Gå til innhold

Hvor mye er den verdt?

Anbefalte innlegg

Hvor mye er maskinen min verdt? Vurderte å selge den, men er ikke sikker på hva jeg får for den.

Spesifikasjoner:

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2

XFX GeForce 8600GT

250gb harddisk

Dvd brenner

2gb ram

(Ikke sikker på hvilket hovedkort)

1 Vifte(regner ikke med prosessor vifte)

Microsoft Reclusa Gaming Keyboard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har skjermkort som er sånn noenlunde fremtidsrettet med dx10. men ikke så fremtidsrettet på grunn av kraften i skjermkortet generelt. Pris ca 600 kroner.

gamle Am2 cpu er på vei ut, pris ca 300-350

250gb er minste kravet i en maskin. avhenger av merket og kvalitet, men ca 200 kroner for denne.

DVD brenner er standard i alle, ville ha sagt 150 kroner

2 gb , (ddr2 regner jeg med ?) også standard i maskiner idag. hastighet og sånn har du ikke nevnt. hvis det er av typen value ram ville jeg ikke sagt mer enn 300-400 kroner. Kanskje du kan gi litt mer opplysninger om dette ?

hovedkort går vel som standard greier til ca 800 nytt, så derfor 400 kroner ut nå.

1 vifte er minimum, ca 50 kroner.

Tastatur ca 250 kroner (regner med det er nyere enn det andre av Hw du har)

Maks pris derfor (med mine beregninger)

ca 2400 ,-

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt.

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

• Døme på gode emnefelt:
  • Verdi-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
  • Verdi-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
  • Dell P4 2.4GHz 3 år gammel verdi?

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc, deler el.!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...