Gå til innhold

Boikott Dolly's Pizza


pengolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt hva alt hubbubbet handler om. Så lenge det ikke er mer farlig å spise analog ost enn meieriost, og det kan jeg aldri tenke meg. Pizzaen smaker da fremdeles pizza.

 

Skjønt jeg er veldig enig i at det er betenkelig at matprodusenter kan putte på billige erstatninger og nærmest markedsføre det som "the real thing". Selv om den effektive forskjellen i tilfellet analog ost vs. meieriost på pizza ikke er så stor.

 

Det er jo farligere. Dessuten er det dårlig kundebehandling å servere kundene pizza med analog ost uten å informere om det før journalister ringer og spør. Når man bestiller pizza, skal man ikke behøve å si "pizza med ost, takk".

Lenke til kommentar

det er jo ost dette også...

skal de begynne besøket med "vi har analog ost, [insert tomat-type]-tomater, løk fra toten, og....."

 

som de sa på vg er den bedre og brunes bedre og er billigere.

jeg spiser ekstremt sjeldent på Dolly`s, men hvis det stemmer at den er bedre, så er det vel godt nok?

eller vil dere ha en ost som ikke smaker like godt, men er av den ikke-analoge typen?

 

btw, liker du pølser, ikke sjekk innholdet, sansynligvis boikotter du pølser når du vet innholdet.

Lenke til kommentar
det er jo ost dette også...

skal de begynne besøket med "vi har analog ost, [insert tomat-type]-tomater, løk fra toten, og....."

 

som de sa på vg er den bedre og brunes bedre og er billigere.

jeg spiser ekstremt sjeldent på Dolly`s, men hvis det stemmer at den er bedre, så er det vel godt nok?

eller vil dere ha en ost som ikke smaker like godt, men er av den ikke-analoge typen?

 

Det er greit så lenge de opplyser kundene om det. Da kan de få lov til å selge så mye palmeolje de vil. Det er ikke lov å kalle pizzatoppingen "ost" med mindre den er basert på melkefett og ikke palmeolje.

 

http://www.aftenposten.no/helse/article1431021.ece

Lenke til kommentar
Men... Det betyr at dere har spist analog ost i 2 år? Tatt utgangspunkt i at dere har spist der iløpet av siste 2 år. Var det så fælt? Hvorfor ikke ha litt egne meninger istedet for å dulte etter strømmen?

 

Tror dolly's har det bedre uten slike sure og storforlangende kunder.

 

 

akkurat det jeg tenker på også.

boikotte Dolly etter å ha spist deres grusomme analoge ost i 2 år, bare fordi det er analog ost og ikke ost.

 

jeg har alltid tenkt slik: "smaker det godt og jeg ikke blir syk av det, så er det ok å spise det."

inne rimelighetens grenser så klart, jeg spiser ikke stein selv om det smaker godt og jeg ikke blir syk...

Lenke til kommentar

http://www.arla.no/APPL/ED/ED022/ED022D01....12571D2004C41AD

 

Det er vel den de bruker? Den er jo kommentert ifra aftenposten.

 

Sitat: Aftenposten 23.08.2006 gir med bakgrunn i ekspertuttalelser inntrykk av at palmeolje ikke er en god erstatning i forhold til transfett. Arla Foods er uenige i dette. Sitat slutt.

 

Altså de er produsent av dette. Å da si seg uenige er vel ikke så rart, men de er jo da så innhabile at det går ann, man må vel ha noen utenforstående til å teste det på samme måte. Ikke produsenten selv det blir for dumt.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
http://www.arla.no/APPL/ED/ED022/ED022D01....12571D2004C41AD

 

Det er vel den de bruker? Den er jo kommentert ifra aftenposten.

 

Sitat: Aftenposten 23.08.2006 gir med bakgrunn i ekspertuttalelser inntrykk av at palmeolje ikke er en god erstatning i forhold til transfett. Arla Foods er uenige i dette. Sitat slutt.

 

Altså de er produsent av dette. Å da si seg uenige er vel ikke så rart, men de er jo da så innhabile at det går ann, man må vel ha noen utenforstående til å teste det på samme måte. Ikke produsenten selv det blir for dumt.

Har du lest hva de skriver?

 

Stemmer kritikken Aftenposten har kommet med?

Nei. Dessverre baserer kritikken av Arla Finello Pizzatop® i Aftenposten seg på en misforståelse. Arla Finello Pizzatop® inneholder ikke palmekjerneolje, slik som det beskrives i Aftenposten. Arla Finello Pizzatop® inneholder palmeolje, som utvinnes av fruktkjøttet på oljepalmenes frukter. Palmekjerneolje, derimot, utvinnes fra stenen inne i disse fruktene og har et stort innhold av de mettede fettsyrene, C12 og C14, som anses for at være mest sunnhetskadelige.

 

Dette kan de nok gi deg vitenskapelige kilder på, mens journalister ikke kan sies å ha samme belegg til enhver tid.

 

Uansett når det gjelder topic må vel dette være noe av den mest håpløse boikottforsøkene. Pizzaen til Dollys har smakt fortreffelig de siste to årene, og skepsisen i artikkelen skulle heller dukket opp for 2 år siden. Da hadde til og med jeg antageligvis vært med på hylekoret. Eneste grunnen til å boikotte Dollys er at pizzaen koster like mye som på Peppes enda de bruker billigere "ost", men ingen grunn til å sette ned prisen når det smaker bedre enn på Peppes.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...