osse-mon waits for alice Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 - Vi har valgt å gi kundene de samme rettighetene om de bestiller via nettet eller om de henter varen hos Netshop Oslo, forteller Gunnar Hunskaar. Jeg skal ta deg på ordet Gunnar og hvis jeg ikke skulle bli fornøyd med det jeg har kjøpt på Netshop Oslo, skal jeg benytte meg av angrefrist-rettigheten jeg har hos Netshop.no Takk! Jeg setter pris på dette tilbudet! Hvis du ikke er fornøyd? Angrerett går jo ut på at du angrer kjøpet. Det å ta det i bruk og ikke like det går ikke under den vel? Når jeg ikke får se på produktet eller oppleve produktet i sin helhet før et kjøp, bruker jeg angrefristen dersom ikke jeg er fornøyd med kjøpet. Jeg angrer aldri på at jeg kjøper et produkt.. Supert at jeg har mulighet for å nå se på produktet og ha mulighet for å returere det hos Netshop Oslo dersom det ikke innfrir..eller..returnere på grunnlag av at jeg angret på mine forventinger Henger meg klart på denne Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 - Vi har valgt å gi kundene de samme rettighetene om de bestiller via nettet eller om de henter varen hos Netshop Oslo, forteller Gunnar Hunskaar. Jeg skal ta deg på ordet Gunnar og hvis jeg ikke skulle bli fornøyd med det jeg har kjøpt på Netshop Oslo, skal jeg benytte meg av angrefrist-rettigheten jeg har hos Netshop.no Takk! Jeg setter pris på dette tilbudet! Hvis du ikke er fornøyd? Angrerett går jo ut på at du angrer kjøpet. Det å ta det i bruk og ikke like det går ikke under den vel? Når jeg ikke får se på produktet eller oppleve produktet i sin helhet før et kjøp, bruker jeg angrefristen dersom ikke jeg er fornøyd med kjøpet. Jeg angrer aldri på at jeg kjøper et produkt.. Supert at jeg har mulighet for å nå se på produktet og ha mulighet for å returere det hos Netshop Oslo dersom det ikke innfrir..eller..returnere på grunnlag av at jeg angret på mine forventinger Utsagnet kan like gjerne bety at om du bestiller over nettet men henter selv hos Netshop Oslo så har du samme rettigheter som om du skal få det levert via posten. Det var vel for å fjerne den tvilen som oppsto når man henter selv; er det da over disk eller ikke? Men det hadde jo vært veldig greit å få det avklart om det gjelder varer kjøpt direkte i butikken også for utsagnet til Gunnar der kan som sagt bety kun avhenting også (ettersom han sider hente varer, ikke kjøpt) Uansett liker jeg Netshop Oslo. Samme priser om nettbutikken og en liten 20 minutters gåtur fra der jeg bor Lenke til kommentar
nord Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) har på følelsen av at sandefjord består av bare lagrer jeg Sandefjord er vel logistikkhimmelen for varer både inn og ut. Endret 20. november 2007 av nord Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Veldig bra artikkel! Fortsett slik! Jeg stemmer for ps.no eller komplett neste gang :] Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Altså, nå skal jeg ikke direkte løpe tilbake med alt det jeg har kjøpt de siste 13 dagene fra Netshop Oslo (NSO) men jeg savner virkelig den muligheten ved å "angre" på kjøp fra den siden. Hvor kjipt er det ikke å bestille et kabinett du forventet å være i aluminium og det du får er plastikkimitasjon? Skulle du være uheldig og bestilt dette og hentet fra NSO, kan du si bye-bye til noe returnering (om ikke NSO gir goodwill da) Skulle jeg havne i en "angre"-sak i forbindelse med kjøp hos NSO, vil jeg først sitere hva herr Gunnar har sagt. Hjelper ikke det, ringer jeg vedkommende selv Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 lol komplett har jo vært ... haha Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Veldig bra artikkel! Fortsett slik!Jeg stemmer for ps.no eller komplett neste gang :] De har allerede vært hos komplett, leser du teksten eller ser du bare på bilder... Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Haha.. Hodet under armen i bind Uansett, PS.no er en god ide. Hva med PCutstyr.no? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Altså, nå skal jeg ikke direkte løpe tilbake med alt det jeg har kjøpt de siste 13 dagene fra Netshop Oslo (NSO) men jeg savner virkelig den muligheten ved å "angre" på kjøp fra den siden. Hvor kjipt er det ikke å bestille et kabinett du forventet å være i aluminium og det du får er plastikkimitasjon? Skulle du være uheldig og bestilt dette og hentet fra NSO, kan du si bye-bye til noe returnering (om ikke NSO gir goodwill da) Skulle jeg havne i en "angre"-sak i forbindelse med kjøp hos NSO, vil jeg først sitere hva herr Gunnar har sagt. Hjelper ikke det, ringer jeg vedkommende selv Du skrev "bestilt" Og det var det jeg mente her. Slik han ordla seg, så betyr det først og fremst varer som er bestilt/ holdt av over nettet og så hentet av kunden selv. Varer man derimot finner eller spør seg fram til i kassa eller i infodisken inne er i utgangspunktet "vanlige" butikkkjøp i hht. loven. Men bestiller du og henter selv, kan det være en gråsone, men Gunnar sier dermed her sikkert at du har samme rettigheter som om du skulle ha bestillt for sending fra netshop.no Endret 20. november 2007 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hadde også vært spennende å se hvordan det ser ut hos en utenlandsk nettbutikk. F.eks. Pixmania. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Dette var noe litt annet enn komplett. Ser litt mer "hjemmekoselig" ut hos netshop! Veldig fine reportasjer, fortsett med dette. PS hadde vært et bra valg ja, eller amentino Tror amentio hadde blitt kjedelig.. da de kun er et salgskontor som og ikke har noe lager eller retur... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvorfor tok dere ikke opp support-kritikken Netshop har fått, når dere gjorde det med Kompletts leveranseproblemer? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hyggelig å se litt "under huden" på butikkene ja. Få en liten feeling på hvordan tingene fungerer. Ang Netshop Oslo så har de i allefall tidligere hatt hengende plakater i hentebua om at man har angrerett når varen står på disken, det vil si at man kan da produktet i næmere øyesyn for å bestemme seg der og da. Tror dette mest er hengt opp for å sikre seg litt i forhold til lover og regler i norge og folk som kan misbruke systemet. Selv har jeg ikke hatt noe problem med Netshop og er fast stamkunde der. Skal faktisk innom Netshop Oslo og plukke opp en bytte av vare. Lang historie veldig kort. Veldig god veninne av meg bestillte Bærbar PC, ekstern HD+ diverse og en stk IDE DVD brenner. Dette ble bestillt i Juni. Først for ca 1 uke siden så skal samboeren til veninnen min prøve å bytte DVD brenneren da den gamle tok helt kvelden. Finner da ut at Netshop sandefjord har klart å sende en SATA brenner istedenfor IDE. Jeg ringer Netshop sandefjord og joda, var bare å søke retur, få ett RAM nummer og så levere inn til Netshop Oslo. Fikk beskjed tidligere idag at ny korrekt DVD brenner er klar til henting. Så til Netsho og Netshop Oslo for å gjøre det enkelt da jeg kjører forbi Netshop Oslo stort sett hver dag. Samt selv om Netshop har klart å sende feil vare, så er det positivt at de bytter etter nesten 6 måneder også. Så konklusjonen min ang Netshop Oslo sine angrerett plakater er nok at det er en liten helgardering, men at de ser ann tingene for sak til sak. Tross alt ingen saker er like. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Sory, mikset butikker, får huske det til den aktuelle butikken... Endret 20. november 2007 av trenchypost Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Du skrev "bestilt" Og det var det jeg mente her. Slik han ordla seg, så betyr det først og fremst varer som er bestilt/ holdt av over nettet og så hentet av kunden selv. Varer man derimot finner eller spør seg fram til i kassa eller i infodisken inne er i utgangspunktet "vanlige" butikkkjøp i hht. loven. Men bestiller du og henter selv, kan det være en gråsone, men Gunnar sier dermed her sikkert at du har samme rettigheter som om du skulle ha bestillt for sending fra netshop.no Når jeg bestiller fra nett, får jeg vel rettigheten om angrefrist. Bestillingen hos NS og NSO er jo likt. Spørsmålet er da: hvor forfaller angrefristen? At jeg betaler over disk på Posten eller over disk på NSO er jo akkurat det samme. Hvorfor skulle da angrerettigheten forfalle om jeg betaler over disk hos NSO og ikke Posten? Ingen er et ordinær utsalgssted. Endret 20. november 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Altså, nå skal jeg ikke direkte løpe tilbake med alt det jeg har kjøpt de siste 13 dagene fra Netshop Oslo (NSO) men jeg savner virkelig den muligheten ved å "angre" på kjøp fra den siden. Hvor kjipt er det ikke å bestille et kabinett du forventet å være i aluminium og det du får er plastikkimitasjon? Skulle du være uheldig og bestilt dette og hentet fra NSO, kan du si bye-bye til noe returnering (om ikke NSO gir goodwill da) Skulle jeg havne i en "angre"-sak i forbindelse med kjøp hos NSO, vil jeg først sitere hva herr Gunnar har sagt. Hjelper ikke det, ringer jeg vedkommende selv Du skrev "bestilt" Og det var det jeg mente her. Slik han ordla seg, så betyr det først og fremst varer som er bestilt/ holdt av over nettet og så hentet av kunden selv. Varer man derimot finner eller spør seg fram til i kassa eller i infodisken inne er i utgangspunktet "vanlige" butikkkjøp i hht. loven. Men bestiller du og henter selv, kan det være en gråsone, men Gunnar sier dermed her sikkert at du har samme rettigheter som om du skulle ha bestillt for sending fra netshop.no Altså du kan fint bestille fra NSO på samme måte som fra NS, velg levering og du får pakken tilsendt. Gråsonen "mange klager" over er når du bestiller via web/tlf og henter i butikken siden du faktisk betaler i det du får vare (over disk) Endret 20. november 2007 av Makky Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du betaler jo over disk hos Posten óg men du har, på lik linje med NSO, verken sett på eller opplevd varen i sin helhet. DER mener jeg angrerettigheten skyter inn. Du får ikke gjort en vurdering på om du har angret kjøpet eller ikke ved betaling hos NSO, Posten osv. Jeg tolker Gunnars utsagn på at man har like rettigheter i forbindelse med kjøpet hos NS og NSO, inkludert angrerettigheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Heilt ening ein tur til Ps Data Støtter den jeg også! Det ble likssom ikke helt det samme å se Netshop etter et "besøk" hos Komplett.no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Dette var noe litt annet enn komplett. Ser litt mer "hjemmekoselig" ut hos netshop! Veldig fine reportasjer, fortsett med dette. PS hadde vært et bra valg ja, eller amentino Tror amentio hadde blitt kjedelig.. da de kun er et salgskontor som og ikke har noe lager eller retur... "Eh, her er kaffetrakter'n, der borte står water cooler'n og her er da kontoret mitt... og telefonen står da på pulten der, ja... jess... sånn fungerer det her oss oss, ja. Jadda... noe mer dere ville vite?"Flott serie Hardware har startet på her nå, synes det er spennende å få et lite innblikk i hva som skjer når man sender avgårde en ordre. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Vil forresten helst se SHG, men PS eller MPX er også interessante. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå