DigitalOverride Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hva er "best"? CAS2 eller CAS3? Ser på BIOS configen min, hvor det står som følgende: 3-3-3. Bør jeg forandre dette vis jeg tenker på å overklokke? Leste nettopp guiden om RAM på hovedsiden, og følgende linker, men skjønte ikke så veldig mye av det. Noen som kan hjelpe? Thanx, ArneM Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 CAS 2 er vel best. Kan godt endre det hvis du vil overklokke RAM'en. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 CAS3 er default. CAS2 er raskere, men ikke alle minnebrikker klarer dette! Så det du kan gjøre er å prøve å sette til CAS2, og hvis maskinen din henger seg (klikker, fryser..) setter du tilbake til CAS3. CAS2 er selvfølgelig å foretrekke ettersom minnet rett og slett jobber raskere med den instillingen.. som sagt vil ikke alle minnebrikker kjøre CAS2. Men det skader ikke å prøve. Bare husk at hvis maskinen begynner å henge seg med CAS2, er løsningen å sette tilbake til CAS3.. da vil den ikke henge seg lenger.. men minnet blir jo akkurat som før. Det er nemlig slik at da man prøver å kjøre CAS2 på minnebrikker som "ikke liker" det, vil maskinen blir ustabil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå