IceFox Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Fargevalg kanskje, men ikke en veldig fin og oversiktelig side egentlig. I hvertfall vanskelig å ta utgangspunkt i en nyhetsside for en hobby- og hjemmesidedesigner. Se litt på CSS Beauty. Masse nydelig og flott inspirasjon med noen av de mest kreative sidene du finner på vårt kjære Internett Forventer ikke at du klarer å lage noe like profesjonelt som dette, men da får du litt ideer om hvordan en moderne nettside bør se ut. Foreløpig ser den litt gammeldags ut. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvis dette er ditt førstegangsdesign, så er dette slettes ikke værst. Jeg ser at du har endret endel underveis, men jeg foretrekker det opprinnelige forslaget ditt. Du kan nok med fordel se på fargepaletter. Du kan finne slike her: http://www.colorschemer.com/schemes/ http://kuler.adobe.com/ I det første forslaget er det også for liten kontrast mellom "hjem" i navigeringsmenyen og bakgrunnen. Designet synes jeg ikke er så galt, men det blir litt for mye luft til høyre, og jeg savner noe der. Jeg synes bruken av firkantene fungerer godt. Det andre forslaget, det med mørkere farger, ble ikke bedre for meg. Det blir enten for liten eller for stor kontrast tekst-bakgrunn, og siden ble dunkel. Det originale forsvant for meg. Det tredje forslaget har hvit bakgrunn og jeg opplever det fremdeles som dunkelt. Jeg forstår ikke helt firkantene du bruker i dette designet. Kontrast med tekst blir enda værre. Det fjerde forslaget med klussedullene begynner å trekke mot designer dilla for meg. Designet begynner å bli for fremtredene og kommer i veien for innholdet. Du kan med fordel benytte andre farger enn hvit og sort for tekst, og du burde tenke litt på kontrasten mellom tekst og bakgrunn. Ser ikke helt vitsen med dunkle farger heller, med mindre du lager en "mørk" side. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) takker for alle tilbakemeldinger! Jeg tar til meg alt. Det er tydelig at dere har forskjellige meninger og hver har sin smak også jeg... Så jeg får se hva det blir til etterhvert jeg må jo også tenke litt på hva jeg liker og synes er fint... Endret 22. november 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå