Gå til innhold

Boikott Dolly's Pizza


pengolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye fett.

Det mange ikke er klar over, er at nudler skiller seg fra pasta som spaghetti og makaroni ved at de inneholder mye fett. Nudlene inneholder palmeolje, en olje som i motsetning til de fleste andre vegetabilske oljer, består av mye mettet fett - det fettet som er farligst for hjertet. Barn knasker ukokte nudler som om det var snacks, og mange har dem i matpakken eller til middag

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1731423.ece

 

:/

Lenke til kommentar
Tema var ikke smuglerkjøtt. Tema var pizzatopping.

Samme sak - ihvertfall når det gjelder endel av de lokal pizza-sjappene.... De har sikkert uanalog ost, men de øvrige råvarene kan nok ha en dårlig sporbarhet. Vi må innse at vi bor i et høykostland - god og billig pizza er ikke enkelt å fremstille lovlig. Jeg forstår Dolly som velger å kutte svinger, men er selv ingen tilhenger av kjede-pizza. Da er hjemmelagd bedre (og da mener jeg ikke hjemmelagd i betydningen gå bort til den lokal sjappa...)

 

Og Ozelot: tja, mange kjøttelskere påstår at kjøtt som er på kanten av forråtnelse har en bedre smak og uansett er mørere. Et kjent tricks er jo å la biffen ligge på kjøkkenbenken ett døgn før du tilbereder den.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Samme her. Før jeg gikk over til Peppes for 2-3 år siden var jeg fan av Dolly's.

Men en skulle nesten tro de hadde noe dop i siden jeg ble ukritisk avhengig av pizzaen deres.

 

Da familien bestilte for første gang sammen sa moren og faren min "dette smaker jo faktisk nesten ingenting". Og da innså jeg det at samme hvor hardt jeg fokuserte tunga, så hadde pizzaen lite smak. Og da bestilte jeg Peppes dagen etter, og det var jo soleklart at deres pizza er styrtrik på smak.

 

Så når jeg ser denne artikkelen om Dolly så blir jeg selvfølgelig skuffet. Men ekstra skuffet over at disse kjedene fronter kvalitetspizza med ferske råvarer osv. Mens Pizza Pancetta på hjørnet også har ferske råvarer, dobbelt så god og stor pizza, til halvparten av prisen.

 

Alt i alt, man må ikke være trollmann for å bruke ferske råvarer, det er bare å gå ned på dagligvarehandelen og kjøpe dem der. Enkelt og greit, det de fleste gjør.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Forstår ikke helt dere som bare synes dette er "helt greit". 'Bare' analog ost sier dere? Ja, men er det 'bare bare' da?

Dette har jo med helsen å gjøre, dvs hvaslags stoffer man tror man får i seg. Når man regelrett blir lurt på denne måten, synes jeg det er skammelig, uansett hvilken del av pizzaen det var, eller hvilken kjede det var som gjorde det.

 

Hva om "biffkjøttet" eller "kjøttbollene" hadde vært av slakterislaktet og godkjent rottekjøtt? Hadde det vært like greit kanskje? 'Kjøtt er kjøtt'? "Smaker det godt så er det vel det samme?"

 

Tenker vi hadde sett et helt annet hylekor da ja, for alle liker jo å protestere på rottekjøtt, selvom de fleste nok aldri engang har smakt det.

 

Personlig boikottet jeg Dolly's i utgangspunktet, grunnet elendig smak, dyr pris, og generelt lite valuta for pengene.

 

Og er det GOD osteblanding man er ute etter, så er ikke palmeolje, mel, salt og denslags løsningen, men ca 80% mozzarella og 20% Norwegia. Forøk det neste gang du lager en hjemmelaget pizza, det vant nemlig samtlige smakstester i den pizzashappen jeg jobbet i som 18 åring, hvor vi solgte 160 000 av disse pizzaene over en 3 års periode.

 

Og joda, det kundene var mest forøyd med, det var - SMAKEN.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner, har arbeidet en tid på Dolly Dimple´s. Og ifølge ham bruker de ikke pseudo-ost, så kanskje har de kommet på bedre tanker.

 

Jeg forstår ikke dem som ikke bryr seg om at maten de får servert, er ræva. Riktignok har vi hatt en viss nøysomhetstradisjon i Norge, og ikke vært så veldig godt vant, men det får være måte på til manglende matkultur. Skal man først ha mat, kan man like gjerne spise skikkelig mat med ordentlige råvarer istedet for å ta til takke med billige surrogatløsninger.

 

Pizza skal ha ost. Ost lages av melk. Sånn blanding med palmefett, soya, kalk eller gud vet hva er ikke ost, og har ikke noe som helst på en pizza å gjøre. Det kan smake så likt det bare vil, jeg vil ikke ha noe av det uansett. Det blir som å spise kebab med kattekjøtt i - katt er kanskje godt, det, men pokker heller, man spiser da ikke søppel!

 

For øvrig har jeg smakt sånn surrogatost, og smaken ødela hele pizzaen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
En jeg kjenner, har arbeidet en tid på Dolly Dimple´s. Og ifølge ham bruker de ikke pseudo-ost, så kanskje har de kommet på bedre tanker.

 

Jeg forstår ikke dem som ikke bryr seg om at maten de får servert, er ræva. Riktignok har vi hatt en viss nøysomhetstradisjon i Norge, og ikke vært så veldig godt vant, men det får være måte på til manglende matkultur. Skal man først ha mat, kan man like gjerne spise skikkelig mat med ordentlige råvarer istedet for å ta til takke med billige surrogatløsninger.

 

Pizza skal ha ost. Ost lages av melk. Sånn blanding med palmefett, soya, kalk eller gud vet hva er ikke ost, og har ikke noe som helst på en pizza å gjøre. Det kan smake så likt det bare vil, jeg vil ikke ha noe av det uansett. Det blir som å spise kebab med kattekjøtt i - katt er kanskje godt, det, men pokker heller, man spiser da ikke søppel!

 

For øvrig har jeg smakt sånn surrogatost, og smaken ødela hele pizzaen.

 

Har ingen innsigelser.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...