færreste gidder å krangle om viktigheten av dette. I dagliglivet må vi i nesten alle tilfeller basere oss på induktive bevis, og det er dette som skiller kristne fra ikke-kristne. Bibelen har kanskje god støtte fra antall kilder som støtter opp om den, men naturlovene har også god støtte fra antall observasjoner som sier at de virker så og så, og i tillegg vet vi at vandrehistorier har lett for å bli overdrevet, og endelig vet vi at alle de mennesker vi til nu har observert ikke har overnaturlige evner. Vi har altså svært god grunn til å kanskje godta mye av historiene fra bibelen, riktignok med en klype salt, men det overnaturlige blir forkastet av ethvert menneske som har mer hjerne i hodet enn støv. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvor er prosessoren din er lagd? _Vet_ du at den er lagd akkuratt der? Kan du bevise det? Hvordan skal du bevise det? Vet du eller _tror_ du at den er lagd i det landet? Historien om Romerriket er støttet av 12 skrifter som er skrevet over en tidsperiode på 300 år. Det er jo historie og fakta. Ingen diskuterer (er kritisk til) dens eksistens eller hva som skjedde i denne perioden. Vikingetiden er fortalt av Snorre. Han var jo en real kar vi kjøper det han skreiv. Bibelen og dens innhold er støttet av over 16 000(!) skrifter som er skrevet over en tidsperiode på over 1500 år. Men hallo alle skjønner jo at dette er løgn og bedrag. Vi må omvende de kristne fra deres vranglære... Hvor er prosessoren din lagd? Hvem har sagt deg det? Hvorfor kan du tro på det? Hvrdan kan du bevise det? Jeg kjører en Duron 750. Jeg for min del tror den er lagd i en garasje på Svalbar. Folk må tro hva de vil, men det er det jeg tror. Jeg er fornøyd så lenge ingen prakker på meg sine meninger. Hold det for deg selv å jeg er fornøyd... Anborn 651832[/snapback] Man finner flere beviser for at Romerriket har eksistert: ruiner, skrifter osv. Romerrikets eksistens strider heller ikke mot noen vitenskapelige teorier. Bibelen er bygget på teorier, og mesteparten av det som står der kan motbevises av vitenskapen. Prøv å spytte en blind mann i øyet, og se om han får synet igjen. Prøv å samle to av hver art i en liten (etter dagens standard) båt. Jeg vedder høyrearmen min på at det ikke går. _____________ Hvordan vet jeg at Sudan er det største landet i Afrika? Fordi han som tegnet krtet tegnet det størst? Jeg har aldri vært i Sudan, så jeg kan ikke vite det 100%. Hvordan vet jeg at Rimi Hagen og Carl I. Hagen ikke er samme person? Jeg har aldri sett dem ved siden av hverandre. Hvordan vet jeg at det er 6,5 milliarder (?) mennesker i verden? Jeg har aldri tellt etter selv. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvordan vet trådstarter at han i det hele tatt lever og ikke er et produkt av sin egne syke fantasi og blir holdt kunstig i livet av alver? Ingenting tyder på det, og det kunne ikke bevises uansett om han prøvde. Derfor tror vi ikke på noe som ikke er i det minste "sansynlig". At vi er holdt kunstig i live av alver og bare lever i en fantasiverden er like sansynlig som at vi er skapt av en skaper som våker over oss: Begge utsagnene baserer seg på at 1 (minst) ubeviselig(e) entitet(er) holder oss i livet og overvåker oss. Ingen av dem kan bevises eller motbevises. Begge er like sansynlig. Men det er mer sansynlig at ingen av disse entitetene eksisterer, da ingen av dem er *nødvendige* for at vi skal leve. For hver "gode gud" kan det tenkes at det egentlig finnes en "ond gud som later som han er god" -- som begge er like sansynlige. For hver "gud som blir påstatt å eksistere" kan det like godt finnes en "gud som eksisterer men som ikke vil at noen skal vite at han eksisterer". Derfor kan vi trygt kutte vekk alt som heter guder, og heller basere oss på virkeligheten vi observerer. Interessant tema -- men dette emnet har ligget dødt i mer enn tre år... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er helt korrekt som trådstarter skriver. Det er jo ikke det. Religiøs tro er blind. Vitenskapen er ikke blind. Der kan man teste og observere og lignende. Man kan si at man aldri kan vite helt sikkert, men det finnes grader av dette. Religiøs tro er ekstremt langt ut på den ene siden, da man tror blindt. Vitenskap befinner seg veldig langt ut på den andre siden, da man må ha fakta og observasjoner for å støtte "troen". Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Allikevel er alt vi vet, eller mener vi vet, basert på ting som har skjedd og som er blitt observert. Vi kan derfor egentlig ikke være 100% sikker på vitenskaplige bevis siden vi ikke kan være sikker på hva som skjer, før det skjer. Vi kan være helvetes sikre på de antagelsene vi tar, men vi kan aldri gjøre annet enn å anta. Som et eksempel kan du holde en kopp i hånden. Når du slipper den kan du ut i fra alle tidligere observasjoner være sikker på at den faller, men du kan ikke være 100% sikker før du faktisk har prøvd. Bare fordi den alltid har gjort det, er det ingeting som tilsier at den for altid vil gjøre det, men siden det aldri har skjedd før, er sansynligheten ganske liten for at den gjør noe annet enn å bli dradd ned av tyngdekraften. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du er ikke 100% sikker på at du sitter ved en PC og leser dette? Vitenskapen har bevist at den fungerer. Alt du bruker er et resultat av vitenskapen. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du er ikke 100% sikker på at du sitter ved en PC og leser dette? Vitenskapen har bevist at den fungerer. Alt du bruker er et resultat av vitenskapen. 8368758[/snapback] Jeg er 100% sikker på at jeg leser dette fordi det er noe jeg gjør, ikke noe jeg kommer til å gjøre. Vitenskapen kan bare anta ting ut ifra observasjoner. Bare fordi himmelen alltid har vært blå i dagslys (bak eventuelle skyer) kan vi ikke vite med sikkerhet at den er det i morgen. Men fordi det aldri har skjedd kan vi være ganske sikker, men vi kan ikke vite. Man kan bare være 100% sikker på en ting etter at det har skjedd. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Så er du sikker på at en PC eksisterer eller ikke? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) EDIT: Glem det. Endret 12. april 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Så er du sikker på at en PC eksisterer eller ikke? 8368859[/snapback] Jeg snakker ikke om fysiske objekt eller ting, jeg snakker om fenomener og lover som er bevist gjennom vitenskapen. Om PCen min eksisterer eller ikke er helt irrelevenat, da jeg mest sansynelig heller ikke eksisterer hvis den ikke gjør det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Om PCen din eksisterer er veldig relevant, da den nettopp er basert på vitenskapelige teorier. Altså teorier som man har kommet frem til ved å bruke samme metode som man har kommet frem til andre ting, som f.eks. evolusjonsteorien. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er helt korrekt som trådstarter skriver. Det er jo ikke det. Religiøs tro er blind. Vitenskapen er ikke blind. Der kan man teste og observere og lignende. Man kan si at man aldri kan vite helt sikkert, men det finnes grader av dette. Religiøs tro er ekstremt langt ut på den ene siden, da man tror blindt. Vitenskap befinner seg veldig langt ut på den andre siden, da man må ha fakta og observasjoner for å støtte "troen". 8359655[/snapback] Viss du gjør forsøk i å forfeile innlegget mitt er du nødt til å vise at det er en prinsippiell forskjell mellom det å vite noe 0.001%- og 99% sikkert. Noe slikt har ikke du mestret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå