Zeph Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 har fått nytt HK, cpu og ram. asus a7n8x, xp2200, 512ddr. hk og ram fikk eg satt riktig inn, men trenger ny vifte til CPUen, og bruker derfor min gamle amd athlon 1,4ghz. Eg satte den i , satte på 133fsb osv, i POST screen stod det 1400mhz, og eg trudde dette skulle gå knirkefint, men da eg kom til neste skjermbilde ville den ikkje meir og stoppet heilt opp. Om eg satt fsb ned til 100 igjen slik at eg fekk 1050mhz virket den fint (brotsett fra at det går sinnsykt treigt)....noen ide hvorfor maskina ikkje vil kjøre 133?? Lenke til kommentar
hyper Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Støtter Hovedkortet den hastigheten på Cpu`en? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 ehmm... Asus A7N8X støtter XP2800++ så eg rekner med den støtter min gamle nedstøvete 1,4ghz. Og det støtter også XP2200 såklart...(ellers hadde eg ikkje kjøpt den da) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har du installert OS på nytt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 3 ganger...først XP home ed norsk....så fant eg ut at eg liker ikkje den, så installerte eg XP Pro Engelsk...likte ikkje den heller, og så ble det til slutt XP Pro Norsk, som eg er fornøgd med.... Det er ein annen ting og....ALT går så j..... treigt...det skal gå treigt med ein 1050 Mhz, ja, men sånn som det er nå er usannsynlig....kan det vere noen andre problemer?? Skjermkort er ok, men går ikkje an å spille noen spill, dete går så sinnsykt hakkete, online eller ikkje Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Selvfølgelig skal pcen kjøre med 133, har du prøvd å ta "load optimized defaults" ? Husker jeg gjorde det en gang med en pc som ikke ville samarbeide, den kjørte på normal hastigheten etterpå. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har du skjekket i manualen at det ikke finnes en jumper på hk for å velge mellom 100 og 133 default fsb? På noen hk hjelper det ikke å bare sette opp fbs til 133 på samme måte som om du ville ha overklokket. Dette pga. at multiplier'ene ikke automatisk forandrer seg. Vet ikke om dette gjelder ditt hk. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Du trenger ikke et ny kjøler. Du vet godt ThunderBird utvikler 72w ca, men XP2800+ utvikler ca 68w. Jeg har et XP2200+ den trengte ikke så kraftig vifte nok med et 2500rpm. Tenk deg hvis TBird med 2500rpm vifte betyr den veldig varm. Syntes ingen vits å bytte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 hmm...vifta går på 4400 rpm. Og min 1.4Ghz ligger på 55 Grader C. Eg satte i Xp2200'en for å prøve...såg i biosen...99 grader...jaja, slo av ganske fort der ja, vifta gikk, men såklart det kan vere noe annet...Fysisk på HKet er det ein jumper som velger om eg skal ha på FSB333266 eller FSB200. Tror min 1.4ghz er 200fbs. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Bare en liten tanke... Bruker du shims på cpu'ene dine? Hvis så, har du skjekket at den du bruker på xp2200'en virkelig passer? (at shim'en er plan med core'n til cpu) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 hehe...noen nye ord for meg der ja.... kan noen forklare hva shim og core er?? Det er samme socket som på tildigere HK, og ser ut som den passer ja.. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Shim = Liten metallplate med hull til core og div. komponenter, legges over cpu slik at det blir mindre sjanse for å knuse core'n på cpu. Skal teoretisk også hjelpe på varmeoverføringen. Ser ofte slik ut Core = Selve kjernen på cpu. Ofte gjenkjent som den lille sorte/blanke saken som stikker opp fra cpu. (det er på core'n du legger på goop) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå