Gå til innhold

Spill bruker mye prosessor kraft

Anbefalte innlegg

Hei.

De fleste spillene jeg har, bruker mellom 40 og 100 % av prosessoren min, men mesteparten av tiden ligger den på 80-100 %. Dette gjør at prosessoren når ca. 60 grader C, og laptopen restarter seg. Er dette normalt? Kan jeg gjøre noe med det?

Laptopen er en Asus f5r, ikke en spill pc nei men den tar flere spill helt fint slik som gta san andreas, trackmania og mafia.

Prosessoren er en intel pentium dual core inside 1.73 Ghz, og grafikken er ati radeon xpress 1100 128 mb. Jeg har 2 gig. ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

De fleste spillene jeg har, bruker mellom 40 og 100 % av prosessoren min, men mesteparten av tiden ligger den på 80-100 %. Dette gjør at prosessoren når ca. 60 grader C, og laptopen restarter seg. Er dette normalt? Kan jeg gjøre noe med det?

Laptopen er en Asus f5r, ikke en spill pc nei men den tar flere spill helt fint slik som gta san andreas, trackmania og mafia.

Prosessoren er en intel pentium dual core inside 1.73 Ghz, og grafikken er ati radeon xpress 1100 128 mb. Jeg har 2 gig. ram.

Hvis den restarter pga spilling så er det noe feil med den, da bør du kontakte butikken hvor du kjøpte den og be om at de ordner feilen.

Lenke til kommentar

alle spill som dekker hele skjermen tar i bruk full cpu forbruk (viss du føller programmene som viser cpu forbruk) men i realiteten er d spilla som setter alt til rådighet. Så du kan f.eks kjøre dekryptering av filer etc og spille generals samtidig, uten problemer...

viss du vill ha mindre cpu forbruk under spillinga må du ha spilla i vinduer istede for full screen :p vertfall slikt med f.eks diablo 2

Gamle spill og også en del nye greier kunn å bruke en kjerne, da vill du bruke ca 65% på kjerne en og 35% på kjerne to (varierer litt, men er noe slikt til meg i vertfall)

Lenke til kommentar
Hmm. Syns ihvertfall det er rart at den restarter seg. Eneste jeg kommer på er at den blir for varm. Kanskje det er pga Vista? Jeg har ihvertfall siste bios og grafikk driver. Finnes det drivere til prosessor?

Intel krever ikke dette.

Amd trenger en driver for å få cool and quiet til å fungere

Pussig at den restarter seg.

sjekk om evt støv kan forosjake dette?

Og sett på slik maskinene ikke restarter seg ved evt blåskjerm. For da er det lettere å finne evt feil =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...