Gå til innhold

Visuell røyk for å optimalisere airflow?

Bornslip

Anbefalte innlegg

Har en del vifter i kabinettet mitt som har hver sin oppgave i forhold til å flytte på og fordele lufta, men jeg har aldri fått noen "visuell" bekreftelse på at airflow'en er slik den skal være...

Er det noen som har peiling på om man kan få kjøpt farget røyk som det er trygt å kjøre inn i inntaksvifta på maskinen, så man kan se på røyken at lufta blir fordelt riktig og at kald vs varm luft går dit det skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet det er å få kjøpt såkalte røykpatroner som feiierne bruker, disse lager mye røyk og er beregnet for å teste trekk i ildsteder, den lukter litt men jeg vet ikke om den kan være skadlig for en pc. vet dessverre heller ikke hvor dette kan kjøpes men vil tro at en butikk som driver med illsteder eller kansje kontakte lokale feiiervesen vil være rette veien .

disse fåes i forskjellige størelser jeg fant navnet på noe som heter røktandstickor di er små men vil tro dem lager tilstreklig med røyk

her er all info på esken:

20stk røktandstickor

splintax

bjørnax ab

strassa foretagsby 71177 strassa sweden

tel. +581 431 50 fax +581 432 06

hemsida www.bjornax.se

minner om at dette er saker man skal være forsiktig med (innhalere kan være skadelig og bør ikke brukes av personer under 18 år. ) hvis dere får kjøpt da hehe

phøy prøvde akkurat en av dem og så velsdig godt airflowen i maskina mi. snakker om treff da hehe det lukter fyrstik ganske kraftig så ville kansje gjort dette i garasjen eller no.

håper infoen kan hjelpe, min pc virker enda .......

Endret av Hercules
Lenke til kommentar
Ville ikke anbefale sigarettrøyk, har hørt det er stoffer i sigaretter som irrer komponenter, og ikke glem den forferdelige lukta som setter seg i PC-en da :(

må nok bruke PC-en til pipe en stund for at det skal skje noe. og hvis man røyker "rullings" gjennom PC-en blir det mindre lukt.

Lenke til kommentar

tørris ville vel kanskje være ideelt, da det er helt rent og vil dampe opp i synlig røyk, spesiellt om du knuser det til "grus" først så fordamper det fort.

Sigarettrøyk er nok neppe skadelig i kort-sikt, men som sagt er det jo en del stoffer der som man aller helst ikke skal ha for mye av utover i maskinen. Det sagt så overlever jo maskiner som eies av kjede-røykere, så det tar neppe knekken på den med noen korte tester. de aller meste røyk du kan finne på ville nok fungert på kort sikt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...