Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg bestiller fra nett, får jeg vel rettigheten om angrefrist. Bestillingen hos NS og NSO er jo likt. Spørsmålet er da: hvor forfaller angrefristen? At jeg betaler over disk på Posten eller over disk på NSO er jo akkurat det samme. Hvorfor skulle da angrerettigheten forfalle om jeg betaler over disk hos NSO og ikke Posten? Ingen er et ordinær utsalgssted.

Jeg er enig med deg, jeg hadde heller ikke sett noen prinsipiell forskjell her, men det kan jo meget godt være at NSO ikke har sett på det på samme måte ettersom selve handelen foretas i en butikk. Så for å fjerne envher tvil kom nevnte Gunnar med dette utsagnet. Bedre det enn å risikere masse unødig kranglig og evt. sak i FTU.

Lenke til kommentar

Jeg hater netshop mest av alt i verden! Snakk om ræva service. Jeg er en av det heldige som har kjøpt zepto pc av dem, PC-en har ikke fungert til spilling(den ble overopphetet). Jeg har hatt den inne til reperasjon to ganger siden August i fjor. Første reperasjon brukte netshop en mnd. og gadd ikke svare meg på mailer eller når jeg prøvde å ringe. Skikkelig elendig service.

 

Jeg har zeptoen inne til reperasjon nå også, har ventet i en mnd og tre uker nå. Jeg sendte mail til dem og fikk svar for to uker siden etter at jeg sendte brev som truet med heving, "Hvis vi FINNER noen feil med maskinen vi du få returnert pengene", burde nå kunne forvente at netshop klarer å finne feil etter å ha hatt den på verksted i over en mnd.

 

Jeg var også fornøyd med netshop, men det var helt til jeg fikk en vare med feil. Da er netshop veldig vanskelige.

 

Jeg håper alle tenker seg om flere ganger før dere handler der, komplett er et MYE bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Jeg hater netshop mest av alt i verden! Snakk om ræva service. Jeg er en av det heldige som har kjøpt zepto pc av dem, PC-en har ikke fungert til spilling(den ble overopphetet). Jeg har hatt den inne til reperasjon to ganger siden August i fjor.

En zepto laptop? Er vel ikke det lureste man kjøper om man skal spille heller da. Og alle laptoper med "high end" grafikk går varme. Må enten klokkes ned eller kjøles bedre, hjelper ikke med noen reperasjon for det. Laptoper er sånn. Valget mellom varme eller dårlig ytelse i spill

Lenke til kommentar
Jeg hater netshop mest av alt i verden! Snakk om ræva service. Jeg er en av det heldige som har kjøpt zepto pc av dem, PC-en har ikke fungert til spilling(den ble overopphetet). Jeg har hatt den inne til reperasjon to ganger siden August i fjor.

En zepto laptop? Er vel ikke det lureste man kjøper om man skal spille heller da. Og alle laptoper med "high end" grafikk går varme. Må enten klokkes ned eller kjøles bedre, hjelper ikke med noen reperasjon for det. Laptoper er sånn. Valget mellom varme eller dårlig ytelse i spill

 

Om en PC blir overopphetet når den er i normale omgivelser når du bruker den, så er det en feildesign, og jeg har vansklig for å tro det er noe som skjer med "alle laptoper med high end grafikk"

 

AtW

Lenke til kommentar
Om en PC blir overopphetet når den er i normale omgivelser når du bruker den, så er det en feildesign, og jeg har vansklig for å tro det er noe som skjer med "alle laptoper med high end grafikk"

 

AtW

Forsåvidt sant, med "går varme" mente jeg ikke at dem blir så varme at dem slår seg av, men dem blir alle varme. Har da fått min oppi 94'C på gpu, men jeg klager ikke for det. Sånt må man regne med når man kjøper laptop

 

]]No dro jeg oss offtopic.. får prøve å gjøre denne diskusjonen så kort som mulig[[

Lenke til kommentar

Papyrus hadde vært interressant å sett i en slik artikkel. Ny aktør i Oslo med hentelager/butikk på Majorstua.

 

Evt MultiCom, mest pga at de bygger/konfig sine egne bærbare maskiner.

 

Når det gjelder Netshop (Oslo) så har jeg bare bra å si om dem. Forholdsvis stort varelager, svært gode priser og rask lev av skaffevarer. Jeg byttet til dem fra Datakjeden på Stovner.

Lenke til kommentar

De to gangene jeg har hatt behov for retur, har jeg levert varen med et skjema i hentebua når jeg henta noe nytt. 2 dager etterpå så får jeg en tlf eller mail om jeg vil ha ny vare om den varen ikke eksisterer enda osv. Synes de har vært helt topp,

 

Generelt synes jeg servicen i nettbutikkene er mye bedre (selv med postgang) enn noen andre normale butikker.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ingen sjokolade da jeg hentet mitt Z-5500 anlegg for et år siden :O

 

Ellers kjempegod artikkelserie ! :thumbup:

 

Du burde få opp en poll på hvilken nettbutikk du besøker neste gang

 

Jeg stemmer personelig på PS.no og så Microplex

Endret av nts
Lenke til kommentar
Takk! Jeg setter pris på dette tilbudet!

Tja,

bra blir det vel først når de har samme returrett som Elkjøp - 30 dager. Men det er i alle fall et fremskritt dersom vi ikke lenger får dårligere betingelser ved å spare dem for arbeidet med å sende en vare i posten - og oss selv plunderet med å dra på Posten.

 

30 Dager returrett er genialt. Kjøpte en Linksys ruter her i høst. brukte den i 25 dager med masse firmware trøbbel. Dro tilbake fikk pengene og bestilte meg en Asus ruter som har vær feilfri fra dag 1. (brukte de 23 dagene til å fomle meg til å bestille/hente den og installere den nye før jeg leverte den tilbake)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...