Gå til innhold

HD-kabel til wii nødvendig?

genetex

Anbefalte innlegg

Heisann!

Stikker opp på Elkjøp om 1 time og kjøper meg Wii + Mario. Vi har 32" lcd tv her hjemme, og jeg lurer på om det er slik som meg Xbox 360, at det er smart å invistere i en HD kabel (Hva heter disse kablene? HDMI?) som gjør at bildet får bedre kvalitet? Eller er det ikke slik på Wii (tror jeg har hørt dette).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig slik at composite kabel (den som følger med Wii) er bedre enn en ekte komponent kabel slik som den offisielle kabelen her ? Uansett må man vel kople denne kabelen i en scart adapter hvis man ikke har de 3 rgb komponent inngangene på tven sin (jeg har en Sony LCD 40" og den har ikke noe slikt). Og da kan man vel like greit kjøpe den offisielle Scart kabelen deres? (Antar at denne innvending er en komponent kabel?)

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Om du har en flatskjerm med komponent innganger er det meget lurt å innvestere i komponent kabler. Du får et mye skarpere og penere bilde i forhold til kompositt.

Jeg hadde en gammel 21" sliter av en CRT som jeg kjørte Wiien på i starten. Da jeg fikk en LCD skjerm brukte jeg de samme kablene en stund til jeg fikk komponentkablene og jeg må si forskjellen var merkbar. Det var et mye skarpere bilde, mer dypde og mer detalje som kom frem. Med kompositt fløt mange av fargene sammen og det var vanskelig å skille enkelte teksturer.

Så jeg vil anbefale å kjøpe komponent kabler om du har en HD klar skjerm.

Lenke til kommentar

Bruk RGB, Komponent eller hva som helst bare ikke den medfølgende kompositt kabelen!!

Det er horribel kvalitet på bilde via den, det er som ett støvlag ligger over bildet og fargene er så tørre og kjipe att det ikke kan bli værre nesten.

(det gjelder på LCD tvr, ikke i så stor grad på en vanlig CRT skjerm)

Lenke til kommentar
Og det er vell ikke snakk om store forskjeller? Jeg vil bare ikke at jeg kjøper Wii og så har den omtrent samme grafikk som ps2/gamecube, da blir jeg veldig skuffa..

Wii har ikke HD, utenom hvis du vil kalle 480p for HD da. Grafikken vil vel være litt bedre enn Gamecube, men ikke forvent Xbox 360/PS3 grafikk for da vil du bli skuffet.

Lenke til kommentar
Heisann!

Stikker opp på Elkjøp om 1 time og kjøper meg Wii + Mario. Vi har 32" lcd tv her hjemme, og jeg lurer på om det er slik som meg Xbox 360, at det er smart å invistere i en HD kabel (Hva heter disse kablene? HDMI?) som gjør at bildet får bedre kvalitet? Eller er det ikke slik på Wii (tror jeg har hørt dette).

Du bør definitivt kjøpe component ja. Mario Galaxy ser sweet ut på min 32" LCD med component i hvertfall :)

Det er ingenting om at det er stor forskjell, og det er vel egentlig ikke en mulighet med komposittkabel på LCD TV engang. Det ser nemlig RÆV ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...