Gå til innhold

Gamer.no brukerenes årets spilløyeblikk (og spill)

KongRudi

Anbefalte innlegg

Største spilløyeblikk

2plass.

Når man finner ut at Atlas er Fontain som Comrade sa.

- 1.plass. Slutten på Call Of Duty 4: Modern Warfare , fy f*** for en bra slutt. På den broen. Spillet må prøves av alle.

Beste spill: 3.Plass: Rainbow Six: Vegas (ps3)

2.Plass: Bioshock , bare så en kamerat spille hele spillet :) siden jeg ikke har 360.

1.Plass: God of War 2/ Call of Duty 4 begge er så sabla bra at jeg ikke veit hvem jeg skal velge.

Og Super Mario Galaxy , Mass Effect osv hadde sikkert vært der selvom jeg ikke har prøvd de,

PS: Gamerankings har jo regnet ut at Galaxy er tidenes beste spill ut ifra reviews, det tok over plassen til Zelda Ocarina of Time. :thumbup:

Endret av pjotrogsteik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Episk er et ord som skjeldent eller aldri burde bli brukt

Episk betyr vel bare at spillet forteller en historie? Så da burde det vel brukes om spill som gjør nettopp det.

Tja det var nå å underdrive litt, så alle spill som ganske enkelt forteller en historie er episke?

Nei episk betyr enten en stor viktig historie, som kan spenne seg over en livsalder og mer og omfatter mye, eller så kan det bety noe som er imponerende, som overgår det vanlige i størrelse og skala.

Lenke til kommentar

Største spilløyeblikk:

1.Plass går uten tvil til slutten av den spillserien jeg har spilt mest, fulgt mest historiemessig med på og gledet meg mest til noengang: HALO3

Egentlig satt jeg og måpte hele slutten, og tenkte på at NÅ SKJER DET, slutten av HALO serien.

Etter en intens kamp mot 2 Scarabeer, blir jeg joinet av the flood og med en fantastisk stemning blir jeg fortalt av The Flood at de vil hjelpe meg.

Etter enda mer minneverdig gameplay dør Sgt. johnson, og sier "send me out... with a bang". Deretter følger en like intens kjørescene som i HALO: CE, og jeg skjønner at dette er siste biten. Og det stemmer, deretter kommer slutten. Og etter å ha sett rulleteksten ser man at MC er i LIVE! Og på samme måte som vi ble kjent med MC i HALO:CE, sier han: Wake me up, when you need me.

Det er helt utrolig hvor stor blanding av glede det føltest å spille seg gjennom HALO3. Men samtidig også veldig trist.

2. plass går til slutten av CoD4. Var veldig overaskende og bra slutt på det spillet.

Og CoD4 følger opp med beste MP. Så det gjenstår å se om kanskje listen blir skrevet om når Mass Effect ankommer :love:

Lenke til kommentar
Nei episk betyr enten en stor viktig historie, som kan spenne seg over en livsalder og mer og omfatter mye, eller så kan det bety noe som er imponerende, som overgår det vanlige i størrelse og skala.

Jeg vet ikke hvilken ordbok det er du sitter på, men den definisjonen har jeg aldri hørt. Verdt å merke at det engelske ordet 'epic' blir definert annerledes enn det norske ordet 'episk' selv om de blir oversatt til hverandre. De to definisjonene jeg finner er

episk fortellende

episk Fortellende. Det presenteres oftest en historie fra begynnelse til slutt

Edit: Er vel egentlig en unødvendig avsporing i en ellers fin tråd. On-topic:

Beste spilløyeblikk: Merkelig nok er det kampen mot den store sjøormen i Lair som har festet seg mest.

Beste spill: Folklore kanskje.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Min top 3 for 2007:

1. Halo 3

2. Gears of War

3. Skate.

Da mener jeg ikke bare spill som kom ut i år, men hva jeg har spilt.

Episk er et ord som skjeldent eller aldri burde bli brukt

Episk betyr vel bare at spillet forteller en historie? Så da burde det vel brukes om spill som gjør nettopp det.

Episk betyr jo noe stort, majestetisk og fabelaktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Årets spilløyeblikk tror jeg var sistebrettet i Portal, med den medføldende kampen mot GLaDOS og rulling av credits.

Begynnte egentlig å bli litt lei av Portal mot slutten, men sistebrettet tok en veldig positiv vending og spillet er meget godt gjennomført.

Dette er min topp fire for 2007 så langt, i alfabetisk rekkefølge:

BioShock

Trolig årets peneste spill, og den første encounter med en big daddy er utrolig moro.

Would you kindly...

Guitar Hero II

Ah, herlighet. Har hatt veldig mye moro med dette spillet, og det er et av de spillene jeg kan dra frem når som helst og spille, og det skal mye til før jeg faktisk går lei dette.

Nå har jeg skaffet meg GH3 så vil bruke mye tid på dette, og ser selvsagt frem til å få hendene på Rock Band til neste år.

Halo 3

Dette er nok det spillet som jeg har virkelig kost meg mest med i år, og det er nesten utelukkende grunnet en knallgod co-op campain. Jeg har veldig blandede følelser om deathmatch-style multiplayer, men co-op er bunnsolid gull i min bok.

Spillet er godt bygd opp, ser pent ut og har veldig mange utrolig morsomme kamper å gå gjennom. Har ikke spilt dette så mye på Xbox Live i etterkant, da jeg finner gjennomsnittsbrukeren av Xbox Live til å være en prick.

skate.

På tross av en vanskelighetsgrad som jeg oppfatter som rimelig brutal, er dette et ferskt pust inn i sjangeren og med litt flaks vil det kreve at Neversoft må begynne å komme opp med gode idéer for å holde Tony Hawk-båten flytende.

Det er et av årets beste spill, men det er helt klart ikke det beste, og dette begrunner jeg med det faktum at spillet er såpass vanskelig - jeg kom til det punkt hvor jeg ble såpass fed-up med dette spillet at jeg lot det ligge i nesten en måned før jeg nå nylig har begynnt å spille det igjen.

Nå er det jo mange spill jeg jobber med å spille gjennom eller som jeg ennå ikke har fått prøvd som er åpenbare kandidater til å havne på denne listen (Assassin's Creed, Call of Duty 4, Mass Effect, Super Mario Galaxy) så det er en stor sjangs for at det vil bli reguleringer på denne listen innen året er omme.

Lenke til kommentar

Beste spill øyeblikk:

Kveldene med Mario Party 8 og Wii Sports i sommer med 3 eller flere venner. Fikk virkelig tilbake den gode gamle N64 følelsen (Golden eye, Mario Kart, World Cup o.s.v med venner) og ser fram til Mario Kart blir sluppet til Wii. Hvis jeg skal plukke ut et øyeblikk fra de kveldene må det vel bli da jeg vant første det første brettspillet vi spilte på MP8.

Beste spill:

Selvom det enda er en måned igjen, ser det ikke ut som det blir ytterligere spillkjøp for meg bortsett fra GH3 så kan vel tryget plassere Metroid Prime 3 som årets spill for min del. Fin grafikk, herlige kontrollere og en engasjerende spillopplevelse alt i alt.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Beste spilløyeblikk må være slutten av CoD 4 når

man ligger og har svimt av og klarer akkurat å plukke opp pistolen og skyte han jeg ikke kommer på navnet til. Da fikk jeg virkelig gåsehud og bare satt der og måpte. For en slutt!

Ser forresten ut som orange box bør kjøpes til PS3 når det kommer ut. Mange som nevner det her, men jeg har så vidt hørt om det pga. jeg spiller mest på ps3.

Lenke til kommentar

Utrolig kjekt å høre om andre folks årets spill og spilløyeblikk. Spesielt uten at det bare blir en stor diskusjonstråd med fanboys i hytt og pine. :p

Da jeg ikke har spilt konsoll på flere år, og stort sett bare holdt meg til PC og WoW (som jeg etter en stund ble lei av), med unntak av at jeg for første gang prøvde meg på Halo: Combat Evolved. Skal prøve 2'ern når jeg skaffer Vista. Supert spill forresten. Men nå i oktober gikk jeg og broren min til anskaffelse av en PS3 60 GB: Starter Pack. Begge spillene var greie, likte Resistance best (har ikke spilt det så mye), artig å spille co-op med en venn, selv om det er på split-screen. Når jeg får fikset nettet går jeg online. Motorstorm var ikke så artig.

Årets spill:

-COD 4 (beste spillet jeg har spilt noen gang): Faktisk første gang jeg spiller et FPS spill på konsoll, gikk overraskende bra. Fantastisk gameplay, campaign er dritartig. Eneste skuffelsen var at det ikke var noen co-op mode, vet ikke om det er det på online, nettet fungerer ikke. Hadde vært fett om Infinty Ward/Activision hadde fikset det så man kunne laste ned fra PSN/LIVE.

-Har også lyst til å si Assassin's Creed men har ikke spilt gjennom hele, litt ensformig å samle informasjon hele tida. Men jævlig artig når man først kommer til oppdraget da. Men har ikke spilt gjennom spillet så vet ikke ennå.

Årets spilløyeblikk:

Det er delt mellom siste del (står i spoilerdelen) av CoD 4, og missionet "All Ghillied Up..". En skikkelig deilig opplevelse.

Spoiler-tags funker ikke så jeg må bare ordne det på en annen måte

----------

SPOILER

Kan ikke komme utenom siste del av CoD4. Alt skjer i slow motion. Zakhaev (the bad guy) nærmer seg deg. Han skyter en kule i alles hoder der de ligger på bakken som noen daue dokker. Captain Price slenger pistolen sin bort til deg, du tar en opp og plasserer fint to kuler rett i Zakhaev, og deretter dreper de to gjenværende soldatene. Og der ligger du, helten selv.

SPOILER SLUTT

------------------

Kvalifiserer seg ikke til Årets spilløyeblikk men, men likevel er jævlig rått er å ta en Leap of Faith fra det høyeste punktet i Acre på Assassin's Creed. (anbefales)

Men det blir nok et eller to til spill før jul, så får oppdatere da.

Endret av jak-bim
Lenke til kommentar

Beste må være fra COD4 likte spessielt oppdraget "all ghilled up"

Legger i spoiler for sikkerhets skyld:

Elsker å gå inn i de blokkene når man er på vei til sniperpossisjonen, og høre den mussiken pluss litt barne latter og sånt, får gåsehud hvær gang jeg er der. En utrolig fin bane, drit fint landskap, et av det beste spillet jeg har spilt noensinne. Slutten er også nydelig, :love:

Lenke til kommentar

Vanskelig å kåre en vinner her, men jeg prøver:

Bioshock - Om man ser bort fra slutten, som sugde, var hele spillet fantastisk! Årets spilløyeblikk er starten av Bioshock fra flyscenen til du er ute av dykkerklokken. Genialt når man sitter og venter på at spillet skal starte før man skjønner at man faktisk er ingame. Så tenker du noe sånt som: "Wooooah, se på vannet!" :)

En annen kandidat er... (Spoiler)

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Den delen hvor man først dreper Ryan, finder ut at Atlas er Fountaine, før du kommer inn på sykestua og finner ut sannheten om Little Sisters. Utrolig spennende![\spoiler]

Kådd 4 - Heftig action fra ende til annen, men chernobyloppdraget var noe for seg selv. Fy faen så heftig! Ellers er onlinedelen noe for seg selv, nesten litt avhengihetsskapende...

Endret av Alhe
Lenke til kommentar

Da jeg fant igjen Cortana i Halo 3, ble litt rørt. Dialogen er fantastisk skrevet.

Hele spillet var en opplevelse i seg selv, men akkurat den delen var suveren. Bare så synd at man måtte skyte dritten ut av så mye Flood på vei tilbake til Pelican'en... Alt fra man finner til Cortana til man er ferdig med rulleteksten er noe av det beste noensinne i et spill.

Må derfor også si at Halo 3 blir det beste spillet i år. Utrolig vemodig å måtte si farvel til en fantastisk spillserie.

Når jeg så credits på slutten tenkte jeg bare en ting; Halo er slutt, det blir ikke mer, dette var alt fra Master Chief.

Håper bare at Bungie kan overraske!

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Det største øyeblikket er i Bioshock, når man først ser tårnet på starten, går inn i det, og ser lysene skru seg på.

Et herlig øyeblikk i et herlig spill, slutten var også et realt spark i ballene.

Det nest største øyeblikket var i Halo 3, det var første gang jeg fyrte opp MP, fikk rundjuling - til jeg plutselig gikk på killingspree, hadde også en adrealinfylt fight mot en person, som varte i ca. tre minutter.

Jeg venter fortsatt på Mass Effect, så denne listen kan nok endre seg!

Lenke til kommentar

Etter en liten stund med Mass Effect må jeg si at det er et makelig godt spill, og selv om jeg bare har noen timer som i min intergalaktiske t-skjorte er jeg frelst til halsen.

Men Mario Galaxy er fremdeles på toppen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Call of Duty 4

Tidenes beste FPS bane siden jeg kan huske er uten tvil sniper-banen. Brilliant designet og lagt opp. Eneste stor nytelse. Og det komme fra en som ikke liker snipervåpen. Dette er mitt høyeste spilløyeblikk i år uten tvil.

Super Mario Galaxy

Det er nesten for mange minneverdige øyeblikk i Super Mario Galaxy. Noe av det stiligste er å ta et long-jump rundt planeter og se tyngdekraften påvirke deg. Også første møtet med Bowser er verdt å nevne.

Metroid Prime 3: Corruption

Den første bosskampen mot Ridley.

Half Life 2: Episode 2

Første møtet med advisors, Dog vs Strider, slutten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...