Gå til innhold

Bytte E61i mot mellomlegg: E51 eller N82?

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma her..

Hadde en E61i som knela helt og skal få ny telefon. Jeg får imidlertid velge en ny telefon om jeg ønske det, og jeg vil få refundert beløpet om jeg velger en billigere mens jeg må betale ekstra om jeg velger en dyrere.

Da er spørsmålet. Skal jeg velge en E51 og få tilbake 1140 kr, eller skal jeg velge en N82 og betale 990 kr? Det er i praksis 2130 kr, men jeg trøster meg selv med at de 1140 kr jeg ville fått kreditert er sunk cost. :p

990 kr for GPS og 5 mpix kamera med xenon-blitz er ikke så verst? Men hvordan er det med batteritid osv? Syns samtidig N82 er noe stor og klumpete, men er jo 0,4" større skjerm også da. Jeg slites..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla Christer! :)

Litt inside info om batteriet kommer godt med, det er vel det eneste jeg sitter å tviler litt på her. Ellers har jeg egentlig slått meg litt til ro med at GPS, godt kamera og større skjerm veide opp for prisen. Men batteriet kan helt klart bli en plage. Ser Nokia oppgir taletiden til det samme på E51 og N82, men er ikke overbevist. :p De har sagt mye rart tidligere. Har egentlig aldri plukket så veldig mye på noen N95 noen gang. Om batteriet er like ille som på N95, hvor ille snakker vi da?

Lenke til kommentar

E51 har vell 30 mhz større prosessor(har vell egentlig ikke noe og si) og litt bedre batteritid! har bare hørt at den skal ha en god batteritid.. n82 vet jeg ikke hva har.. men går ut ifra at den er litt lav!

Nokia e51 mangler 3.5 jack plugg og har 2" skjerm... det blir for lite mener jeg.. 2" og 2.4" skjerm er stor forskjell mener jeg!

N82 har 5 mpix kamera og GPS.. For meg er de to tingene ubrukelige..

Jeg lånte en n95 i 3 uker.. Jeg bruker telefonen til og ringe og sende melding.. Når jeg kjeder meg hører jeg på musikk, sitter på msn eller så går jeg inn på internett.. Skal man høre på musikk er det veldig greit og kunne koble til headsett rett til telefonen med 3.5 jack plugg.. og til msn og internett er 2.4" skjerm nesten ett mininum..

Batteritiden på N95 er ikke mye bra.. men det gjør ikke noe.. for når jeg er "ute" ringer jeg bare og sender litt sms.. og det bruker ikke så mye strøm.. MSN og musikk bruker jeg når jeg sitter hjemme og kjeder meg og da har jeg alltid en lader rundt meg..

Jeg har en p990 for øyeblikket, så med andre ord har størrelse på mobilen veldig lite å si..

Så jeg ville valgt n82..

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Skjønner. 1-1,5 dager er ikke stort. Er avhengig av å ikke måtte lade oftere enn annenhver natt. Men det ville også vært helt ålreit. Klarer den tre skal jeg aldri klage. :)

Jeg gir den et forsøk. Om alt skjærer seg så er det finn.no neste. :p

Var innom nordialog i dag.. så på begge de to telefonene.. så bare på "dummies" da.. men tastene på n82 virket ikke så veldig gode. mens de på e51 var fantastiske!

Men god plan og gi n82 ett forsøk..

Lenke til kommentar

Ja, er veldig spent. Tastene på working N82 er visst veldig gode sier prototypetesterne. Mye bedre enn tastene på N73 og greier. Tastene på E51 tror jeg er skoleeksempel på gode knapper for å være ærlig. Digger designet på E51 all over! Det som blir mest spennende på N82 er responsen og batteritiden. GPS antennen er, i motsetning til N95, plassert på toppen av telefonen, så er veldig spent på mottaksegenskapene for GPS også. :) Blir moro dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...