Gå til innhold

Skal kjøpe nye komponenter - Forslag til endring?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe noen komponenter, oppgradere litt for å si det sånn. Det skal brukes sammen med de komponentene i signaturen (Utenom de som skal byttes såklart). Noen som har erfaringer med PSU-en? Er den stabil, og er det noe annet som dere vil anbefale?

PS. Har også tenkt på nytt minne eller å utvide minnet. Åpen for forslag her og.

Skal forresten overklokke også, hvertfall CPU og evt. GPU og minne.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59262

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg skal snart kjøpe noen komponenter, oppgradere litt for å si det sånn. Det skal brukes sammen med de komponentene i signaturen (Utenom de som skal byttes såklart). Noen som har erfaringer med PSU-en? Er den stabil, og er det noe annet som dere vil anbefale?

PS. Har også tenkt på nytt minne eller å utvide minnet. Åpen for forslag her og.

Skal forresten overklokke også, hvertfall CPU og evt. GPU og minne.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=59262

Ser veldig bra ut det oppsettet der, og jeg kan egentlig ikke pirke på noe :)

Skulle jeg ha kjøpt det selv ville jeg nok hå gått for en q6600 til ca. samme prisen. med en overklokk så vil den yte vel så bra som en E6850 i spill og lignende.

EDIT: yay, 1600 poster... :wee:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hvis du ikke er på et budsjett ville jeg heller valgt Corsair HX620W strømforsyning, ingenting å utsette på oppsettet ditt, men hvis du vil ha en av de mest stabile strømforsyningene som er modulær. StealthXtreme 600W er ikke modulær.

Og jeg ville gått for en Quad da den yter nærmest likt på 3,0ghz i spill : D

Innlegg 333 :new_woot:

Endret av Nautique
Lenke til kommentar

Ah, skjønner, men om jeg har en Q6600 som er på 2.4 stock, og overklokker opp til eks. 3.0GHz, vil den ikke da yte dårligere enn en E6850 som er 3.0ghz stock, og overklokka til eks. 3.6? Siden jeg har tenkt å bruke så mye på CPU, og har uansett tenkt å overklokke? Hvor mye er det å hente i spill som støtter firekjerne? En annen ting, ati har ikke det master/slave greiene på crossfire lenger nei? Det samme hvilke to kort man kjøper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

får du G0 stepping på cpuen kan du uten større problemer klare rundt 3,4-3,6Ghz med en litt bedre kjøler...

disse er dessuten ikke så varme...

Lenke til kommentar

Q6600 G0 som i dag er den vanlige varianten overklokker ofte til 3,6GHz på god luftkjøling. E6850 ca 4GHz med litt flaks.

Jeg mener E6850 er noe overprisa, du får akkurat samme prosessoren med 8 i multiplier (E6750) til 1300 kroner. Den vil mest sannsynlig klokke mer eller mindre likt med E6850 og du sparer 500 kroner. Særlig på et såpass overklokkingsvillig hovedkort.

Bruker argumentet fra en vs to kjerne debatten. "Du vil aldri kunne klokke en dual til quad" (men du kan da klokke en E6750 til en E6850)

Så jeg mener enten E6750 eller Q6600. Om du har planer om å sitte på systemet i noen år så tror jeg Q6600 vil være en grei investering, da en stadig optimaliserer applikasjoner for å kjøre i flere tråder, også spill. Begge prosessorene klarer seg uansett meget godt i dagens spill, så det er ikke akkurat et argument for E6850. Har ikke så mye å si om du klarer 123 eller 110 fps i FEAR(se test).

En test jeg synes er rimelig bra Lenke

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Oj, takk for utfyllende svar heisann80, tror jeg lander på en E6750 i første omgang og oppgraderer heller opp til en quad senere da hovedkortet er bra kompatibelt framover. Gleder meg som en liten unge til stipendet kommer:D Forresten, noen som vet av en kjøler som passer til HD3780? Har ikke kommet opp noen oppdateringer på prisguiden enda, men har hørt at de fleste som passer 2900 passer til den? Gode erfaringer med Zalman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...