Gå til innhold

XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Stepping


Abzalom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heh, skjønte fint lite av detta, men jeg lurte på om jeg kunne få en anbefalning på en "thoroughbred b" prosessor, evt hvor jeg kan kjøpe den og litt ekstra info om hva jeg må gjøre for å få klokka den så mye som dere gjør. Gjerne kjøler-anbefalninger også :D

Lenke til kommentar
heh, skjønte fint lite av detta, men jeg lurte på om jeg kunne få en anbefalning på en "thoroughbred b" prosessor, evt hvor jeg kan kjøpe den og litt ekstra info om hva jeg må gjøre for å få klokka den så mye som dere gjør. Gjerne kjøler-anbefalninger også :D

 

XP2001+ fra PSdata

kjøling Silenttwin fra microplex? Kjøler bra og lager ikke helikopter lyd :-?

Lenke til kommentar

Herre Jemini..

Jeg må innrømme at jeg blir ganske fortvilet når jeg leser postene deres, de fleste (om ikke alle!) av dere burde gjort ganske mye mer research på området.

For å begynne, en Jxxxx-stepping og en Axxxx-stepping skiller seg ikke mellom low-end og high-end, det er to forskjellige typer CPU'er, altså en Jxxxx er 1700+ (kanskje 1600+ også, men har aldri sett en sånn), mens en Axxxx er 1800+ eller høyere.

De angir på ingen måte overklokkingspotensiale med en A eller J først i steppingen, dette har noe med fabrikatet og gjøre, det den var ment for å prestere.

 

En Jxxxx-stepping er på ingen måte low-end. Er du så heldig å få kloa i en JIUHB, er det store sjanser for at outclasser en XP2700+ uten særlig mye strev. En JIUCB derimot, er nok en mye svakere performer.

 

Den nest siste bokstaven i steppingen forteller deg hvor ny den er. Jo lengre ut i alfabetet du kommer, jo nyere stepping (og tommelfinger-regel, mye bedre overklokkings-potensiale.)

 

JIUCB------JIUGH-----JIUHB

Vanlig God Best(über imo)

 

Det samme gjelder for 1800+ og over. En AIUHB er mye mer å foretrekke enn en eldre AIUCB.

 

Den siste bokstaven forteller deg om det er T-bred A eller B. (A eller B)

Enkelt og greit.

 

Håper dette oppklarer litt av forvirringen deres.

 

Og en siste ting, ingen vits i å tro på julenissen og punge ut til waterheads-gutta, en mye enklere metode er å saumfare alle lokale datasjapper, spør om du får se en 1700+ på lager.

Er det en JIUHB, slå til med en gang. Er det en JIUCB, styr unna.

Vil du ha litt fetere CPU i utgangspunktet, let etter en AIUHB.

 

Du sparer mange penger på dette, og den "super-stepping-hyper-dooper-overclocking"-greia som waterheads prøver å prakke på dere er bull. Alt de gjør er å raske til seg 1700+ JIUHB'er, og kanskje de til og med tar seg bryet med å teste dem først. Drit i dem, dette greier dere lett selv.

Take my word for it 8)

 

Lykke til

 

:woot:

Lenke til kommentar

Fult klar over dette. :)

 

Men når det kommer til kjøp av cpu så er jeg ikke helt enig. (dette gjelder kansje bare meg men) Jeg gadd ikke ringe rundt i hele norge for å finne ut hvem som kunne ha en HB stepping til meg.. hørte med et par webshopper, og de sa at de ikke viste. De eneste de kunne garrentere meg var at jeg ikke skulle få en palomino. Derfor kontaktet jeg waterheads siden det virket som om de sjekket hva slags steppinger de hadde inne. Fikk bekreftet at jeg kom til å få en HB med 0302 eller nyere.

Derfor synes jeg det var like greit å bestille fra waterheads.

Lenke til kommentar
200*11 @ 2v nå, ganske greit for 550kr :D

 

Vannkjøling?

 

Virker bra det :yes:

 

off, klikka pluttseli i cs, måtte gå ned litt :(

 

Men i dag skal jeg max'en! igår var bare to pingle forsøk!

 

mere kommer folkens, stay tuned :D

 

edit: jo forresten jeg har LUFT :o 4 zalman kabvifter 20dB og en alpha noe rart + papst 26dB (alle viftene og ribba kom på 850 ellerno)

Lenke til kommentar

2300mhz og kjører stabilt! måtte bare litt ned på fsb så går'n så det suser.

 

 

ps: kjører 194*10.5  1.8v   40grader idle daglig, mange som sier det er skadelig med 2v for en liten xp1700 liksom :)

 

En liten XP1700 ja... er sikkert ikke bra men funker da. Jeg har en Duron 950 som kjører på 2.07v og det har den gjort smertefritt snart et år nå.

Ligger på 50 grader idle.

Lenke til kommentar
Herre Jemini..

 

For å begynne, en Jxxxx-stepping og en Axxxx-stepping skiller seg ikke mellom low-end og high-end

Så da tar overclockers.com feil når de skriver;

 

Two Kinds of TBredBs  

 

There are high-end and low-end TBredBs. They aren't all the same. The high-end ones on average perform several hundred MHz better than the low-end ones.  

 

You can identify which type of TBredB it is by looking at code that begins the second line of coding on the processor. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A," that's a high-end TBredB.  

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J," that's a low-end TBredB.

?

Lenke til kommentar
kansje grunnen til at du får bare 194 fsb er den pinglete kjøleribba på

hovedkortet den er jo bare en liten klomp alu men finner på,

det er en råtten tarmaltape på i tilegg, eller har du byttet. 8)

 

 

har cpuen fra vannhoder kommet enda

jeg får se om jeg tar noen mod's på hket etter vert, nå følger jeg ikke for det da pcen går greit. cpuen fra vannhoder har jeg aldri sett noe til selv om de sa den var sendt en onsdag for 3-4-5 uker sia ellerno.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...