neo2001 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har et problem med å fjernstyre PS3`en min via PSP. (Via internett). Etter innkjøp av psp slim i dag har jeg gjort følgende: PS3 * Har satt brukerkontoen på ps3 til autostart (under "brukere"-menyen) * Under "innstillinger" har jeg også satt på fjernstart og registrert PSP-enheten via usb. PSP * Etter å ha registrert enheten til PS3 har jeg fått opp PS3`en min under "remote play"-menyen * Jeg bruker samme innlogging som på ps3 (email) og samme passord. Det funker fint å oppnå kontakt med ps3 når jeg velger å fjernstyre via "privat nettverk". (Altså, etter å ha satt ps3-en i remote play først). Problemet.... Det jeg ikke får til er å fjernstyre via internett. Etter å ha valgt det trådløse nettverket mitt på psp`en (som forøvrig funker helt fint når man f.eks. skal på nettet på psp), sjekket at det er samme konto (email) og passord som det jeg bruker på ps3, får jeg opp en feilmelding: "The ps3 system was not found. Check that you are signed in on the ps3 system using the same sign-in ID and have selected remote play on the ps3 system". Noen gode råd om hva som kan være feil? Det vil i så fall bli mottatt med en stor dose takk. Lenke til kommentar
oesse Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei folkens! Fant dette gamle innlegget når jeg lettet etter hjelp for å løse mitt eget problem, som er nøyaktig det samme som beskrevet over... Så nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg? eller er det fortsatt ingen som kan svare på dette? Mvh Øistein Lenke til kommentar
oesse Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har nå klart å koble PSP'n til PS3'n, via internett, ved å gå inn på innstillinger -> innstillinger for avstandspilling -> fjernstart å huke av for "muligjør fjernstart via internet". Men det som skjer er følgende: Når man skrur av PS3'n, skrur den seg automatisk på igjen, å går inn i "avstandsspill mode" (remote play) for å vente på at PSP'n skal koble seg til. Hvis jeg nå kobler PSP'n til, via internet, vil det fungere. Men det er jo ikke slik det skal fungere.. kan ikke la playstation3 stå på hele tiden, i "stand by mode". Men da vet jeg i allefall at jeg får koblet de sammen, via internett. Noen som har noen råd? Håper dette kanskje kan hjelpe noen, med å hjelpe meg med mitt problem.. Mvh Øistein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå