knutis79 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har en Saab 900i 1987 med diverse problemer. Problem 1: Mistanke om gåen toppakning. Kjølevannet blir borte, det ryker veldig mye hvit eksos og olja er lysere i fargen enn før (men ikke grøtete og nivået holder seg stabilt på max) Motoren putrer litt rett etter start, men dette gir seg fort. Motoren trekker like godt som før. Har jeg rett eller kan det være noe annet? Problem 2: I morges løsnet vaierern til vindusviskeren på venstre side.. Har prøvd å feste den, men uten hell (vaieren er ikke røket) Noen tips hvordan dette gjøres? Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Problemet ditt med vindusviskeren er ikke et helt ukjent problem. Sannsynligvis har vaieren løsnet fordi hjulet den sitter rundt på arma har løsnet? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette uten bilder, men vaieren skal være spunnet rundt hjulet slik at hjulet dras rundt når motoren drar i vaieren. Bruk gjerne Loctite for å få hjulet til å sitte. Jeg kan prøve å ordne et bilde til deg av hvordan det skal se ut. Lenke til kommentar
knutis79 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Problemet ditt med vindusviskeren er ikke et helt ukjent problem. Sannsynligvis har vaieren løsnet fordi hjulet den sitter rundt på arma har løsnet? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette uten bilder, men vaieren skal være spunnet rundt hjulet slik at hjulet dras rundt når motoren drar i vaieren. Bruk gjerne Loctite for å få hjulet til å sitte. Jeg kan prøve å ordne et bilde til deg av hvordan det skal se ut. Takker for svar. Jeg har prøvd feste vaieren, foreløpig uten hell. Hjulet som sitter på arma er der fortsatt, men jeg finner ikke ut hvordan vaieren skal festes rundt denne. Bildet hadde vært supert! I tilfelle jeg ikke klarer det selv, bør det vel ikke være store kostnaden på et verksted eller? Vil helst ikke bruke for mye penger på bilen, i tilfelle det er toppakningen som er gåen. Da skal den heller få hvile.. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 det første problemet høres ut som gåen topppakning ja. hadde samme problemet med min bil. Det du kan gjøre for og vær 100% sikker er og stikke innom et verksted og spør om de kan måle om du har eksos i kjølevannet. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har klipt ut et bilde som illustrerer hvordan viskeren skal være. Vaieren skal sitte en omdreining rundt hjulet, og det midterste punktet på vaieren skal sitte i hakket i hjulet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå