Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asp og php fra samme isp?

Anbefalte innlegg

noen som vet om noen isp som tilbyr webhotell med støtte for både asp og php på samme abbonement?

Dette er to konkurrerende standarder der php kjører på unix systemer, mens asp kjører på NT servere.

Er da litt usikker på om det er mulig å få støtte for begge deler.

Tror dette er mulig å få til med en apache webserver, men har ikke så lyst til å sette opp dette, da sidene er til en organisasjon.

-Maestro-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er to konkurrerende standarder der php kjører på unix systemer, mens asp kjører på NT servere.

Tror dette er mulig å få til med en apache webserver, men har ikke så...

Sun Chili!Soft ASP er en sånn sak som gjør at man kan kjøre ASP sider under Apache.

Lenke til kommentar
noen som vet om noen isp som tilbyr webhotell med støtte for både asp og php på samme abbonement?

Tror dette er mulig å få til med en apache webserver, men har ikke så lyst til å sette opp dette, da sidene er til en organisasjon.

-Maestro-

PHP kan fint kjøres på windows maskiner, det har ikke no med NT å gjøre. ASP har heller ikke no med nt....

Lenke til kommentar

-Maestro-

PHP kan fint kjøres på windows maskiner, det har ikke no med NT å gjøre. ASP har heller ikke no med nt....

PHP er noe man aldri kan anbefale for Windows maskiner. Hvis man i det hele tatt _må_ ha PHP under Windows så skal man _kun_ vurdere WinNT.

PHP er skapt for *NIX miljøer. ASP er derimot mer stabilt under Apache enn det PHP er under IIS.

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

Er klar over at det er mulig å kjøre asp og php på samme os, men var usikker på om det var noen isper som tilbød muligheten for dette.

Mens jeg ventet på svar fra dere i forumet, sendte jeg en mail til servetheworld og spurte om dette var mulig. De svarte bla med følgende setning:

Jeg vil imidlertid ikke anbefale mer enn enkel bruk av php på en windows basert webserver.

Mitt spørsmål i denne saken blir da, hva vil enkel bruk av php si? Vil enkel bruk være oppkobling mot databaser med hjelp av php?

Og i tillegg, hvorfor anbefales kun bruk av enkel php?

Serqevx: Hva er spesielt med serve006? En bør få samme muligheter uavhengig av hvilken server(innad i servertheworld) en ligger fysisk plassert på.

Noen som vet om noen isp som har støtte for asp.NET. Hadde vært veldig greit å kunne bruke Visual Studio å tegne guien i, + at asp.NET er en kraftig forbedring i forhold til asp 4.0.

-Maestro-

Lenke til kommentar
Takker for gode svar.

Er klar over at det er mulig å kjøre asp og php på samme os, men var usikker på om det var noen isper som tilbød muligheten for dette.

Mens jeg ventet på svar fra dere i forumet, sendte jeg en mail til servetheworld og spurte om dette var mulig. De svarte bla med følgende setning:  

Jeg vil imidlertid ikke anbefale mer enn enkel bruk av php på en windows basert webserver.  

Mitt spørsmål i denne saken blir da, hva vil enkel bruk av php si? Vil enkel bruk være oppkobling mot databaser med hjelp av php?

Serqevx: Hva er spesielt med serve006? En bør få samme muligheter uavhengig av hvilken server(innad i servertheworld) en ligger fysisk plassert på.

Noen som vet om noen isp som har støtte for asp.NET. Hadde vært veldig greit å kunne bruke Visual Studio å tegne guien i, + at asp.NET er en kraftig forbedring i forhold til asp 4.0.

-Maestro-

Her et par norske, en eller to søtter asp.net prisene er ikke så gale for å være i Norge heller.

Lenke til kommentar

Ikke lag avanserte applikasjoner i PHP når du server dem under Windows. Heller motsatt (ASP under Linux).

Som jeg sa før; PHP er ikke lagd for Windows. Jeg leste et sted at sikkerheten er mye svakere under Windows og at PHP er generelt bedre og mer stabilt under Linux. (Eller UNIX da...)

Lenke til kommentar

Ikke lag avanserte applikasjoner i PHP når du server dem under Windows. Heller motsatt (ASP under Linux).  

Som jeg sa før; PHP er ikke lagd for Windows. Jeg leste et sted at sikkerheten er mye svakere under Windows og at PHP er generelt bedre og mer stabilt under Linux. (Eller UNIX da...)

Hva er mest anbefalt, php på unix server med støtte for asp eller asp på NT server med støtte for php?

Vet dette har en del med hvilket språk en liker best.

Kommer sannsynligvis til å lage litt avanserte applikasjoner både i php og i asp.

Stemmer det at grunnen til at php er mer stabilt under unix er pga php er skrevet for unix filsystemet?

Er det forresten noen av webhotellene som tilbyr muligheten for å bruke java servlets. Det hadde jo vært helt konge!

-Maestro-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...