Gå til innhold

Få førerkort tilbake tidligere.

Sovesofa

Anbefalte innlegg

på hattrem trafikkskole sine sider står følgende:

Førerprøve Trondheim Kr. 1470.- (ink. oppvarmingstime)

Andre trafikkskoler har kanskje enda lavere pris. Selve gebyret til statens vegvesen er 720kroner, for å avlegge praktisk prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få faen i helvette i det røde helvette og fy faen satan!

Var på biltilsynet nå for og bestille oppkjøring. Fikk beskjed om at jeg bare hadde fått 1års utsettelse... I mine papirer fra politiet og rettsaken står det 2 år - 24 mnd. Det har nå gått over 2 år.

Jeg har altså kjørt uten lappen i 2år når jeg bare trengte og gjøre det i ett. Det landet her lager kriminelle.

Nå skal jeg ringe til politiet og lage et reint helvette!

Edit: Rakk ikke og komme så langt. Ringte en jusrist fra politiet og sa at de hadde gjort en feil. Tok faktisk under 30 min fra jeg var på biltilsynet til politiet ringte meg. Det er imponerende!

Hadde fått 2 år... takk og pris!

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
jeg kjørte i 130 i en 60 sone.. ikke en "vanlig" som man tenker på når man tenker på 60 soner, denne er 4 felts, midtrabatt, og ingen fotgjengere ferdes på denne veien da det er underganger og autovern, var så og si folketom vei og ideele forhold..
må prøve på det, var så max uflax, mellom ei 90 sone var det selvfølgevlig en strekning på 70km/t på 750 meter

Var det 60 eller 70 sone? Ser ut som om di beskrivelse av forholdet er forskjellig i dine forskjellige tråder.

Lenke til kommentar
jeg kjørte i 130 i en 60 sone.. ikke en "vanlig" som man tenker på når man tenker på 60 soner, denne er 4 felts, midtrabatt, og ingen fotgjengere ferdes på denne veien da det er underganger og autovern, var så og si folketom vei og ideele forhold..
må prøve på det, var så max uflax, mellom ei 90 sone var det selvfølgevlig en strekning på 70km/t på 750 meter

Var det 60 eller 70 sone? Ser ut som om di beskrivelse av forholdet er forskjellig i dine forskjellige tråder.

sorry det er ei 60 sone, men mellom en 90 og en 70.... gikk litt i surr der

Lenke til kommentar
Tok fyllekjøringskurs på ilseng fengsel når jeg satt der i 1 mnd. Det skulle liksom gi meg lappen tilbake 6mnd tidligere. ja jøss.

Fyllekjøringskurs?!

man får tilbud om å ta ett kurs rundt farene ved fyllekjøring når man sitter inne for fyllekjøring, så det er ikke negativt og legge frem det beviset når man skal søke..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
ååh.. Men slike ting man får vite på dette kurset, er ikke det farer som en burde være klar over?

ja, har ikke vært på det selv, siden jeg ikke fyllekjørte, men en jeg "hang" med inne i buret var der, de sitter rundt ett bord og forteller historern sin.... litt sånn AA møte opplegg :p

Lenke til kommentar

Ja det er veldig AA opplegg. Sitter i gruppe og forteller sin historie. Deretter diskutere hva man syntes er passende straff, tiltak mot fyllekjøring osv. Man får se en del "close up" bilder og ting fra tidligere ulykker som faktisk er rimelig streke greier. Noen som ikke takla det og knakk sammen, men de satt for litt stygge fyllekjøringsgreier også. Det er helt klart noen som har godt av disse kursa, men i mitt tilfelle var jeg der hovedsakelig for brus, kaffe og kaker.

Til dere som evt skulle bli satt inn for fyllekjøring så søk om det "kurset" med en gang du kommer inn. Blir fort fullt! er utrolig populært pga alle kakene man får. fakta faen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har gått uten lappen siden november, å fikk 6 måneder. Var fortsatt i prøvetiden... Hadde hatt lappen i 1 år å 6 måneder. Er det noen sjanse for at jeg kan slippe unna å ta teoriprøven, og/eller oppkjøring, eller få tatt den tidligere? :)

Lenke til kommentar

hei!

Samboeren min har også vært litt uheldig da han skulle kjøre forbi to biler ble det litt fortere enn det er lov til, også var han så heldig at politiet hadde laserkontroll..! Så føler med dere som ikke har lappen!! Man merker avhengigheten av den :p

Han mistet lappen på stedet men fikk lov å kjøre hjem. han var på vei hjem fra evje til kr.sand

Han tenkte at de skulle være snille med han siden han leverte lappen på stedet og var snill gutt, han kjørte da ikke så fort! 126 i 70/80 sona! (tror det var 80)

116 mister man lappen på i 80 sona da!

så han ventet og ventet, maste og maste for å få en dom! greit å få dommen liksom!

han mistet den 29 april 2007

Fikk ikke dommen før oktober/november samme år..

Så hadde ikke han levert fra seg lappen på stedet måtte de henlagt saken..(ifølge advokaten) siden de brukte for lang tid med dommen. er jo han som har mast og mast for å få en dom så de hadde sikkert drøyd den mer..

han har sendt søknad om han kan få lappen tilbake, den man får fra biltilsynet..

Så nå kan han egentlig ta oppkjøring 01.04.08

Men man kan øvekjøre fra 1 mnd før man kan få lappen tilbake. så i dag var han på biltilsynet for å hente bevis for øvekjørelse, og de sa han kunne ta oppkjøring i morgen om mulig!! så da har han fått redusert 1 mnd da! stressa som bare det med å finne en kjøreskole som kan ha oppkjøring i morgen men er jo så sinnsykt lang ventetid!

Så nå er det ikke lenge igjen for han hvertfall :)

126 i 80 sona =

7 mnd - (6 mnd siden han leverte lappen på stedet)

9000,- i bot (8000,- siden han leverte lappen på stedet)

21 dager fengsel (ubetinget eller betinget, husker ikke forskjell men han måtte hvertfall ikke inn nå, men om han gjør noe mer galg må han inn)

men han hadde 11 mnd i og med at han hadde 5 prikker fra før!

MÅ FORRESTEN SI DET AT XDAMA TIL HAN SOM BLE TATT FOR FYLLEKJØRING MÅ JO VÆRE HELT SKUTT... skjønner ikke hvordan noen kan ønske noen sååååå vondt at de faktisk er villig til å ta fra de lappen å få på de en stygg dom.. lappen av alle ting.... de fleste er litt avhengige av den.

finnes andre ting å gjøre som er litt mer voksent! og selvmord er jo og bare veldig egoistisk da! føler med deg!!!!! virkelig!! Så får du ha lykke til med oppkjøringen rett etter jul! Tiden går fort den:) plutselig har du lappen igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...