kakesjef Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hei jeg har nå den siste tiden forsøkt meg på webdesign, html, css osv... Så dette er det jeg har laget hittil. Jeg personlig synes det er litt stilig, men det er visst mange kritiske mennesker her så jeg er spent deres meninger Det er sikkert mye jeg kan gjøre for at den kan bli enda bedre så jeg ønsker kritkk, evnt. ros og gjerne masse tips å bygge videre på. (lurer litt på hvordan jeg bør gjøre det med hennhold til side inndelingen. Nå er jo alt i ett.... og jeg synes det forsåvidt er greit, men hva er lurt?) På forhånd takk Endret 19. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 For det første. My eyes! Temmelig grufull og slitsom bakgrunnsfarge. Ser du har basert fargevalg på logoen, som forsåvidt er kul, men dette blir i meste laget. Menyen synes jeg har litt for mye speiling, og hvit hover gir liten kontrast til bakgrunnen. Ellers er ting veldig tomt, i hvertfall foreløpig. Endre farger i hvertfall. Hva skal siden brukes til foresten? Litt lettere å gi kritikk og tips hvis du har et mål for siden Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 takker! er det bare den lyse fargen i selve indexen som er irriterende eller hele fargevalget alt i alt? Og Mente du at fargene i logoen var i meste laget eller at logoen bør byttes ut? Jeg har foreløpig ikke noe formål med siden, jeg er bare ute etter å lære i senere tid vil det kanskje kunne bli en side hvor jeg markedsfører meg selv som musiker eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Som jeg skrev er logoen brukbar. Veldig simpel selvfølgelig, men brukbar. Her kan også fargene endres, men her finnes kun fargene i små porsjoner. Jeg siktet til hovedbakgrunn, altså der hvor all teksten står og egentlig alt befinner seg. Den brenner litt i øynene Men, ja, du sier du er interresert i å lære. Bra utgangspunkt i hvertfall. Er selv ingen dreven designer, men ser fort hva jeg liker og ikke liker. Problemet er bare å være kreativ og lage noe... Er det design generelt du er lysten på å lære, eller er det HTML og CSS? Endre fargene som sagt, så kan du alternativt se hva du velger å gjøre videre. Foreløpig inneholder siden veldig lite, så er ikke så mye å forkaste, hvis du bestemmer deg for det. Men er litt vanskelig for meg å si nå, før jeg har sett en fargeendring og litt mer grafiske illustrasjoner i designet. Men hvis du er lysten på å lære, prøv å lag noe ordentlig og designrikt med en gang. Sier ikke at det er sånn du kan lære HTML og CSS, men at du får en viss idé for hva du faktisk vil med designet. Blyant og papir funker flott! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 takker for konstruktiv tilbk. Driver å lærer meg mer og mer i photoshop nå så for se hva det blir til etterhvert! Det tar sin tid dette Men jeg skal skifte ut litt på fargene og slikt i første omgang hvertfall. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Her er resultatet med andre farger. Jeg synes det ble mer behagelig ja, merket det Kanskje ikke alle liker de fargene, men jeg synes de er fine. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ble bedre, ja, men ser du tviholder på blåfargene. Kontrasten mellom meny og bakgrunn ser veldig bra ut nå, så det hadde kanskje vært en idé å farge hoveddelen hvit. Eksperimenter med flere farger som sagt. Limegrønn, turkis, rosa... Prøv å lag mange utkast til siden, med forskjellige fargekombinasjoner. Og da snakkes vi litt større endringer enn hva du har gjort så langt. Kan du HTML og CSS som sagt? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Ok... jeg skal se hva jeg får til. Ja altså jeg kan såpass mye html og css at jeg har klart å lage det jeg har laget osv... Jeg har ikke kopiert inn noe koder. Jeg mener å tro at jeg kan det grunnleggende nå... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Så du har kodet det? Ikke bare designet? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 ja alt er kodet... jeg har abre ikke hostet den enda. Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Med mindre dette skal være en hjemmeside for Max Mekker, foreslår jeg at du roer litt ned med blåfargene. Blå side på blå bakgrunn blir i meste laget. Hva med blå side på hvit bakgrunn. Ellers er enkelt design ofte det beste spør du meg. Med unntak av logoen som kan trenge litt freshere design og litt mer farge. Ellers bra! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Da har jeg gjort noe ihvertfall. Det ble litt mer farge, men det er fortsatt et veldig enkelt design. Må lære litt mer photoshop før jeg kan begynne å lage no med avansert som ser bra ut Hva synes dere nå? Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Nå begynner det å hjelpe syns jeg, men er fremdeles ikke overbegeistret for logoen din. Det er jo tross alt bare noen firkanter i forskjellig størrelse og med ulike farger. Lek deg litt i Photoshop, så snubler du nok over noen fine figur- og fargekombinasjoner. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Ja ok forstår at du ikke er begeistret for logoen hehe. Dette er kanskje ikke noe bedre, men jeg synes den ble mer "avanser" Dog uten navnelogo som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal utforme. Endret 21. november 2007 av kakesjef Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Oi, dette var noe annet. Likte spesielt godt figuren nede til venstre og øverst til venstre. Kunne det vært en ide å endre litt på den øverst til høyre slik at den ikke ble "kuttet" i bunn? Syns du har en fin utvikling på siden din. Edit: Syns kanskje hvit skrift har et bedre kontrastforhold til siden din enn svart.. Endret 22. november 2007 av DiskusJon Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Takk for hyggelig tilbakemelding Hva synes du om at en figur eventuelt går over i hoveddelen? eller bør jeg holde alt inni selve headeren? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg syntes nå siden din blir litt for mørk, og fargene er litt blasse. Prøv å ha litt mindre skrift i footer også.. Ellers så er det et, veldig innovativt design! Stå på! Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Takk for hyggelig tilbakemelding Hva synes du om at en figur eventuelt går over i hoveddelen? eller bør jeg holde alt inni selve headeren? Jeg kan vanskelig se at det skal bli noe problem at figuren går over i hoveddelen, vel å merke så lenge det er en moderat overgang. Blir det for mye av det gode, altså en stor figur som kanskje dekker mer av hoveddelen enn headeren, syns jeg personlig at det bryter ned for mye av strukturen på siden. Mulig jeg er kresen sånn sett, men.. Fargevalget syns jeg er ganske behagelig, men du kan jo lage mange utkast og eksperimentere med farger. Burde jo være en ganske kjapp og grei endring det.. Lykke til! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nå føler jeg at ting har tatt av litt i overkant... Blir altfor mye billige Photoshop-effekter med både bokser og blomsebrushes. Har som tidligere nevnt aldri forelsket meg helt i den blågrønne bakgrunnen. Ting blir for anonymt. Dette gjelder lite spennende fargevalg, typografi og designet generelt. Som tidligere nevnt føler jeg at du heller bør ha en mer nøytral bakgrunnsfarge som f. eks hvit eller sort, med en skrift som står i fin kontrast til bakgrunn. For øyeblikket er det altfor mye rot i fargene. Orange f. eks skiller seg veldig ut i fra resten som er farger med blå- og grønntoner. Greit nok at det i teorien er kontrasten til blå, men passer for dårlig. Håper dette fungerer som konstruktiv kritikk Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Min favoritt i fargevalg: ITAvisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå