Slonken Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Har i lengre tid brukt Telio som ip telefon leverandør, i Mars flyttet jeg til ny leilighet og gikk inn på Telio sine hjemmesider for enkelt å endre adresse, det var ikke så lett, her sto det at man måtte sende det skriftlig, jeg fyllte ut et kort man får av posten med kundenr og alle opplysninger som behøvdes og sendte til Telio. Meldte samtidig flytting i folkeregisteret. Etter 2 måneder merket jeg at Telio fortsatt sendte faktura til min gamle adresse, hadde bestilt ettersending fra posten i 6 mnd, men sendte på nytt et kort med adresse endring. Etter 6 mnd var gått fikk jeg plutselig ingen faktura, men inkassokrav og purring levert i postkassen samme dag. Ringte Telio og de hadde ikke noe ny adresse på meg. Klaget på inkassokravet og hørte fortsatt ikke noe på nesten 2 måneder selv om jeg purret 5-6 ganger. Fikk så plutselig en mail der de fastholder inkassogebyr da jeg ikke har endret adresse. Klager på nytt og ber om at de ser på saken på nytt. Fikk svar idag de fasholder inkassogebyr. Sa opp mitt kundeforhold umiddelbart. Gebyret er på ca 150 kr og er selfølgelig betalt, men hadde aldri forventet en slik behandling av Telio. De får aldri gleden av mitt kundeforhold igjen... Lenke til kommentar
comsy Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Har selv svært dårlig erfaring med telio. Bestilte IP telefoni, og skulle få gratis tekniker som var med i tilbudet. Teknikeren kom mens jeg var borte, og fikset sakene. jeg kom hjem, og det fungerte bare på utgående samtaler. Sendte en rekke mail, og fikk mange useriøse svar. Fikk til slutt snakket med de på telefon, og fikk sette opp routeren med instillinger jeg fikk over telefon, dette virket ikke, og det ble konstater feil med adapteren. Ny adapter kom, men uten noen innstillinger. Det hadde da gått 5 mnd uten att problemet var løst, og de nektet å hjelpe, og skyldte på nettlevrandør. nettlevrandøren testet linjen og routeren, men dette var i orden. fikk så nesten ikke tak i telio, og ville si opp abonemanget. Dette ville de ha 1500kr for. aldri blitt dårligere behandlet, og dette har kostet dem en ca 50 potensielle kunder som jeg er i kontakt med jobbmessig. anbefaler aldri telio. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hadde Telio litt over 1.5 år før jeg kuttet det ut av div. årsaker som ikke hadde med Telio å gjøre. For min del kan man dele opp perioden i to, før og etter nytt adapter. Det første adapteret je gfikk hadde en feil på seg slik at man ikke kunne se hvem som ringte. Telio mente selvfølgelig hele tiden det var noe galt med håndsettet. Etter en del mail fram og tilbake til kundesenteret gikk de endelig med på å bytte adapter. Da virket alt som det skulle, og telefonen ringte normalt også. Værste spetakklet var når jeg skulle si opp hele sulamitten. Greit at det tar lang tid for å si det opp. Men når jeg skulle si det opp fikk jeg klar beskjed av vedkommende på kundeservice at jeg ikke skulle sende inn adapteret. Et år etter får jeg et krav i posten på manglende adapter, selvfølgelig var prisen langt høyere enn man kan kjøpe adpateret for andre steder. Tenk hvis jeg ikke hadde spart på adapteret, da hadde det fort blitt dyrt. Toppen av kaken var vel etter at jeg hadde sendt det inn (rekkomandert selvfølgelig) så klarte de også å sende meg purring på det beløpet. Men det løste seg raskt da jeg sa jeg hadde sendt det rekommandert og skulle sjekke det ut med posten. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Selv ble jeg endelig kvitt Telio for et par måneder siden. Jeg har vært Teliokunde helt siden oppstart, og var gått fryktelig lei av å vente og vente og vente og vente og vente og vente og vente på tjenestene de har lovet skulle være "like om hjørnet" siden før lansering. Først gikk mobile over til Netcom, og deretter IP-telefonen over til Phonzo. Har ikke angret et sekund. Telio har alltid brukt minimum 2 uker å svare på henvendelser på mail. Henvendelser til Phonzo har blitt besvart innen 1-2 timer vanligvis. Toppen av kransekaka var da et svensk nummer ringte meg på mobilen 2 dager etter utportering fra Telio. Der kunne en fyr med halvgebrokken pakistansk aksent fortelle meg at han hadde gleden av å tilby meg et meget bra tilbud på Telio abb. Jeg forklarte at jeg akkurat hadde utportert, og ikke aldri kom til å gå tilbake. Hvorpå han ropte inn i telefonen: "Gratis å ringe. Alt er gratis.". Da slengte jeg på røret. Jeg har vært borti mye rart av firma, men aldri har jeg vært borti noen som stiller i Telios klasse. Treige, lover og lover og lover uten å innfri, setter opp priser når det måtte passe dem. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hører mye negativt om Telio jeg også.Har bla, en kompis som får rykninger bare jeg nevner selskapet.For meg virker det som om toppledelsen ikke har kontroll på sine avdelingsledere.Da utvikles det lett "skranketerrorister" som tror de jobber på Nav og ikke i en servicebedrift som faktisk skal leve av kundene sine.For meg blir det enkelt,vil ikke ha noe fra Telio om jeg så får betalt for det ! Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 hm, rart, har hatt telio siden oppstart, og det funker knall her, har ikke hatt noen problemer, utenom at jeg spurte om å få byttet ut mitt gamle telio adapet mot det nye, siden det hadde QoS sak osv, men da måtte jeg betale en 600 kr for å få det nye modemet siden det var mye styr å bytte adaptet ellers så har vi vært fornøyde, nå har jeg ikke sett på noe som softphone eller noe, men har ganske lyst til å teste det fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå