Kuuket Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei, jeg har en ødelagt basser som dere ser i tropicen. Det som skjer med den er at den henger seg fast da jeg spiller høyt, altså den stopper og blir helt stiv, også kommer bassen igjen. Lurer på om det går an og fikse dette på et vis ? eller må jeg kjøpe ny ? Mvh Stefan Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det går fint å fikse det, men det er ikke noe som hvem som helst klarer... du må åpne elementet, og mest sannsynlig vikle opp spolen endel, for å finne ut hvor den setter seg osv.... Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Kan fort lønne seg å kjøpe ny om du ikke har en drit dyr Sub. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 nja... koster rundt 400kr Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 nja... koster rundt 400kr Kjøp ny du Å vikle en spole på nytt er for mye arbeid for 400kr. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det jeg mente var at jeg har fått det gjort for 3-400kr de gangene jeg har trengt det... Da selvfølgelig på dyre elementer Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ok. da kjøper jeg heller et nytt et Kosta bare tusen kr uansett. Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Så tar du å bruker magneten på elementet til kjøleskapsmagnet Eller hvis du vil se noe drit moro setter du høyttaler ledningene i strømkontakten hjemme. men åpne opp vinduet for det sender spola til hælvete. Så HiFi klubben gjorde det en gang på demo. Lenke til kommentar
Morel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 En kan ikke vikle opp igjen en brent spole! Elementet må rekones for å bli bra igjen. Alle subwooferne til RE Audio kan rekones. Hva med å prøve dem? Mvh Pål www.morel.no Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 En kan ikke vikle opp igjen en brent spole!Elementet må rekones for å bli bra igjen. Alle subwooferne til RE Audio kan rekones. Hva med å prøve dem? Mvh Pål www.morel.no Selvfølgelig kan man det, har selv fått det gjort mange ganger... spolen vikles opp, og de brente partiene fjernes, og erstattes av ny tråd hvis mye må fjernes. Han som gjorde dette for meg, gjør det også med diskanter... vikler opp spolen, og lodder den sammen igjen, og tråden i en diskant er ikke veldig tykk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå