VetleRsport Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei Skal sette opp en fil server på ftp nå snart med ca 1TB.. Kan jeg bruke win xp pro? Eller er det vannskelig? Og noen som har noen gode program jeg skal bruke til ftp for å dele? Skal ha med brukere så jeg ser hvem som er på osv... Håper på noen kloke svar Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ingen problem å bruke win xp. Når det gjelder hvilket tredjeparts program du skal bruke er det barre til å bruke google Personlig ville jeg godt for SFTP, der S'en står for Secure. En server/klient jeg personlig kan anbefale deg er Winnshd fra Bitvise.com. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Okay Da får vi se om det går da... Noen andre prog forresten så jeg får administrert serveren fra et annet sted en hjemme? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 da er server'n oppe å går.. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Og alt virker som det skal? Til fjernstyring av Windows XP maskiner bruker jeg også Winsshd sammen med Remote desktop som er standar i alle xp installasjoner. Merk at du ikke kan fjernstyre xp home maskiner med Remot desktop. Du kan bruke tredjeparts software til jobben også, bruke google Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Til andre som vil ha FTP på Win XP, så anbefaler jeg gene6 FTP server. http://www.g6ftpserver.com/en/information Genialt og utrolig enkelt! Forumet deres inneholder fint informasjon og støtte. Det fins plugins for det meste (Web admin som gjør at du kan administrere serveren din fra hvor som helst i verden gjennom nettleseren). Bruker den selv på win xp. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 det eneste jeg ikke har fått til å funke er: fjernstyring hmm.. men har ikke hatt så mye tid til å sett så nøye på det.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Og jeg anbefaler Filezilla (klient) og Filezilla Server (server) da de er frie og open source. Til admindelen bruker du et program som fungerer like fint på lokalmaskinen som over internett. Det støtter ikke SFTP men FTPS ( FTP over TLS/SSL ) som er hva kjører på min XP-maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå