Gå til innhold

CanalDigital - stabilitet og brukervennelighet

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått det jeg mener er ett knalltilbud via boretslaget jeg bor i.

Før jeg kaster meg over 14Mbit/3Mbit-linje, lurer jeg på om det er noen her med følgende erfaringer:

* Stabilitet - Er denne god? Har NGT nå, med dønn stabil linje. Oppfører CanalDigital seg bra?

* Brukervennelighet - Bruker de terayon-modemer? Har man konfigurasjonsmuligheter på dette?

* Sperrede porter - er det noen som er?

* Hastigheten - om man presser linjen ut, blir hastigheten mye dårligere inn?

Takker og bukker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg hadde CD for et halvt år siden eller noe, så var de ustabil, jævla frekk på support og modemet hadde INGEN konfigurasjonsmuligheter - ingen. De fleste porter var dog åpen. Vet ikke om de har blitt bedre, men jeg anbefaler deg i hvert fall ikke CD. Linjen gikk ned MINST en gang i uken (over en periode på 1+ timer)

Lenke til kommentar

Trur kanskje plassering i landet har litt å sei.

Sitter i Oslo og har CD. Mine erfaringer er motsatt til loathsome

1) Modemkonfig: Kva trenger ein konfig på modemet når det er i brigdemodus (terayon)

2) Stabilitet: sidan høst 2004 har CD-linja gått ned 4 gonger (3 nettverk og 1 modem), og alle gongene har den vore oppe igjen innan 1-4 timer

3) Support har vore veldig bra (fekk tilsendt nytt modem utan nokon kostnad, då dei syntes det gamle var litt ustabilt i testene deira)

Når det gjeld maksing av linja med p2p-trafikk så er det vel som oftast routerene som kneler og ikkje modemene i brigdemodus.

men 14/3-linje? meinte bestemt at 12/2 (tester viser 12,4 /2,4) er er makshastigheten til CD (til 447,-)

Lenke til kommentar

Kan vere at noko enkeltporter er stengt, men eg har iallefall ikkje merka noko av det.

ftp er ikkje stengt http/https er ikkje stengt, pop er ikkje stengt, kan vere at smtp er stengt.

Men sjekk opp at det er terayon som forsatt er i bruk, mitt er frå slutten av 2005, så det kan hende at CD har skifta modem sidan det.

Sitter du også i Oslo, for då kjem vel 14/3 til andre borettslag i Oslo. Men prisen er den forsatt den same?

Lenke til kommentar

Hatt CD lit over et år. Vært uten nett en dag, men da etter strømbrudd som slo ut tv og internett i hele boretslaget. (Kjedelig dag ja.... :p)

Så vidt jeg har sett er det ikke noen sperre på noe av porter. Kjører selv mail server, med både smtp og imap trafikk.

Det eneste som iriterer er at jeg ikke kan få fast IP, men den dynamiske har ikke skiftet siden jeg skaffet meg domene, så ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar

Har mye bedre stabiltet med adsl2+ fra telenor enn men kabel fra canaldigital. Ping fra canaldigital var veldig ustabil, 20-40ms på en ubelastet linje til f.eks www.hardware.no. De gangene jeg målte hastigheten varierte den fra 12mbit og ned i 4-5 mbit. 6-7 mbit var vel det linja lå mest på. Byttet til adsl2+ fra telenor, får max hastighet på linja når som helst på døgnet og pingen er "rock solid" 20ms.

Lenke til kommentar
Har mye bedre stabiltet med adsl2+ fra telenor enn men kabel fra canaldigital. Ping fra canaldigital var veldig ustabil, 20-40ms på en ubelastet linje til f.eks www.hardware.no. De gangene jeg målte hastigheten varierte den fra 12mbit og ned i 4-5 mbit. 6-7 mbit var vel det linja lå mest på. Byttet til adsl2+ fra telenor, får max hastighet på linja når som helst på døgnet og pingen er "rock solid" 20ms.

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar

Hvor i landet bor du?

Ålesund

Lenke til kommentar
Okay. Regner med at infrastrukturen her i Oslo er noe bedre, da CD ikke har gjort stort annet enn å grave fiber i åsen rundt meg det siste året :p

Ja godt mulig at infrastrukturen rundt er bedre, dem skal vel ruste opp mot den nye docsis standarden over hele landet. Men kablingen internt i bygget som var problem for pingen min, virker som om det var mye støy. Der ligger vel en gammel coax. Men kundeservice hos Canaldigital er et stort pluss.

Endret av Ulven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...