Gå til innhold

Ny telefon i julegave til mikrosøster!

trMaG

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har fått beskjed av muttern om at mikrosøster (som bare er 12 år gammel, er selv 27) skal ha ny mobiltelefon til jul - og jobben er blitt outsourcet til meg.

Lurte på om forumet kunne hjelpe meg med å velge en telefon for en 12 år gammel jente? Den skal helst være klapptelefon og litt feminin. Prisen burde ikke være mye over 1500 kr uten abonnement. Eller skal telefonen brukes mye til MMS og SMS så et ok kamera er et must . Hun har ipod så mp3 er ikke et krav.

Har også sett litt på nokia 7373, selv om denne ikke er klapptelefon ser den jo fin ut. Noen erfaringer her?

mvh

magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min søster fikk en Sony Ericsson W660i til 11-årsdagen sin i mai, og hun elsker den.

Den ligger på 2.300, så det er litt over budsjettet ditt.

Men min søster ble kjempefornøyd, og hun liker den virkelig godt. Kikk litt på den. Fargene er også perfekte for en jente på den alderen, og det er en veldig fin og feminin mobil.

https://prisguiden.no/product.php?productId=68121

Lenke til kommentar

Heisan :)

Her har du mye å velge mellom :fun:

Jeg setter opp de telefonene jeg mener gir mest valuta for pengene fra de forskjellige produsentene, og som følger kravene dine mest mulig.

Nokia

3110 Classic: ca 1100 kr, BT, 1.3 mpix, dårlig skjerm. Tynn, vanlig

3500: ca 1100 kr, 2 mpix, BT, dårlig skjerm. Tynn, Vanlig

5300: ca 1300 kr, 1.3 mpix, BT, super skjerm. Slide

6131: ca 1500, 1.3 mpix, BT, super skjerm. Klapp, fåes i rød :)

6300: ca 1800, 2 mpix, BT, super skjerm, tynn og liten. Vanlig :)

7373: ca 1800, 2mpix, BT, super skjerm, vippe-telefon, pent design

Noe særlig dyrere ville jeg ikke gått.

Sony Ericsson:

K550i: ca 1700 kr, bra 2mp kamera, BT, grei skjerm, tynn og liten, Vanlig.

K530i: ca 1800 kr, 2mpix, BT, grei skjerm, liten, 3G. Vanlig

S500i: ca 1800 kr, 2mpix, BT, super skjerm, lekkert design, Slide :)

Samsung:

Samsungs billigtelefoner er veldig dårlige, og jeg ville ikke anbefalt noen av disse. Det er ikke før du beveger deg opp til 2000 kroner at de begynner å bli aktuelle. Den mest aktuelle da er metallglinse-mobilen D840. Denne er pen å se på, tynn og lekker, super skjerm, greit 2mp kamera med god video, bra musikk.

LG:

Samme som Samsung, men KE970 er VELDIG BRA. Sinnsykt pen, feminimt utseende og skjermen fungerer som speil når den er avslått. Kjempebra kamera, stor og nydelig skjerm, alle funksjoner, minnekort. Litt dyr: ca 1900 kr. Skyve/slide-telefon. :)

Sånn, det var det. Håper jeg ikke bare forvirra, men at du har fått noen ideer om hvilke telefoner som kan være aktuelle.

Mobilene med " :) " bak, er de jeg anbefaler. Resten er også gode mobiler. Hvis du er opptatt av pris, så bør du konsentrere deg om Nokias billigmobiler som jeg listet øverst.

Lykke til med valget! Håper lillesøster blir fornøyd :) God jul :xmas:

Endret av Tinki Winki
Lenke til kommentar
Kjøpte S500 i gave til madammen og hun digga den. Kameraet er helt ok og ellers veldig pen, med stilige menyer. Søk litt på youtube og se noen videoer

S500i: ca 1800 kr, 2mpix, BT, super skjerm, lekkert design, Slide :)

Lykke til med valget! Håper lillesøster blir fornøyd :) God jul :xmas:

Takk for alle innspill! Spesiell takk til Tinki Winki! :thumbup:

Makset selvfølgelig på beløp og bestilte en gul s500i til mikrosøster fra MPX! (Hun er drøyt bortskjemt.. hehe :hmm: )

Blir tomatsuppe på meg fram til jul..

Takk for hjelp!

magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...