Aleksweb Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei! Noen som vet om et program som lar man kunne kopiere en harddisk helt identiskt over på en annen disk..? (Må diskene være like store, og av samme merke osv??) Eller et prog. som kopierer/flytter alt fra en disk til en annen, men også gjør så den kan bootes fra, osv.., ikke bare kopiering av filer, men partisjonsinfo, osv.. (partisjonene trenger ikke være like store..) Takker for alle svar :-) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Med linux live-CD og verkøyet dd skal man kunne gjøre dette. Har selv aldri prøvd det med hele partisjoner/disker. Lykke til, og gi gjerne rapport om hvordan det gikk! Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Takker for svar :-) Men skulle gjerne gjort dette under win xp :-) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg tror Norton Ghost er et alternativ som skulle fikse denne biffen. http://www.symantec.com/norton/products/ov...mp;pvid=ghost12 Har aldri brukt det selv, så kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn det. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Norton Ghost lager vel "ghost" CD-er/dvd av innholdet på harddisken så det kan legges inn igjen på en pc med hjelp av cdene/dvd..?? Eller kan man kopiere rett fra en disk til en annen også..?? Takker for alle svar.. :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ghost 2003 (som er det eneste jeg har brukt) kopierer disk til disk, og de trenger ikke være like store. Det er flere andre program som gjør det samme, som Acronis, Driveimage XML, HDClone ... Har du en Seagate eller WD disk så har de gratis utility for å gjøre det. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Har testa disk til disk med Norton Ghost 2003 nå.., men den disken jeg kopierte filene til ville ikke boote...:S Men filene ble kopiert fint over. Noen som vet hvordan man lager en boot cd i ghost..?? Takker :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Har aldri opplevd at disk til disk gjør noe annet enn en eksakt kopi, og da må den boote. Spørs da om den disken du kopierte fra booter? Det er ingen andre disker inne i bildet? Hvis du kopierer partisjon til partisjon er det mer å passe på. Hvis du lagrer image filen til CD så blir den bootbar. Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Hmm... Den disken jeg boota windows fra og kjørte Ghost fra kopierte jeg over til en annen disk med ghost.., men den ville ikke boote...:S Fikk ikke til å brenne med Ghost.., Ghost fant ikke brenneren el. sa det ikke var tom cd/dvd,, Lenke til kommentar
reor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Mener at Ashampoo har slik programvare. Har aldri prøvd den selv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Du sier du kjørte Ghost fra Windows disken. Da spørs det om det er Ghost 2003 du har brukt. Ghost 2003 er et DOS program, ser noe slikt ut: http://ghost.radified.com/screens/ghost_2002_launch.gif Lenke til kommentar
ap3 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg brukte et program som heter g4u. Det fungerte veldig greit så vidt jeg husker. Booter bare opp med cd og lager en kopi av disken. Jeg brukte det til å legge over linuxservern min til en ny disk. Endret 26. november 2007 av ap3 Lenke til kommentar
Aleksweb Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Du sier du kjørte Ghost fra Windows disken. Da spørs det om det er Ghost 2003 du har brukt. Ghost 2003 er et DOS program, ser noe slikt ut: http://ghost.radified.com/screens/ghost_2002_launch.gif Joa.., kunne velge litt forskjellige ting i windows.., men så restarte programmet PC-en og fortsatte i "pc-dos".. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Ja, naturligvis. Hadde glemt den metoden. Bruker den aldri, de 'triksene' den bruker har lett for å skjære seg. Har du mulighet for å boote fra floppy så burde du prøve det. Er mulig at Ghost modifiserer bootsektoren for å kunne boote DOS fra Windows, og det vil jo gå dårlig når du ønsker å kopiere disken med en orginal bootsektor. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Et stk. innlegg som oppfordret til piratvirksomhet slettet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå