Gå til innhold

Boikott Dolly's Pizza


pengolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er jo ost dette også...

skal de begynne besøket med "vi har analog ost, [insert tomat-type]-tomater, løk fra toten, og....."

 

som de sa på vg er den bedre og brunes bedre og er billigere.

jeg spiser ekstremt sjeldent på Dolly`s, men hvis det stemmer at den er bedre, så er det vel godt nok?

eller vil dere ha en ost som ikke smaker like godt, men er av den ikke-analoge typen?

 

btw, liker du pølser, ikke sjekk innholdet, sansynligvis boikotter du pølser når du vet innholdet.

Dolly's har ikke ost på pizzaen. Man har ikke lov til å kalle dette ost, siden det ikke er et meieri produkt.

De kan f.eks kalle det pizza topping, elns. Men ikke ost. Ost er Ost, og man kan ikke kalle en bil for en sykkel :p

Lenke til kommentar
ost av olje... mmm så godt... mange forbrukere her med dårlig smak ja.. seriøst :p

 

Eller nei jeg kan ikke kalle det for ost. Pizzatop :D

 

Og hadde du ikke hørt om at de brukte analog ost hadde du sannsynligvis fråset i pizzaen deres som om det ikke var noen morgendag. En kjede med såpass god omsetning har ikke noe behov for å bytte ut ost med en kopi om den gjorde maten såpass mye verre at den jevne forbruker hadde reagert. Barnslige fakter.

Lenke til kommentar
ost av olje... mmm så godt... mange forbrukere her med dårlig smak ja.. seriøst :p

 

Eller nei jeg kan ikke kalle det for ost. Pizzatop :D

 

Og hadde du ikke hørt om at de brukte analog ost hadde du sannsynligvis fråset i pizzaen deres som om det ikke var noen morgendag. En kjede med såpass god omsetning har ikke noe behov for å bytte ut ost med en kopi om den gjorde maten såpass mye verre at den jevne forbruker hadde reagert. Barnslige fakter.

 

Jeg spiser kun på dollys hvis jeg må ellers blir det peppes. Merker stor forskjell i smaken for å si det pent.

Fråtset på dollys ville aldri skjedd da den pizzaen ikke er så bra som peppes, men en gang i halvåret ellernoe kanskje?

 

Hvis de har så god omsetning. Hvorfor må de bruke billigost da? makes no sense...

Hvorfor kan de ikke ikke kjøre kvalitet hele veien med skikkelig ost som på peppes?

 

Ikke barnslige fakter. Bare konstaterer fakta. :cool:

Lenke til kommentar
- Etter en helhetsvurdering valgte vi å blande inn analog ost i blandingen vi har på toppen av pizzaene våre. Vi smakte oss frem til dette.

 

Den analoge osten ga bedre smak og den ga også bedre bruning under steking, sier viseadministrerende direktør i Dolly Dimples, Trond Bastiansen

 

Du synes ikke det gir mer mening at det er lettere å skreddersy smaken om man bruker analog ost i blanding med vanlig? Analog ost er heller ikke 100% syntetisk, som regel iblandes den vanlig ost.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har lenge nå overholdt min selvpålagte boikott av både Peppes og Dolly. Driter vel kjapt i om det fakes med osten, likevel faker slike kjeder hvor de kan. Det er ikke opp til kunden hva dem får ved å kjøpe pizza hos disse likesinnede, det er heller hva disse kan lure i oss. Nei, gå for en uvhengig liten pizzabaker i ditt nærmiljø. Du skal se at du faår bedre kvalitet, til en mindre kostnad.

:)

Lenke til kommentar
Rart at de får bedre bruning. Analog ost blir altfor brun altfor kjapt.

 

Er forresten ikke bare osten det ofte blir jusket med. "Kjøttet" de bruker på grandisen er jo 40% soya.

Kilde?

Ikke sikkert at det er 40%, men at det er iblandet soya er riktig. Les bakpå esken. Endret av Superior
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Takke seg til lokale pizza resturanter med store pizzaer til 140kr inkl. en 1,5L cola. Er dolly her jeg bor, er nesten litt flaut å si at jeg aldri har spist der, men er så utrolig overprisa.

 

130 her, og da får du med en valgfri saus. Tilberedt av verdens mest hyggelige Kurdiske ektepar. "Hemmeligheten" deres er at de jukser/sparer ikke på varmen, og de fyller pizzaen ordentlig. Så i tillegg til at pizzaen ser stekt ut (ja det skal være farge på begge sider av bunnen!), får man faktisk øye på toppingen, i motsetning til hos disse hersens kjedene.

 

Valget er veldig enkelt: "Hjemmelagd", eller fabrikklagd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...