brage_sk Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 God Dag! Jeg skal ha en muntlig framføring om buddhismen. Min oppgave er å gi en oversikt over det viktigste innen buddhismen. Som f.eks hvordan land som praktiserer buddhismen. Jeg skal være først så om noen kunne komme med noen innspill om hva jeg burde begynne med Jeg har lest litt rundt om kring, men kan ikke finne noen speiselt gode linker. Derfor lurer jeg på om dere kan gi meg noen lenker. Jeg har laget en tråd som dette før men pga 0 respons så ble jeg tvunget til å lage en ny. Tusen takk.. Håper dere kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Buddhisme Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 jo takk. Har selvfølgelig vert der inne. Men jeg lurte på hva det viktigste er? Jeg har liksom lest der, men det er jo veldig mye. Jeg skal bare ha det i 2 minutter. Så det viktigste hadde vell vært en liten fordel. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Tja, du kan fort ta for deg de forskjellige retningene innen buddhismen og hva som kjennetegner de. Så kunne det vært interresant å høre litt om hva essensen av Buddhas budskap er; reinkarnasjon, samsara, nirvana og karma... Lykke til! Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ta med at det er en religion som er en utspring ifra hinduismen! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Buddhisme er ikke et utspring fra Hinduismen. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Tusen takk Jazzfudge. Jeg skal se på det.. Har nettopp hatt mye om hinduismen, så nå er det buddhismen. Takk! Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har skrevet et sammendrag av kapittelet om Buddhismen fra boken Mening og mangfold. Den er bare raskt skrevet, og jeg har vel forenklet en del. (Prøve om emnet på fredag). Ellers så har jeg også skrevet en ca femten siders lang oppgave om emnet, hvis du ønsker mer hjelp Buddhismen_kap_5.doc Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Buddhisme er ikke et utspring fra Hinduismen. Buddisme er en utspring ifra Hinduisme Du kan da se likheter! Karma etc... Endret 21. november 2007 av Adda Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ja, ikke sant. De har mange like begreper, selv om begrepene ikke har helt samme betydning. Gautama var vel oppdratt hinduistisk, og i følge notatene mine fra lærerboka så oppsøkte han hinduistiske asketer Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Tusen hjertelig takk Sorine. Jeg kan lese litt, men hvis det er noe jeg lurer på kan jeg eventuelt pme deg? Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Klart Det er bare å spørre i vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå