Gå til innhold

Få førerkort tilbake tidligere.

Sovesofa

Anbefalte innlegg

Heisann...

mistet førerkortet i sommer, for 24 måneder. Så fikk jeg høre at en bekjent av meg som hadde mistet førerkort i 4 år, fikk det tilbake etter 1 år, fordi han sendte en skriftelig søknad til Politikontoret, han er ikke avhengig av bil i jobben.

Noen som vet hva som skal til får å få tilbake førerkort før? Å når jeg evt kan søke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Jobber innafor en trafikkskole, og eneste jeg har hørt er at en som hadde fått 5års sperrefrist, fikk den nedsenket til 4 år. Bare husk å isåfall gi en grundig og god søknad som gir et godt inntrykk.

Du får i alle fall sjangs til å gjøre noe med den, og det blir nok vurdert etter hva overtredelsen gjelder etc. Uansett om fristen ikke skulle forandre seg så har du jo allefall prøvd :cool:

Lenke til kommentar
Bare for å få det på det reine. Hvis du mister lappen i 24 mnd har ikke du kjørt "litt" fort. Du har kjørt jævlig fort, eller i (be)ruset tilstand.

har ikke kjørt i beruset tilstand, det er noe som aldi kunne falt meg inn..

jeg kjørte i 130 i en 60 sone.. ikke en "vanlig" som man tenker på når man tenker på 60 soner, denne er 4 felts, midtrabatt, og ingen fotgjengere ferdes på denne veien da det er underganger og autovern, var så og si folketom vei og ideele forhold..

Lenke til kommentar

Jobber som bilmekaniker.. Kjørte 50m i fylla og mista lappen i 2år. Ble ikke tatt på fersken.

Tok fyllekjøringskurs på ilseng fengsel når jeg satt der i 1 mnd. Det skulle liksom gi meg lappen tilbake 6mnd tidligere. ja jøss.

Har sendt mange gode søknader med ufattelig mange gode arumenter for og få lappen tilbake. Blant annet x-dama har sendt inn brev da det var helt og holdent hennes feil at jeg kjørte. Hun sa hun skulle ta selvmord og jeg hoppa i bilen. Etter 50m ringte hun og sa hun kødda. Jeg parkerte med en gang. Så ringte hun snuten. Eksosen var varm og jeg ble henta hjemme. La alle korta på bordet og regnet med at dette ordnet seg....

Det er en advokat i jobben som skriver disse. Jeg har fått ALLE brevene i retur uten svar. Jeg har sendt 2 stk direkte til jusristen i saken og 2 brev bare til politiet(da skal det tydligvis finne veien frem selv).

Eneste fornuftige svaret jeg har fått er at jeg fikk alt for streng straff og saken burde vært tatt opp igjen. Nå har det gått så lang tid at jeg driter i det. Kan kjøre opp 27des.

Jeg har også kjørt bil hver dag i 2år. Hver gang jeg har blitt stoppa har jeg lagd et helvette pga det bedritne systemet. Etter mye om og men har jeg slippi alle ekstra utsettelser og bøter jeg har fått. Takk for det, skulle bare mangle.

Jeg fikk 0 feil på teori og oppkjøring... aldri fått en parkeringsbot engang...

Det systemet der suger hardt! i mitt tilfelle lager dem kriminelle noe jeg absolutt akter og bli hvis det er det dem vil...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det første de spurte meg om var om jeg kjørt i nødverge. Jeg sa seff ja, men da benektet x-dama hele hendelsen. Under rettsaken var det min forklaring mot hennes. Jeg var drita da det skjedde og det var ikke hun. Husker egentlig ikke stort fra hele hendelsen.. I ettertid har derimot skyldfølelsen gitt henne noe og sette tenna i så for et år siden ringte hun meg opp og ville rydde opp i rotet sitt.

En jeg møtte på ilseng hadde blitt tatt i over 200km/t på E18 mot grademoen. Politiet hadde stoppet han og tatt førerkortet, men de fikk utrykning før han rakk og skrive under på et papir eller noe sånt. Han la seg så i skjul i 3 uker før han gikk ned på politistasjonen og hentet førerkortet sitt igjen. Han fikk visst mye pes på politistasjonen, men hadde helt rett i sin sak og fikk det tilbake.

Han satt på ilseng for og ha vælva en viss gasstank trailer på lillestrøm togstasjon....

Det er jo ganske kjekt....

Du får bare begynne og søke med en gang... dette tar tid!

Lenke til kommentar

en kompiss kjørte "litt" for fort en gang for ikke lenge siden... Han ble fratatt førerkortet på stedet og skulle egentlig vært i buret, men han sa han skulle til KK, så da var de litt generøse, sa "Gratulerer" og lot han beholde lappen resten av dagen, og fikk redusert straff i tillegg.. Men han mistet fortsatt førerkortet for noen måneder da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jo det første de spurte meg om var om jeg kjørt i nødverge. Jeg sa seff ja, men da benektet x-dama hele hendelsen. Under rettsaken var det min forklaring mot hennes. Jeg var drita da det skjedde og det var ikke hun. Husker egentlig ikke stort fra hele hendelsen.. I ettertid har derimot skyldfølelsen gitt henne noe og sette tenna i så for et år siden ringte hun meg opp og ville rydde opp i rotet sitt.

En jeg møtte på ilseng hadde blitt tatt i over 200km/t på E18 mot grademoen. Politiet hadde stoppet han og tatt førerkortet, men de fikk utrykning før han rakk og skrive under på et papir eller noe sånt. Han la seg så i skjul i 3 uker før han gikk ned på politistasjonen og hentet førerkortet sitt igjen. Han fikk visst mye pes på politistasjonen, men hadde helt rett i sin sak og fikk det tilbake.

Han satt på ilseng for og ha vælva en viss gasstank trailer på lillestrøm togstasjon....

Det er jo ganske kjekt....

Du får bare begynne og søke med en gang... dette tar tid!

fikk tips om å rett og slett dra ned og booke ett møte med Politimesteren, og ta med en advokat, som kunne legge det frem, trenger lappen så syyykt...

synts det er stygt at fyllekjørere som kræsjer, ødelegger biler og andres eiendom og kjører stup fulle får mindre straff... en jeg snakka med hadde kjørt med 2 i promille, kjørt 3 mil, vraka bilen, ødelagt autovernet og sklidd inni det i 90 meter og stikki fra åstedet, han fikk 20 månder uten lappen, 20 k i bot og 20 dager ubetinga....

for min kjøring fikk jeg egnetlig 25 dager ubetinget, 0 bot og 24 månder uten lappen

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
en kompiss kjørte "litt" for fort en gang for ikke lenge siden... Han ble fratatt førerkortet på stedet og skulle egentlig vært i buret, men han sa han skulle til KK, så da var de litt generøse, sa "Gratulerer" og lot han beholde lappen resten av dagen, og fikk redusert straff i tillegg.. Men han mistet fortsatt førerkortet for noen måneder da.

Virker mer som en skryte historie, enn fakta.

Lenke til kommentar
Hvis du/dere må bryte loven så må dere tåle å ta konsekvensene for det!

jada Mr Perfekt :roll:

Virker mer som en skryte historie, enn fakta.

Er vel ikke skryt det, har skjedd med flere jeg også har hørt om, Mista lappen, samtykker ikke til førerkortbeslag, og dermed har du lappen i max 3 uker, og når en jeg kjenner ble tatt, fikk han lov av politiet og kjøre bilen sin hjem selv om han hade godtatt førerkortbeslaget...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...