pound99 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei! Jeg har bestemt meg for og kjøpe et nytt annlegg, og tenkte på http://www.komplet.no/k/kc.aspx?bn=10099 /url] Men, jeg lure på hvilke forsterker jeg skal kjøpe meg. Er ganske ny når det gjelder dette. Har en proson 12" sub jeg vil og koble opp. Prisklasse skal være på max 3500 ca. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Du kunne kanskje linket til noe annet en en meny hos komplett, men det er nå så. Hva slags type høyttaler ser du etter? Stativ\bokhylle, eller gulvhøyttaler? Du kan for eksempel kjøpe denne pakken fra HiFi Klubben. Legger du i 300kr i samme butikk kan du bytte de Cambride høyttalerene med Dali Concept 1 høyttalere. Det vil ikke spille kjempehøyt, men utspiller nok anlegg fra elkjøp til samme pris, både med tanke på lydkvalitet og lydtrykk. Skal du ha gulvhøyttalere kan Dynavoice Magic F-6 være noe for deg. Det er høyttalere som gir veldig mye for pengene, og du har råd til en helt ok forsterker i tillegg. En NAD C315BEE gir nok mest for pengene i den prisklassen. Gulvhøyttaleralternaltivet jeg har funnet vil spille høyest, og sannsynligvis "best", men har du ikke plass så finnes det andre småhøyttaler-løsninger også. For eksempel en NAD C315BEE og Dynavoice Magic S-4, som er en liten versjon av F-6. Det vil ikke spille like bra, men helt greit sammen med en sub. EDIT: ser i ettertid at du bare spør etter forsterker, men jeg velger å la det jeg svatre stå, i tilfelle Endret 20. november 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det snakk om surround eller stereo her? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 regner med at det er stereo. stjeler tråden litt jeg, jeg og skal ha 2 satelit høytalere fra et z5500 anlegg og hadde tenkt å ha med en passiv subb på 600watt rms. men finnes det en 2.1 forsterker egentlig. eller mener man med 2.1 forsterker at det er 1 ekstra signal utgang. Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Takk blum for svara og det tilbudene! Trur eg bestiller NAD C315BEE. Men, har enda ikke funnet noen høytalere. Tenkte litt på Yamaha EF NS-555, eller cervin vega. Er snakk om stero ja. Skal bruke det til musikk. Noen så har erfaring med Dynavoice Magic F-6 ? Endret 21. november 2007 av Stian8 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hvor stort er rommet det skal stå i? Jeg ville nok gått for F-6, men eller Klipch i stede for CV. Eller M66 fra samme merke. Der for du mye for pengene Til froZZo: Det er ikke vanlig med 2.1 forsterkere. Da må du ha en egen forsterker til subben vil jeg tro. ps: subben er ikke på 600watt Det er bare hva den takler. Endret 21. november 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Skal du ha CV så bør du egentlig legge litt mer penger i forsterker, for C315 blir fort alt for spinkel for dobble 12" basselement på hver høyttaler F6 skal kunne drives greit tror jeg, selv om en kraftigere forsterker vil gjøre jobben bedre på høyere volum. Ikke at du ikke vil få høy lyd med 315, for lydnivået skal bli akseptabelt, men en kraftigere forsterker vil ha mer kontroll over elementene slik at bassen ikke blir "slapp". NAD C315 skal være et godt kjøp, men jeg sier det igjen, ikke særlig passende til store høyttalere ala CV. Yamaha EF NS-555 kan også bli litt mye for forsterkeren tro jeg, om du har planer om å spille høyt. Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Bluum, hva forsterker trur du hadde passet til CV eller Yamahaen ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Avhenger litt av hvilken CV høyttaler du skal ha, men til Yamahaen vil jeg tro du bør opp i en NAD C325BEE eller bedre. Og skal du opp i den prisen er det NAD C352TI som gir absolutt mest for pengene slik jeg ser det. Den er bare 300 kroner dyrere enn C325, og er oppgitt til å yte 30W mer per kanal i 8 Ohm. C352 skal gi nok krefter til å dra de minste CV-modellene, men jeg tror jeg ville kjøpt Yamahaene til meg selv. Både fordi jeg synes de ser bedre ut, og fordi CV er mer *boom*-høyttalere, noe som ikke passer meg særlig godt. Klipsch er et bedre alternaltiv tror jeg, men de koster såpass mye mer at jeg ville valgt andre høyttalere fremfor dem. Lenke til kommentar
pound99 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Går nok for Yamahen ! Bestiller nok NAD C352TI! Takk for all hjelpa Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Da skal du få et veldig godt spillende anlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå