DarkouZ Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg kjøpte en Sunbeam Rheabus viftekontroller og monterte den med lysa og 4 vifter. Men da jeg hadde kobla til alt og starta så måtte jeg skru knappene over halveis rundt før viftene starta idet hele tatt... akkurat før 7V da lysa skifter farge. Noen som vet hva som er galt eller hva jeg kan ha gjort galt? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 det har med motoren på vifta, hvis du bare starter den altså setter den på ca. 7volt for å få den igang kan du deretter sette ned volten. Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 jepp! gorg har helt rett der.. viftene trenger som oftes et lite "spark" for å komme igang, for så og roe seg ned.. dette kan bli plagsomt for hvergang du starter maskina, men sånn er det bare Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 mener jeg testa ut den teorien.. men viftene stoppet likevel da jeg satte ned farta. kan se enda litt nærmere på det. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hint: ta en titt på spec'en til viftene dine. Der står det noe om hvilken volt"range" de funker på... Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 papst vifter... Spenningsområde: 8-14V .... bl'æ'ææ :-? ikke noe mulighet til å stille på rheobussen slik at den kjører på lavere volt? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 sunbeam rheobusen går fra 0v-12v så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå