Gå til innhold

Støy fra AMD 64 X2 6000+ boxed?

Jon-d

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en AMD 64 X2 6000+ med orginal kjøler og tilhørende vifte. Noen som vet om denne vifta bråker mer enn alternativene det kunne gått an å bytte ut med?

Ja det gjør den, med en Nochtua NH12 eller Thermalright Ultra 120 Extreme med stillegående vifte® på vil du kunne dempe støyen betraktelig. Det koster vel og merke en del, rundt 500 kroner

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Har en AMD 64 X2 6000+ med orginal kjøler og tilhørende vifte. Noen som vet om denne vifta bråker mer enn alternativene det kunne gått an å bytte ut med?

Ja det gjør den, med en Nochtua NH12 eller Thermalright Ultra 120 Extreme med stillegående vifte® på vil du kunne dempe støyen betraktelig. Det koster vel og merke en del, rundt 500 kroner

Jeg har ikke 500 kroner lyst til å få det litt mer stille... Mulig å bytte ut kun vifta med en mer stillegående kanskje?

Lenke til kommentar

mulig det er pga. god ventilasjon gjennom kabinettet, men jeg hadde for litt siden en Opteron 185 (2,6x2) med stock kjøler. I vanlig kontor\internett-bruk gikk denne vifta veldig sjeldent rundt i det hele tatt. den gikk opp til noen hundre RPM kanskje en gang i minuttet, og blåste da såvidt i noen sekunder før den slokna igjen. den var en helt ubetydelig støykilde. under spilling er det tross alt ikke så farlig. sjekk ut dette før du bytter. merk at du må ha på power savings i windows, og ha aktivert det i BIOS.

det kan nemlig være bedre investering å bruke pengene på matter, nye kabinettvifter eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Bruker du C'n'Q funksjonen? Det vil jo hjelpe en god del, helt gratis.

C'n'Q er på, men når det gjelder power saving i bios og vindows må jeg sjekke. Vifta går nå i hvert fall hele tiden.

Får prøve å sjekke ut de andre viftene også. VGA vifta har jeg bytta ut så den er grei, men ett eller annet er det som bråker assa. Irriterende når data'n står i stua.

Mulig det er en av kabinettviftene eller PSU'en som er synderen

Lenke til kommentar
Bruker du C'n'Q funksjonen? Det vil jo hjelpe en god del, helt gratis.

C'n'Q er på, men når det gjelder power saving i bios og vindows må jeg sjekke. Vifta går nå i hvert fall hele tiden.

Får prøve å sjekke ut de andre viftene også. VGA vifta har jeg bytta ut så den er grei, men ett eller annet er det som bråker assa. Irriterende når data'n står i stua.

Mulig det er en av kabinettviftene eller PSU'en som er synderen

Hos meg var det en kabinettvifte av ukjent opphav som var synderen, fikk heldigvis kjørt den på cool'n'quiet også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...