mESA Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har lenge siklet etter elite, men har nå i etterkant blitt usikker på dette valget. Hva har Elite som Premium ikke har? Jeg vet den er stillere, større hd og den er svart. Noe annet? FOr ellers har elprice et ganske bra tilbud på ps3 60gb 4 spill til 4k. Lenke til kommentar
serf Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Denne burde vel kanskje ha ligget under microsoft. Har ikke 360, men hovedforskjellen var vel at elite hadde hdmi utgang, men det har premium nå også fått. Om den er mer stille vet jeg ikke,men slik jeg har forstått det så var den ikke no særlig stillere. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har lenge siklet etter elite, men har nå i etterkant blitt usikker på dette valget. Hva har Elite som Premium ikke har? Jeg vet den er stillere, større hd og den er svart. Noe annet? FOr ellers har elprice et ganske bra tilbud på ps3 60gb 4 spill til 4k. Forskjellen ligger hovedsaklig i at Elite kommer med 120GB harddisk, mens Premium kommer med 20GB. Eldre Premium-modeller støtter ikke HDMI, men dagens modeller gjør det. Hvis du går for Premium, kan du jo evt. sjekke om det er HDMI-utgang på maskinen før du kjøper. Er også verdt å nevne at bare Elite kommer med HDMI-kabel; den må du kjøpe ved siden av Premium-maskinen, hvis du trenger den. Min erfaring er forresten at de nye Premium-maskinene ikke bråker mer enn Elite. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Da er det så og si klart, får vel ikke bruk for de ekstra 100gb'ene heller. Så hva er forskjellen på 360P og PS3 60? BOrtsett fra større HD og bluerayspiller (kjipt å betale 1500 for en hddvdspiller når man får ps3 med Blu-ray. Lenke til kommentar
Koscheck Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kjøp PS3 isteden. Snart kommer Uncharted også, årets spill. 360 har fortsatt så mye hardware problemer at den er ikek verdt det. Pluss at for samme pris som Elite får du jo da også en Blu-ray spiller. Vil nesten kalle det galskap å kjøpe 360 når man får 60gb PS3 til 4000. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Da er det så og si klart, får vel ikke bruk for de ekstra 100gb'ene heller. Så hva er forskjellen på 360P og PS3 60? BOrtsett fra større HD og bluerayspiller (kjipt å betale 1500 for en hddvdspiller når man får ps3 med Blu-ray. Som du sier ligger det en vesentlig forskjell i det at PS3 kommer med støtte for Blu-ray. Slik jeg ser det, er det likevel spillutvalg som er det viktigste når det er snakk om å kjøpe ny konsoll, og hvilke spill du liker går jo på smak og behag. PS3 har mange gode eksklusive spill, det samme gjelder X360. Samtidig finnes det haugevis av gode multiplattformspill. Hvis du er i tvil om hvilken konsoll du bør kjøpe, kan du spørre deg selv om hvor viktig Blu-ray er for deg, og ta en titt på begge konsollenes spillutvalg. I stedet for å la oss på forumet "kommandere" deg til å velge en maskin over en annen, er det nok best å gjøre seg opp en egen mening. Dessuten, over tid er det jo også et alternativ å skaffe begge Lenke til kommentar
Pazleet Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Nå er det en sannhet med modifikasjoner å si at PS3 har "mange gode og eksklusive spill". Per i dag finnes det da ingen ordentlig gode PS3 spill som ikke finnes på 360 også. Det kommer riktignok noen som sikkert blir bra etterhvert, men kjøper du xbox 360 er du i alle fall sikret å ha gode (og eksklusive, hvis det er et poeng) spill fra dag 1. Se for eksempel på Mass Effect, hvis du liker den typen spill. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 ..... Snart kommer Uncharted også, årets spill. Hehe, et spill med et snitt på 87% blir helt klart ikke årets spill. Det er dermed ikke sagt at det er et dårlig spill, men det er definitivt ikke en god grunn til å kjøpe en konsoll. X360 har et fantastisk spillutvalg, og har faktisk titler som er gode game of the year materiale (BioShock, Orange Box (multi), The, Call of Duty 4: Modern Warfare (multi), Halo 3 og Mass Effect) Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nå er det en sannhet med modifikasjoner å si at PS3 har "mange gode og eksklusive spill". Per i dag finnes det da ingen ordentlig gode PS3 spill som ikke finnes på 360 også. Det kommer riktignok noen som sikkert blir bra etterhvert, men kjøper du xbox 360 er du i alle fall sikret å ha gode (og eksklusive, hvis det er et poeng) spill fra dag 1. Se for eksempel på Mass Effect, hvis du liker den typen spill. Som sagt, er dette smak og behag. Personlig er jeg mer begeistret for dagens spillutvalg for Xbox 360, men å si at det ikke finnes gode, eksklusive titler på PS3 synes jeg blir feil når titler som Folklore og Tools of Destruction finnes i butikkene. Smaken er som kjent ganske lik baken. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det kun større harddisk og et helt sort deksel som er forskjellen på Xbox 360 Elite og Xbox 360 Halo 3 Special Edition Console? Alt er ellers likt hardware messig? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det kun større harddisk og et helt sort deksel som er forskjellen på Xbox 360 Elite og Xbox 360 Halo 3 Special Edition Console? Alt er ellers likt hardware messig? Yup. tror det også er med hdmi kabel og en slik disk transfer kabel i Elite pakken. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det kun større harddisk og et helt sort deksel som er forskjellen på Xbox 360 Elite og Xbox 360 Halo 3 Special Edition Console? Alt er ellers likt hardware messig? Yup. tror det også er med hdmi kabel og en slik disk transfer kabel i Elite pakken. Elite kommer med HDMI-kabel. Det følger ikke med overføringskabel (som man bruker til å flytte filer fra en X360-harddisk til en annen) i pakken. Den kan du få gratis ved å sende inn et skjema til Microsoft, hvor du skriver serienummeret på konsollene. Overføringskabelen følger dog med hvis du kjøper 120GB-disken separat. Du har bare bruk for den hvis du vil overføre filer fra en X360-harddisk til en annen. Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ..... Snart kommer Uncharted også, årets spill. Hehe, et spill med et snitt på 87% blir helt klart ikke årets spill. Årets spill blir jo kåret utifra anmeldelser... haha xD Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ..... Snart kommer Uncharted også, årets spill. Hehe, et spill med et snitt på 87% blir helt klart ikke årets spill. Årets spill blir jo kåret utifra anmeldelser... haha xD Så et snitt av anmeldelser sier ingenting om hvordan et spill er? Så et spill som foreløpig ligger på 31 plass over lanseringer i år (gamerankings snitt), kommer til å bli årets spill? PS3 begynner å få noen virkelig gode titler nå, og da i form av Uncharted og R&C, men tror ikke noen av de blir game of the year. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ..... Snart kommer Uncharted også, årets spill. Hehe, et spill med et snitt på 87% blir helt klart ikke årets spill. Årets spill blir jo kåret utifra anmeldelser... haha xD Ehm, ja.. hva ellers? Spillmarkedet er jo avhengig av gode anmeldelser for å få solgt spillet sitt. Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ..... Snart kommer Uncharted også, årets spill. Hehe, et spill med et snitt på 87% blir helt klart ikke årets spill. Årets spill blir jo kåret utifra anmeldelser... haha xD Ehm, ja.. hva ellers? Spillmarkedet er jo avhengig av gode anmeldelser for å få solgt spillet sitt. Husk at det ikke er alle som leser anmeldelser før de kjøper ett spill. Er nok en større prosentdel som kjøper spill uten å lese anmeldelser enn dem som faktisk leser dem før de kjøper. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Kjøp PS3 isteden. Snart kommer Uncharted også, årets spill. 360 har fortsatt så mye hardware problemer at den er ikek verdt det. Pluss at for samme pris som Elite får du jo da også en Blu-ray spiller. Vil nesten kalle det galskap å kjøpe 360 når man får 60gb PS3 til 4000. Hvis du skal sette PS3 opp mot 360 må du jo også ta i betraktning alle spillene til 360 PS3 ikke har sjangs til å matche. Og hvilke hardware problemer sikter du til? Jeg har hatt 360 i 1 år og kjenner mange fler som har hatt lengre enn meg og ingen av oss har hatt noen hardware problemer... Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Elite kommer med HDMI-kabel. Det følger ikke med overføringskabel (som man bruker til å flytte filer fra en X360-harddisk til en annen) i pakken. Den kan du få gratis ved å sende inn et skjema til Microsoft, hvor du skriver serienummeret på konsollene. Hvor får jeg tak i det skjema hen? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Skal sies at det følger med et adapter med Elite som gjør at du får optisk lyd/stereo (RCA) ut fra Xboxen samtidig som du bruker HDMI. Kjekt å ha hvis forsterkeren ikke støtter HDMI. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 @mESA: Bestemt deg enda eller? Tror egentlig det kommer på hva du har lyst på, hvit eller svart. Husk å evt. kjøpe Xbox 360 med HDMI. Er det "Pro" bundlen som har HDMI hittil. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå