lokeland Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg skal kjøpe meg en laptop, og den vil jo helt sikkert ha ferdiginstallert Windows Vista. Nå er situasjonen sånn at jeg ikke skal ha Vista som primærOS. Er det mulig for meg å selge lisensen? Og hva får man for de forskjellige lisensene? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har absolutt ingen peiling på det, men jeg tror ikke det vil være helt lovlig. Prøv å spørre microsoft selv, er du heldig så kanskje de svarer og hehe Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Ettersom mine tidligere erfaringer med Microsoft og support så sier det meg at jeg ikke får svar med det første! =P Noen andre som vet? Kan jo være litt penger å tjene på det, og jeg ser ingen grunn til å ha en Vista-lisens jeg aldri kommer til å bruke. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ein uaktivert vistalisens skal ikkje vere noko problem å selge vidare, det som setter begresninga er om du har tilgang til ei vistaplate. Ein uaktivert lisens kan jo tolkes som at EULAen ikkje blir godtatt. Lisensen på ei preinnstallert maskin er nok ein OEM, dermed må du ha ei OEM-plate ilag med. Har dette så vil nok ein kunne greier 20% under nettpris på den aktuelle lisensen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Tusen takk for informativt svar! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå