Gå til innhold

Oppgradering av gaming-pc fra prisen 3-4k (helst)

Anbefalte innlegg

Hei

har ein pc eg gjerne skulle oppgradert best mulig fra prisen 3000-4000kr. kan gå høgre om nødvendig, men helst ikkje.

Er intresert i at pc-en skal vere best mulig til gaming, men selfølgelig andre ting som forumet, msn og sånt ;)

sånn ser pc-en min ut no:

hiper 580W silent

ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939,

AMD Athlon 64 3700+

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched

XFX GeForce 7900GT 256mb

samsung SpinPoint P120S 250GB

kunne veldig gjerne tenkt meg eit DX10 kort fra Nvidia, men selfølgelig ein ny prosessor!

og det er ikkje enkelt ettersom at eg bare har amd socket 939 Hk, for eg kunne tenkt meg intel core duo 2, og da må vell det aller meste byttes ut (noko som er heilt ok, så lenge det ligger ann til prisen).

anbefalinger takk? :)

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I budsjettet ditt ville jeg vurdert en E6750 cpu (1350kr), 8800gt kort (1750kr) og et billig P35hovedkort (gigabyte p35-ds3r)(800kr), samt 2gb ram (500-600kr)

totalt skulle vel det bli sånn ca 4500kr

cpu klokker lett til 3,2ghz med fsb på 400mhz, minne 1:1 800mhz, og skjermkort klokkes også noe.

En fin pc som kan leve en stund

og husk at du kan selge de gamle pc-delene. rammen kan du glatt selge for ca 500, hovedkort og cpu går for 200-300. det hjelper endel det og i et stramt budsjett

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Her har du ett forslag fra komplett.

Dette er en knakende god pc, som vil holde i noen år fremover i tid.

dessverre ble det litt dyrt..

EDIT: Glemte å legge til bildet

den prisen er okay, så lenge det ville være den beste løsningen. takk for forslaget :)

I budsjettet ditt ville jeg vurdert en E6750 cpu (1350kr), 8800gt kort (1750kr) og et billig P35hovedkort (gigabyte p35-ds3r)(800kr), samt 2gb ram (500-600kr)

totalt skulle vel det bli sånn ca 4500kr

cpu klokker lett til 3,2ghz med fsb på 400mhz, minne 1:1 800mhz, og skjermkort klokkes også noe.

En fin pc som kan leve en stund

og husk at du kan selge de gamle pc-delene. rammen kan du glatt selge for ca 500, hovedkort og cpu går for 200-300. det hjelper endel det og i et stramt budsjett

takker :) kanskje det hadde gått ann å gått for ein litt billigere cpu som for eksempel E6400 eller E6300, og betalt litt meir for litt bedre minne brikker?

EDIT: har hørt litt drit om gigabyte HK, kanskje eg skulle gått for eit anna ASUS kort eller?

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Eg veit ikkje kva du har hørt om Gigabyte sine kort men eg hadde eit før eg gav det videre til vennen min. Det var Gigabyte p35-ds3r og hadde ingen problem med bios eller overklokking av prossesoren og minnet

Så Vennen min som skulle ha pc vart kjempe glad for ein ferdig klokka pc :)

Edit: Det funke cracy bra til prisen det er får kortet! :)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

ingenting i veien med gigabyte. hadde både p5k og ds3r da jeg skrudde sammen siste PC-en min, og må si jeg likte gigabyte sitt best. P5K vanilla virket så utrolig billig...

og til den prisen man får kortet til er det ingenting å klage på. Man får tilogmed den nye ICH9R-chippen til Intel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...