Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen slår seg plutselig av!

Anbefalte innlegg

hei

jeg har den siste uken hatt et veldig irriterende problem. jeg skrur på dataen min, og etter en stund ( kan være snakk om noen minutter eller timer) så skrur dataen seg av. trodde først det var snakk om at den ble for varm. da dette skjedde igjen for noen minutter siden så ble jeg mer i tvil. maskinen hadde da vært av i flere timer, så jeg tviler på at den er blitt for varm.

har ikke installert noen nye programmer i det siste utendom et spill, ellers så har maskinen vært på en kjøretur, kan det være det? når maskinen skrur seg av, så starter den opp igjen, og det har et par ganger kommet opp en melding ; overclocking failed. jeg har vært inne og sjekket BIOSen, og temperaturene er helt fine, vet ikke hva annet jeg skal sjekke der.

noen som har peiling på hva som kan være galt? har en anelse om at det kan være PSUen, men er ikke sikker.

specs:

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM

Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2,ATX, GbLAN, PCI-Ex16

NorthQ 400W strømforsyning

takker for all hjelp!

Endret av jadddaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan være ram-brikkene som har tatt helga. En kamerat av meg opplevde strømbrudd, og da tok ram og strømforsyning natta, og opplevde de samme symptomene.

Pill ut en av ram-brikkene og se om det hjelper. Og hvis den fortsatt kræsjer, bytt til brikke nr 2.

Resett bios, kan hende det hjelper. Kjør noen stress-tester i dos for å utelukke windows

Se om du kan få tak i etpar minnebrikker fra venner og bekjente, se om PC-en kræsjer da også

Lenke til kommentar
hei

jeg har den siste uken hatt et veldig irriterende problem. jeg skrur på dataen min, og etter en stund ( kan være snakk om noen minutter eller timer) så skrur dataen seg av. trodde først det var snakk om at den ble for varm. da dette skjedde igjen for noen minutter siden så ble jeg mer i tvil. maskinen hadde da vært av i flere timer, så jeg tviler på at den er blitt for varm.

har ikke installert noen nye programmer i det siste utendom et spill, ellers så har maskinen vært på en kjøretur, kan det være det? når maskinen skrur seg av, så starter den opp igjen, og det har et par ganger kommet opp en melding ; overclocking failed. jeg har vært inne og sjekket BIOSen, og temperaturene er helt fine, vet ikke hva annet jeg skal sjekke der.

noen som har peiling på hva som kan være galt? har en anelse om at det kan være PSUen, men er ikke sikker.

specs:

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM

Asus P5K SE, P35, Socket-775, DDR2,ATX, GbLAN, PCI-Ex16

NorthQ 400W strømforsyning

takker for all hjelp!

Du må være klar over at overklokking forkorter levetiden på komponentene dine. Kan hende CPU er blåst og at du må ha ny-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...