Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann? v. 2

Er brenning av kirker ok?  

166 stemmer

1. 1. Brenning av kirker er..

• Helt akseptabelt
      127
    • Ikke akseptabelt
      412
    • Jeg bryr meg ikke
      103

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det det! Mennesker er der i lange perioder av gangen. Mange norske mennesker er kristne, og vil gå i kirken, selv om de ikke er hjemme. Forsvaret stiller derfor med dette. Dermed har de tilbud både til ateister(dropp kirken) og kristne(som kan bruke kirken). Noe annet ville vært helt feil overfor de kristne! Men, du respekterer vel ikke dem, så da spiller det ingen rolle.. rolleyes.gif

Så du mener at det er likegyldig om det er en kirke der eller en moske? Du skulle visst hvor ufattelig mye bråk det hadde blitt hvis det var imamer og ikke prester som hadde den rollen. Å ha en kirke og en prest i en militærleir er helt feil overfor alle andre enn de kristne. Den type favorisering fører ingenting godt med seg i en så til de grader konfliktfyllt verden. Om det var et politisk parti som hadde sine lokaler og politikere plassert i militærleirer så hadde det blitt månelyst. Kristendommens lys blender folk så de ikke bryr seg.

Jeg ser ingen linker til kilder for denne påstanden om daglig propaganda.

Linker til kilder? Det er bare å skru på radioen! Jeg vet det er noe jesuspreik på P1, et eller annet tidspunkt mellom halv seks og åtte om morgenen. Jeg har ikke tv så der har jeg ikke oversikten på det feltet, men jeg tar vel ikke feil om jeg sier at kristendommen benytter seg av tv og radio til å spre sin propaganda?

Om norge hadde vært religionsfritt, hadde det på et eller annet tidspunkt kommet en konge med et livssyn han prakket på alle, og dermed skapt statsreligion. Se til alle land i verden. Kina har ikke statsreligion, nei, men de har derimot hatt statsateisme med tilhørende religionsnekt.

Det som er typisk for kristendommen er at den gir et behov til å spre det videre blandt de som følger den. Dette fenomenet har jeg ikke funnet spor av i Norge før historiene om Jesus kom.

Fukk it, jeg blir drit lei til tider. Ja til brenning av kirker også slenger jeg like godt på en DREP DE KRISTNE på slutten også sier jeg takk og farvel til denne debatten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt er det det! Mennesker er der i lange perioder av gangen. Mange norske mennesker er kristne, og vil gå i kirken, selv om de ikke er hjemme. Forsvaret stiller derfor med dette. Dermed har de tilbud både til ateister(dropp kirken) og kristne(som kan bruke kirken). Noe annet ville vært helt feil overfor de kristne! Men, du respekterer vel ikke dem, så da spiller det ingen rolle.. rolleyes.gif

Så du mener at det er likegyldig om det er en kirke der eller en moske? Du skulle visst hvor ufattelig mye bråk det hadde blitt hvis det var imamer og ikke prester som hadde den rollen. Å ha en kirke og en prest i en militærleir er helt feil overfor alle andre enn de kristne. Den type favorisering fører ingenting godt med seg i en så til de grader konfliktfyllt verden. Om det var et politisk parti som hadde sine lokaler og politikere plassert i militærleirer så hadde det blitt månelyst. Kristendommens lys blender folk så de ikke bryr seg.

Nei, det mener jeg ikke, og sa heller ikke. Jeg mener av respekt for religiøse så bør de ha et tilbud alle sammen, innen rimelighetens grenser. Dvs man bygger ikke en moske for 1 muslim, men er det årlig 200 muslimer i garden så bør de absolutt ha et tilbud ja, på linje med de kristne.
Jeg ser ingen linker til kilder for denne påstanden om daglig propaganda.

Linker til kilder? Det er bare å skru på radioen! Jeg vet det er noe jesuspreik på P1, et eller annet tidspunkt mellom halv seks og åtte om morgenen. Jeg har ikke tv så der har jeg ikke oversikten på det feltet, men jeg tar vel ikke feil om jeg sier at kristendommen benytter seg av tv og radio til å spre sin propaganda?

Jo, du tar helt feil når du sier at de påprakker oss det daglig via riksdekkende tv og radio. Det er egne jesus-kanaler som man somregel må abbonnere på for å få inn som driver med propagandaen du nevner. Det er ikke nrk, tv2 eller tv3. Såpass burde en vite selv uten å ha tv.
Om norge hadde vært religionsfritt, hadde det på et eller annet tidspunkt kommet en konge med et livssyn han prakket på alle, og dermed skapt statsreligion. Se til alle land i verden. Kina har ikke statsreligion, nei, men de har derimot hatt statsateisme med tilhørende religionsnekt.

Det som er typisk for kristendommen er at den gir et behov til å spre det videre blandt de som følger den. Dette fenomenet har jeg ikke funnet spor av i Norge før historiene om Jesus kom.

Fukk it, jeg blir drit lei til tider. Ja til brenning av kirker også slenger jeg like godt på en DREP DE KRISTNE på slutten også sier jeg takk og farvel til denne debatten!

Kristendommen gir et behov for å spre sitt syn.. Jaha. Hva med ateisme? 99% av trådene om religion på dette forumet er anti-religiøse og startet av ateister. Go figure. :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Etter at jeg har sagt hvilken posisjon statskirken har idag, hvilket parti skulle da gå imot dem? Jeg vil gjerne hvilket parti som setter stor fokus på å sekularisere landet!

Kanskje du skulle ha sett på noen valgprogrammer, da, istedet for å ty til ulovligheter med en gang, din latsabb.

Fra venstres nettside:

"I en sosialliberal stat er det en offentlig oppgave å legge til rette for et mangfold hvor den enkelte selv på fritt grunnlag kan velge hvilket trossamfunn hun eventuelt vil være medlem av. Venstre ønsker derfor å skille kirke og stat."

Lenke til kommentar
Etter at jeg har sagt hvilken posisjon statskirken har idag, hvilket parti skulle da gå imot dem? Jeg vil gjerne hvilket parti som setter stor fokus på å sekularisere landet!

Kanskje du skulle ha sett på noen valgprogrammer, da, istedet for å ty til ulovligheter med en gang, din latsabb.

Fra venstres nettside:

"I en sosialliberal stat er det en offentlig oppgave å legge til rette for et mangfold hvor den enkelte selv på fritt grunnlag kan velge hvilket trossamfunn hun eventuelt vil være medlem av. Venstre ønsker derfor å skille kirke og stat."

Å ha den formening at kirkebrann er helt greit går under yttringsfrihet og kan på ingen måte defineres som noe ulovligheter. Selve loven er mye basert på kristen propaganda og har særregler som favoriserer kirken.

jeg kan derfor ikke se noe galt at enkelte tyr til ulovligheter rettet mot den norske kirke.

Flott at Venstre har vett i knollen, men at et politisk parti ønsker å redusere den norske kirkes maktposisjon er ingen grunn til å si nei-takk til en god gammeldags kirkebrann.

Det viser bare at selv politiske partier er klar over problemets omfang.

Lenke til kommentar

Er det skjending av Guds hus?:

I og med at jeg ikke tror det fins noe Gud, så nei.

Er det en symbolsk gjerning på lik linje som å velte statuen av Saddam?

Nei.

Er det herverk på lik linje som å benne huset til en tilfeldig nabo?

Ja.

Er det frihetsbekjemping eller terror?

Terror.

Er det forkastelig?

Ja.

Er det helt ok?

Nei.

Lenke til kommentar

Nei.

Ja.

Terror.

Er det forkastelig?

Ja.

Er det helt ok?

Nei.

Jo, det er skjending av Guds hus. Ikke i ateisters øyne, men i mine øyne i hvert fall. Ellers er jeg helt enig.

Lenke til kommentar

Nei.

Ja.

Terror.

Er det forkastelig?

Ja.

Er det helt ok?

Nei.

Jo, det er skjending av Guds hus. Ikke i ateisters øyne, men i mine øyne i hvert fall. Ellers er jeg helt enig.

javell...

med er ikke den norske kirke et sted der de praktiserer vantro avgudsdyrking?

Lenke til kommentar
Tulletråd. Rapportert.

Tull???

Hva mener du?

Jeg kan gi deg et par eksempler:

Julefeiring:

religionsblandingen som finner sted på denne tiden av året, er smertefull. Jeg tror en uforanderlig Gud opplever det samme. Ingen, absolutt ingen, som har studert temaet, tror at Jesus ble født i desember. Datoene 24/25 desember ble feiret i hedensk religioner lenge, lenge før Jesus kom til denne verden. Det er fødselen til en sentral hedensk gud (Mithra) som ble hedret på denne tiden av året. Vi har adoptert og kristengjort en hedensk skikk og tradisjon, som var knyttet til en avgud som i oldtiden representerte Herrens store fiende, utfordrer og motpol. Vi har gjort denne hedenske merkedagen til en representasjon eller et symbol på vår Frelser Jesus Kristus

http://www.mensviventer.no/mvv39/religionsblanding.htm

Troen på Jesus:

I dagens gjennværende store abrahamittiske mytologier (kristen, jødisk og Islamsk mytologi) så tror man på samme guden og alle disse 3 har en eller annen tro/formening når det gjelder skikkelsen jesus.

Selv om de kristne klarte å skape et flertall i Norge ved hjelp av sverd, betyr det nødvendigvis ikke at de skal tildeles noe monopol på hvilken tro som er mest riktig.

Jødenes forhold til skikkelsen jesus: I følge mytene ble jesus henrettet av jødene fordi han spottet jehova og var en svindler. de som tror at han er guds sønn er i deres øyner vantroe. de er fremdeles stolte over henrettelsen.

http://youtube.com/watch?v=hefIti-uFUo

Muslimenes forhold til Jesus: Jesus står omtalt i koranen som en profet og ikke en sønn av gud. I disse dager burde det være unødvendig å forklare at muslimene ser på vesten (på bakgrunn av kristen tro) som vantroe hunder.

Nattverd:

Og neste gang du er på nattverd kan du spørre presten hvorfor han deler ut en rund kjeks med bilde av et okkult solsymbol med avstamming fra egyptisk mytologi og ikke en brød!

Dette er også noe av grunnen til at dypt kristenreligiøse slik som Jehovas vitner tar STERK avstand i fra den norske kirke.

-Takk!

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Satt litt på spissen, men tenkte mer faktisk på å fjerne kristendom.

Poenget var uansett at jeg er for å fjerne religion, men at kirkebrann ikke er veien å gjøre dette.

I tillegg så er jeg mot kirkebrann, men det er fordi det er herverk.

Er ganske trøtt nå, så beklager :/

Lenke til kommentar

Jeg kaller meg selv for kristen, tror at det kanskje er noe, men vet ikke helt hva. Det er vel nesten i retning agnostiker. Og slik som jeg ser det, har jeg ingen behov for å gå i kirken, trenger jeg å (be)vise for andre folk at jeg er kristen? Nei. Men kirkebrenning er rett og slett helt idiotisk. Greit nok at folk har forskjellige troer osv. men å brenne kirker (og ødelegge andre ting som er viktig for et religiøst menneske for den saks skyld) er stygt og unødvendig. Mangel på respekt. Kristne folk er ikke akkurat kjent for å gå rundt og brenne ned moskeèr eller ødelegge andre religiøse "ting".

Lenke til kommentar

Jeg kaller meg selv for kristen, tror at det kanskje er noe, men vet ikke helt hva. Det er vel nesten i retning agnostiker. Og slik som jeg ser det, har jeg ingen behov for å gå i kirken, trenger jeg å (be)vise for andre folk at jeg er kristen? Nei. Men kirkebrenning er rett og slett helt idiotisk. Greit nok at folk har forskjellige troer osv. men å brenne kirker (og ødelegge andre ting som er viktig for et religiøst menneske for den saks skyld) er stygt og unødvendig. Mangel på respekt. Kristne folk er ikke akkurat kjent for å gå rundt og brenne ned moskeèr eller ødelegge andre religiøse "ting".

har du noen gang tenk over hvorfor man brenner kirker og hvorfor så mange støtter det?

Lenke til kommentar
Her har vi antagelig en framtidig kirkebrenner:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186189

Dette har med makt og underkastelse å gjøre.

Samme mekanisme vi ser i muslimske miljøer med "æresrelatert" vold.

Kristendom/Islam/Jødedom mm. er virus som bør bekjempes med alle midler.

Religiøse ledere er guds stedfortreder på jorden og skal adlydes ellers blir det pisken.

Slike personer bør mishandles ved påtreff til skrekk og advarsel.

Regner med at vi vil se masse vold innad i og mellom religiøse grupper i framtida.

Jesus er barnas beste venn!?

BRENN!!

Mennesker er dumme. Mennesker har sine troer, men mennesker aksepterer dem ikke og dreper og lager krig osv..Egentlig er det ikke noe galt med religion, men sånn som mennesker er begynner jeg å lure.

Og som halvt kristen ( vet ikke, les i posten over), må jeg og le litt av den linken over. Jeg synes nemlig misjon er en latterlig idiotisk ting. Folk drar ned til arfrika og forteller arfikanerne at sol og mørkeguden deres ikke finnes, men gud derimot...og hvis ikke de konverterer får de ikke mat osv...litt av en hjelp vi sender til U-landene :thumbup:

har du noen gang tenk over hvorfor man brenner kirker og hvorfor så mange støtter det?

Nei, hva da?

Lenke til kommentar
Her har vi antagelig en framtidig kirkebrenner:

<a href="http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186189" target="_blank">http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=186189</a>

Dette har med makt og underkastelse å gjøre.

Samme mekanisme vi ser i muslimske miljøer med "æresrelatert" vold.

Kristendom/Islam/Jødedom mm. er virus som bør bekjempes med alle midler.

Religiøse ledere er guds stedfortreder på jorden og skal adlydes ellers blir det pisken.

Slike personer bør mishandles ved påtreff til skrekk og advarsel.

Regner med at vi vil se masse vold innad i og mellom religiøse grupper i framtida.

Jesus er barnas beste venn!?

BRENN!!

Mennesker er dumme. Mennesker har sine troer, men mennesker aksepterer dem ikke og dreper og lager krig osv..Egentlig er det ikke noe galt med religion, men sånn som mennesker er begynner jeg å lure.

Og som halvt kristen ( vet ikke, les i posten over), må jeg og le litt av den linken over. Jeg synes nemlig misjon er en latterlig idiotisk ting. Folk drar ned til arfrika og forteller arfikanerne at sol og mørkeguden deres ikke finnes, men gud derimot...og hvis ikke de konverterer får de ikke mat osv...litt av en hjelp vi sender til U-landene :thumbup:

Nei, hva da?

det er mange forskjellige grunner til kirkebrann, bla kristne motiver:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9799736

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...