Gå til innhold

Hjelp til valg av hodetelefoner...

eb81

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Nå har det gått så langt at jeg må hele tiden ta hensyn til folk og kan dermed ikke spille så høyt og lenge som jeg vil lenger. Jeg har denon pma1500 og denon cdc1500 og dali ikon 7 høyttalere. Jeg hører for det aller meste på rock, hard rock og heavy (fra beatles til machine head) +++ alt mulig. Jeg har veldig lite peiling på hodetelefoner, så håper noen kan komme med tips. Liker veldig godt stereokomboen jeg har som gir rocka lyd, fyldig, naturlig jevn bass oppover registeret, sterk mellomtone, klar og glitrende diskant. Håper på å finne noe lignende i hodetelefoner. Pris, helst ikke over 2 - 3000... Håper noen kan hjelpe meg... Kan i såfall disse brukes like bra til laptop som til denonforsterkeren min? Har lest om Beyerdynamic DT-770, hvilken impedansversjon burde jeg gå for? 32, 80 eller 250??

Endret av eb81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Dt770 er et bra valg. Gå for 32 ohm om du skal koble rett til laptop etc, om du skal bruke 80 ohm kan det hende du burde hatt en hodetelefonforsterker imellom... budsjettet ditt rekker til begge da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

for folk flest vil de ikke høre forskjell, men dess høyere inpandanse, dess bedre lyd- SÅ SANT DU KLARER DRIVE DEm. det er et veldig digert "!", for om du ikke har noe til å drive dem ender du med dårligere lyd. Ville tatt 32 ohm uten forsterker, eller 80 ohm med forsterker. forsterkere får du fra 300 kr og oppover. har selv en go vibe 5, fungerer fint men har ikek lenger noen hodetelefoner som trenger forsterker så lit tpoengløst, dessuten har mp3 spilleren nok output til å drive 80 ohm hodetelefoner uansett. vanlige lydkort etc har forøvrig ikke det. og nei, høyttalerforsterker fungerer ikke som hodetelefonforsterker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...