Gå til innhold

hensikt å oppgradere ram i bærbar?

Skribenten_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du kjører programmer som du bruker / spiller og ser i oppgavebehandlingen og du bruker mer en 1000 MB

Da vil det svare seg med oppgradering, bruker du under dette er det ingen ytelse å hente.

joda det forsåt jeg jo.

men si det sånn..jeg har tunge vista som kjører...msn, kanskje en nettleser oppe, world of warcraft, antivirus programm....det er bare noe som sier meg at jeg kanskje burde oppgradere.

det må jo være nen der ute som har oppgradert rammen på sin bærbare som kan fortelle meg om det opplevde en ytelsesforskjell eller ikke.

Hvis du kjører programmer som du bruker / spiller og ser i oppgavebehandlingen og du bruker mer en 1000 MB

Da vil det svare seg med oppgradering, bruker du under dette er det ingen ytelse å hente.

joda det forsåt jeg jo.

men si det sånn..jeg har tunge vista som kjører...msn, kanskje en nettleser oppe, world of warcraft, antivirus programm....det er bare noe som sier meg at jeg kanskje burde oppgradere.

det må jo være nen der ute som har oppgradert rammen på sin bærbare som kan fortelle meg om det opplevde en ytelsesforskjell eller ikke.

Lenke til kommentar
joda det forsåt jeg jo.

Merker du forskjell etter at du installerte Vista eller merker du det ikke? Vi andre kan ikke fortelle deg om du skal kjøpe mer ram uten at du selv vet det. Slik du sier det virker det som om det bare finnes én bærbar pc der ute slik at alle vil merke det på samme måte, noe som dessverre ikke er tilfellet :).

Jeg ville hatt 2gb til Vista uansett.

Lenke til kommentar

En del laptopper har et chipset som begrenser seg til maks utnyttelse av ca 3GB minne.

For de chipset som støtter 4GB helt ut så er du avhengig av å kjøre et 64bits OS.

Selv har jeg en Dell Precision M4300 med 4GB. Synes det er genialt, da kan jeg kjøre en til to virtuelle maskiner på den uten at det går nevneverdig utover ytelsen.

Lenke til kommentar
noen som forresten vet hvordan jeg finner ut hvilket minner som passer din min bærbare?

Jeg ville sjekket produsentens hjemmeside eller manualen til maskinen, men hvis du vet hvordan det gjøres kan du jo også bare poppe av coveret til rambrikkene og se om de/den som står i fra før har et klistremerke på seg eller noe(pleier å være veldig vanlig). Det vil jo også si deg hvilken hastighet det er på minnet, slik at du er sikker på at begge har samme.

Lenke til kommentar
Har du en eller to rambrikker fra før? Hvis du må kjøpe to brikker bør du vurdere 4gb.

4GB er bortkastet hvis man kjører 32bits Vista. Er bare 3GB som blir utnyttet ;)

Faktisk 3.333333333¨

Jeg ville gått for 4gb. Trenger ikke oppgradere nærmeste fremtid, i tillegg når vista 64.bit blir mer stabilt vil jeg absolutt installere det, aka 4gb brukes.

Uansett med programmer som wow så vil du som nevnt over kjenne mye forskjell i ytelse. Det er vel en smaks sak hvis du vil bruke litt penger eller litt mere penger. Når man først oppgraderer synes jeg man skal gå 100% og ikke 50%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...