Gå til innhold

PC vil ikkje kjøre 133 fbs

Zeph

Anbefalte innlegg

har fått nytt HK, cpu og ram.

asus a7n8x, xp2200, 512ddr.

hk og ram fikk eg satt riktig inn, men trenger ny vifte til CPUen, og bruker derfor min gamle amd athlon 1,4ghz.

Eg satte den i , satte på 133fsb osv, i POST screen stod det 1400mhz, og eg trudde dette skulle gå knirkefint, men da eg kom til neste skjermbilde ville den ikkje meir og stoppet heilt opp. Om eg satt fsb ned til 100 igjen slik at eg fekk 1050mhz virket den fint (brotsett fra at det går sinnsykt treigt)....noen ide hvorfor maskina ikkje vil kjøre 133??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 ganger...først XP home ed norsk....så fant eg ut at eg liker ikkje den, så installerte eg XP Pro Engelsk...likte ikkje den heller, og så ble det til slutt XP Pro Norsk, som eg er fornøgd med....

Det er ein annen ting og....ALT går så j..... treigt...det skal gå treigt med ein 1050 Mhz, ja, men sånn som det er nå er usannsynlig....kan det vere noen andre problemer?? Skjermkort er ok, men går ikkje an å spille noen spill, dete går så sinnsykt hakkete, online eller ikkje

Lenke til kommentar

Har du skjekket i manualen at det ikke finnes en jumper på hk for å velge mellom 100 og 133 default fsb?

På noen hk hjelper det ikke å bare sette opp fbs til 133 på samme måte som om du ville ha overklokket. Dette pga. at multiplier'ene ikke automatisk forandrer seg.

Vet ikke om dette gjelder ditt hk.

Lenke til kommentar

hmm...vifta går på 4400 rpm. Og min 1.4Ghz ligger på 55 Grader C. Eg satte i Xp2200'en for å prøve...såg i biosen...99 grader...jaja, slo av ganske fort der ja, vifta gikk, men såklart det kan vere noe annet...Fysisk på HKet er det ein jumper som velger om eg skal ha på FSB333266 eller FSB200. Tror min 1.4ghz er 200fbs.

Lenke til kommentar

Shim = Liten metallplate med hull til core og div. komponenter, legges over cpu slik at det blir mindre sjanse for å knuse core'n på cpu. Skal teoretisk også hjelpe på varmeoverføringen. Ser ofte slik ut

Core = Selve kjernen på cpu. Ofte gjenkjent som den lille sorte/blanke saken som stikker opp fra cpu. (det er på core'n du legger på goop)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...