Gå til innhold

kritikk og tips til førstegangsdesign

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nå den siste tiden forsøkt meg på webdesign, html, css osv...

Så dette er det jeg har laget hittil.

Jeg personlig synes det er litt stilig, men det er visst mange kritiske mennesker her så jeg er spent deres meninger ;)

Det er sikkert mye jeg kan gjøre for at den kan bli enda bedre så jeg ønsker kritkk, evnt. ros og gjerne masse tips å bygge videre på. (lurer litt på hvordan jeg bør gjøre det med hennhold til side inndelingen. Nå er jo alt i ett....

og jeg synes det forsåvidt er greit, men hva er lurt?)

På forhånd takk :)

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. My eyes! :p Temmelig grufull og slitsom bakgrunnsfarge. Ser du har basert fargevalg på logoen, som forsåvidt er kul, men dette blir i meste laget. Menyen synes jeg har litt for mye speiling, og hvit hover gir liten kontrast til bakgrunnen. Ellers er ting veldig tomt, i hvertfall foreløpig. Endre farger i hvertfall. Hva skal siden brukes til foresten? Litt lettere å gi kritikk og tips hvis du har et mål for siden :)

Lenke til kommentar

takker!

er det bare den lyse fargen i selve indexen som er irriterende eller hele fargevalget alt i alt?

Og Mente du at fargene i logoen var i meste laget eller at logoen bør byttes ut?

Jeg har foreløpig ikke noe formål med siden, jeg er bare ute etter å lære :)

i senere tid vil det kanskje kunne bli en side hvor jeg markedsfører meg selv som musiker eller noe i den duren..

Lenke til kommentar

Som jeg skrev er logoen brukbar. Veldig simpel selvfølgelig, men brukbar. Her kan også fargene endres, men her finnes kun fargene i små porsjoner. Jeg siktet til hovedbakgrunn, altså der hvor all teksten står og egentlig alt befinner seg. Den brenner litt i øynene :p

Men, ja, du sier du er interresert i å lære. Bra utgangspunkt i hvertfall. Er selv ingen dreven designer, men ser fort hva jeg liker og ikke liker. Problemet er bare å være kreativ og lage noe... Er det design generelt du er lysten på å lære, eller er det HTML og CSS? Endre fargene som sagt, så kan du alternativt se hva du velger å gjøre videre. Foreløpig inneholder siden veldig lite, så er ikke så mye å forkaste, hvis du bestemmer deg for det. Men er litt vanskelig for meg å si nå, før jeg har sett en fargeendring og litt mer grafiske illustrasjoner i designet. Men hvis du er lysten på å lære, prøv å lag noe ordentlig og designrikt med en gang. Sier ikke at det er sånn du kan lære HTML og CSS, men at du får en viss idé for hva du faktisk vil med designet. Blyant og papir funker flott!

Lenke til kommentar

Ble bedre, ja, men ser du tviholder på blåfargene. Kontrasten mellom meny og bakgrunn ser veldig bra ut nå, så det hadde kanskje vært en idé å farge hoveddelen hvit. Eksperimenter med flere farger som sagt. Limegrønn, turkis, rosa... Prøv å lag mange utkast til siden, med forskjellige fargekombinasjoner. Og da snakkes vi litt større endringer enn hva du har gjort så langt. Kan du HTML og CSS som sagt?

Lenke til kommentar

Med mindre dette skal være en hjemmeside for Max Mekker, foreslår jeg at du roer litt ned med blåfargene. Blå side på blå bakgrunn blir i meste laget. Hva med blå side på hvit bakgrunn. Ellers er enkelt design ofte det beste spør du meg. Med unntak av logoen som kan trenge litt freshere design og litt mer farge.

Ellers bra!

Lenke til kommentar

Oi, dette var noe annet. Likte spesielt godt figuren nede til venstre og øverst til venstre. Kunne det vært en ide å endre litt på den øverst til høyre slik at den ikke ble "kuttet" i bunn?

Syns du har en fin utvikling på siden din. :thumbup:

Edit: Syns kanskje hvit skrift har et bedre kontrastforhold til siden din enn svart..

Endret av DiskusJon
Lenke til kommentar
Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Hva synes du om at en figur eventuelt går over i hoveddelen? eller bør jeg holde alt inni selve headeren?

Jeg kan vanskelig se at det skal bli noe problem at figuren går over i hoveddelen, vel å merke så lenge det er en moderat overgang. Blir det for mye av det gode, altså en stor figur som kanskje dekker mer av hoveddelen enn headeren, syns jeg personlig at det bryter ned for mye av strukturen på siden. Mulig jeg er kresen sånn sett, men..

Fargevalget syns jeg er ganske behagelig, men du kan jo lage mange utkast og eksperimentere med farger. Burde jo være en ganske kjapp og grei endring det..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå føler jeg at ting har tatt av litt i overkant... Blir altfor mye billige Photoshop-effekter med både bokser og blomsebrushes. Har som tidligere nevnt aldri forelsket meg helt i den blågrønne bakgrunnen. Ting blir for anonymt. Dette gjelder lite spennende fargevalg, typografi og designet generelt. Som tidligere nevnt føler jeg at du heller bør ha en mer nøytral bakgrunnsfarge som f. eks hvit eller sort, med en skrift som står i fin kontrast til bakgrunn. For øyeblikket er det altfor mye rot i fargene. Orange f. eks skiller seg veldig ut i fra resten som er farger med blå- og grønntoner. Greit nok at det i teorien er kontrasten til blå, men passer for dårlig. Håper dette fungerer som konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...