thamule Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) VGNett Vg har i dag(kveld) et oppslag om en bussjåfør som var nær spiddet av et autovern. Så da spør eg, er det slik at autovernet kom i en rasende fart og overfalt den stakkars bussjåføren med den lille blå buss? Det var nå vel for søren ikkje autovernet sin feil at bussjåføren tok å kjørte på det? Hvorfor i all verden bussen prøvde å voldta dette autovernet skrives det ingenting om. At VG blir mer og mer "Se og Hør"-preget, synest eg dette er eit godt eksempel på. Å gjere noke stort ut av en bussjåfør som ikkje klarte å tilpasse farten etter forholdene for så å anklage det stakkars autovernet for mordforsøk synst eg er litt på kanten... Kommentarer....? Endret 19. november 2007 av blaster88 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kommentarer? Syns du tar vel hardt i. Det er en helt ok måte å formulere seg på, det å spidde trenger ikke å være en aktiv handling. Man blir like spiddet av å bli stukket av en ridder med sverd, som å kollapse over et sverd som står rett opp av bakken. Mistenker at du muligens prøver å være morsom, men det fungerer ikke for min del. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Dette er ikkje et forsøk på humor Det eg prøver å formidle er at eg synst vinklingen i denne saken rett og slett blir for dum og at det som faktisk skjedde blir litt glemt bort i håp om å få nokre "klikk" Men det er godt mulig at det berre er i min omgangskrets man reagerer på denne type artikkel.... EDIT: Tja kanskje mordforsøk var å ta litt hardt i, men poenget mitt ser ut til å vere oppfattet, så mission acomplished(sikkert feilstavet) Endret 19. november 2007 av blaster88 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Autovern skal jo være nedgravd eller utbøyd på kantene så akkurat det som skjedde ikke skal skje. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Kommentarer? Syns du tar vel hardt i. Det er en helt ok måte å formulere seg på, det å spidde trenger ikke å være en aktiv handling. Man blir like spiddet av å bli stukket av en ridder med sverd, som å kollapse over et sverd som står rett opp av bakken. Mistenker at du muligens prøver å være morsom, men det fungerer ikke for min del. Herregud som jeg lo :-) ... Men fra spøk til revolver. Jeg må si meg enig, dette er en ikke-sak ... Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det er flere stygge eksempler på at autovern ikke er hva det en gang var her i Buskerud. Før var disse konstruert for å holde bilen på veien, nå er de nærmest blitt dødsfeller. Heldigvis er ingen alvorlig skadet enda, men dessverre så kommer det nok. De har vel spart noen kr per meter for å ha et autovern som til nød står i mot sykelister. Når det gjelder ulykken som er nevnt i tråden er det vel utvilsomt sjåføren selv som har gjort en feil, ellers hadde det nok vært nevnt om det var en annen årsak. Snitt alderen på Norske bussjåfører er veldig høy, så muligheten for at han fikk et illebefinnende er nok absolutt tilstede. Burde være mye strengere kontroll av bussjåfører, vi må ta alle avgjørelser selv(ja, jeg er bussjåfør)Andre transport middler har jo mange forskjellige systemer som overvåker at en gjør tingene riktig. Kan vel ikke klø seg i hodet en gang uten at det går en alarm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå