Gå til innhold

Vista Media Center finner ikke video filer.

Anbefalte innlegg

som topic sier så finner ikke media center video filene på maskinen min.

filene fungerer fint i media player.

musikk og bilder fungerer uten problemer i MC.

jeg har prøvd flere ganger å forandre på hvilke mapper som skal overvåkes, har prøvd flere codec kombinasjoner men får det altså ikke til. :no:

Jeg har søkt over alt etter en løsning på dette problemet, men uten hell.

håper dere har noen tips til meg.

Takk for svar.

Endret av oleHgodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd flere ganger å forandre på hvilke mapper som skal overvåkes, har prøvd flere codec kombinasjoner men får det altså ikke til. :no:

Takk for svar.

Jeg har samme problemet med min Media Center... Den finner verken filmer eller bilder, til tross for at det kan avspilles og vises helt fint via annen installert programvare. Har spurt i andre fora, og det ble da påpekt at det mest sannsynlig var codec'en som var feil - men det er det altså ikke! Bare sånn at det er sagt :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har samme problemet med min Media Center... Den finner verken filmer eller bilder, til tross for at det kan avspilles og vises helt fint via annen installert programvare. Har spurt i andre fora, og det ble da påpekt at det mest sannsynlig var codec'en som var feil - men det er det altså ikke! Bare sånn at det er sagt :)

Jeg har lest om mange som har problemer med å spille av filmer i Media Center pga codec feil, men de finner i alle fall filene sine. Så jeg tviler på det er codec feil.

En ting jeg har tenkt på er hvilke filtyper Media Center ser på som video filer. Kanskje det finns en config fil eller en eller annen plass man kan sjekke/konfigurere dette?

du er nå den eneste bortsett fra meg selv jeg vet om som har samme problemet som meg.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har lest om mange som har problemer med å spille av filmer i Media Center pga codec feil, men de finner i alle fall filene sine. Så jeg tviler på det er codec feil.

En ting jeg har tenkt på er hvilke filtyper Media Center ser på som video filer. Kanskje det finns en config fil eller en eller annen plass man kan sjekke/konfigurere dette?

du er nå den eneste bortsett fra meg selv jeg vet om som har samme problemet som meg.

Jeg har ingen anelse om det finnes filer som styrer hvilke Media Center kan og ikke kan spille, men det regner jeg da med. Men min Media Center kunne ikke spille av filmer eller bilder like etter installasjon av operativsystemet...

Det merkelige er at Media Center viser meg mappene som inneholder bilder og filmer og til og med viser meg hvor mange bilder og filmer som ligger i mappen - men jeg får altså ikke se filene. Jeg viser bildene og filmene helt fint i f. eks Windows Media Player...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har noen funnet ut av dette? Kom akurat bort isamme problem selv!

Har satt opp mediacenter før, og da var det båre å installere k-lite mega codec pack, og det funka som bare juling, men ikke nå. Har forøvrig Vista64, men alt av avspilling av film fungerer ellers.

Media center spiller bare av filmer som windows har native codec støtte for.

Det er akurat som at codecene ikke blir registert i media center. Finner alle filer, men får enten beskjed om codecmangel eller at filen ikke finnes / er korrupt / whatever.

Noen idèer?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

solution: Har jo seff. vista64bit. Windows media center er såpass integrert i OS'et at det også selvfølgelig er 64bit. Det er i tillegg skrevet i 99% C#, så det kan kjøres på hvilken som helst cpu, men trenger et homogent miljø rundt seg for å fungere (grovt fortalt).

Med andre ord: man må også ha 64bit codecs.

Kom ganske nært mål med K-lite codec pack 64bit ... evt. bare FFDSHOW 64bit experimental release.

Har enda ikke funnet noen fornuftig måte å spille av FLAC på.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...