Gå til innhold

jeg tenkte og overclocker cpu min,hva skal jeg gjøre.

Anbefalte innlegg

Spm 1.

jeg tenkte og overclocke cpu min hva skal jeg gjøre.må man clocke minne for og få en høyere ghz på cpu?

Smp 2.

clocker minne seg automatisk?

Spm 3.

Når burte man gi seg og clocke når det gjelder Tempratur på hovedkorte,ram minne og cpu?

Legger ut bilde så kan dere kanskje si hva jeg skal gjøre.

Tar alt imot av tips og svar:)

NB har lyst og lære åsen man gjør det,aldri gjort det før :p

post-31133-1195530556_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nå mye av det samme som i den andre tråden egentlig :)

Men hvis noen skal kunne gi deg skikkelige svar så kan du opplyse om følgende maskinvare;

- hovedkort

- prosessor

- minne

- skjermkort

Og si gjerne hva slags strømforsyning du har og om du har noe kjøling utover de vanlige viftene.

PS! Fint om du legger inn linker direkte til maskinvaren din, så blir det litt lettere for folk å finne frem til de tekniske spesifikasjonene :)

Lenke til kommentar
Det var nå mye av det samme som i den andre tråden egentlig :)

Men hvis noen skal kunne gi deg skikkelige svar så kan du opplyse om følgende maskinvare;

- hovedkort

- prosessor

- minne

- skjermkort

Og si gjerne hva slags strømforsyning du har og om du har noe kjøling utover de vanlige viftene.

PS! Fint om du legger inn linker direkte til maskinvaren din, så blir det litt lettere for folk å finne frem til de tekniske spesifikasjonene :)

Hovedkort=Asus

prosessor=AMD athlon Xp 3200+

Minne= 1.50 Gb ram,men jeg låner bare siste 512 brikka,har bare 1024.

Hvet ikke åsen strømforsyning.

husker ikke åsen vifter jeg har men kan si åsen tempen ligger på da. cpu tempen ligger på 37 når jeg ikke spiller.

men som jeg nevnte lenger oppe er at jeg har 2.20 GHz og at jeg ikke fikk clocka den opp mer en 2.39,

men jeg prøvde meg frem og jeg stilte på CPU Vcore,den sto på 1.650V, jeg stilte den opp til 1.750 og da kunne jeg clocke

cpu opp til 2.41GHz,skal jeg kanskje stille på noe mere i bios en bare CPU Vcore?

Lenke til kommentar

Hvis det er samme prosessoren som de omtaler i denne testen, så kan det se ut som om du har nådd toppen, eller iallfall ganske nærme.

Du kan også stille på minnet som sagt, men jeg har egentlig ikke peiling på det hovedkortet der, så her har jeg dessverre ikke så mye å komme med.

Hvor gammel er den pc`n egentlig? Jeg regner med det er mer ytelse du er på jakt etter siden du spør om overklokking, og da ville jeg først og fremst kjøpt meg mer minne. Evt nye minnebrikker. 2GB vil gjøre susen :)

Lenke til kommentar

Når burte man gi seg og clocke når det gjelder Tempratur på hovedkorte,ram minne og cpu?

Hvor skal jeg clocke mine hen?

var det riktig av meg og stille på CPU Vcore? Er det noe mer jeg burte stille på?

mulig om noen kan se på bilde og si hva di forskjelige tinga er og hva jeg burde stille på?

Feks CPU Frequency Multiple hva er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...