venomzorg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 nå er det 2 uker siden jeg bestillte og jeg har fortsatt ikke mottatt noe. har også sendt mail til waterheads for og få collinr uten og få svar. tror jeg driter i det og bestiller på komplett, når de ikke gir tegn til service så gir jeg f. Gi det tid..... (du vil få brev fra postens godssentral i Oslo). Det er slett ikke sikkert at det er waterheads som har rota. Større sannsynlighet for at det er post/toll som er problemet. ja men jeg har sendt mail til waterheads og spurt om collinr flere ganger og de svarer ikke engang.vil bare drite i det når de er slik. Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 åssen skal du drite i det hvis de har sendt det allerede. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Skal kjøpe en XP1700 på komplett.no om en måned or so, venter på rev. 1.2 av Abit NF7-s. Da kan vi se hvor langt jeg kommer med den. Koster tross alt 300 mindre enn den garanterte CPUen fra waterheads.dk. Og for dere som ikke vet det, så er XP1700'ene som er inne på komplett nå, T-bred B. Det var det jeg trodde. Hadde ikke tid til å sjekke på weben når jeg pakket ut men nå har jeg en XP1700 som går på 2000Mhz uten endringer på noen spenning, men der stopper det også. 181x11 går greit. 182x11 er ustabilt. En 500kroners CPU som rapporteres som en til 2000,- er helt ok Bebalfisken: Du har jo kun overklokket på FSB og stoppet der minnet ditt eller chipsettet ikke vil mer. Om du setter opp multiplier og spenning så er jeg nesten helt sikker på at du kan få mye mer ut av den CPU'en. (Orginal spenning (1,6V) på 2GHz vitner jo om det) La meg gjette litt på resultatet etter overklokking med både FSB og multiplier og spenning på 1,8V: 12,5x180MHz=2,25GHz (XP2800+, altså en CPU til ca 3500kr) Tja, kan hende du har rett men minnet er det neppe. Nå er jeg oppe på 189x11.med 1,7V og det går stabilt der. Men nå nærmer jeg meg vel kortets begrensing uten Vdd volt mod. Dessuten velger jeg nok heller å gå ned på multiplier enn opp. 10x220 høres mer fristende ut enn 12.5x180. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Sitat fra overclockers.com: Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX1700DMT3C, that's a Palomino. TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DLT3C, that's a Thoroughbred A. TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. As of now (1/15/03), all TBredBs sold at this speed are low-end "J" TBredBs. Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? AXDA1700DUT3C, altså en T-bred B. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 åssen skal du drite i det hvis de har sendt det allerede.frodi de skal egentli skrive opp collinr til orderen påsiden men de gjorde de ikke, derfor sendte jeg mail og spurte flere ganger men de svarer aldri. dette er jo elendig service. slikt blir jeg mildt irritert av og jeg er frekk nok til og drite i det. edit: bestiller meg en xp1700 fra komplett tirsdag morgen hvis jeg ikke hører noe før det. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? AXDA1700DUT3C, altså en T-bred B. Mente merkingen på CPU'en. Fikk med meg at det var en DUT3C, altså Tbred-B. Men er det en high-end Tbred-B, merket AIUHB? Eller har folk ikke fått den enda? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? AXDA1700DUT3C, altså en T-bred B. Mente merkingen på CPU'en. Fikk med meg at det var en DUT3C, altså Tbred-B. Men er det en high-end Tbred-B, merket AIUHB? Eller har folk ikke fått den enda? JIUHB er vel det folk har fått. Det er ikke så mange AIUHB ute å løper... Men JIUHB har vist seg å være en god overklokker det og. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? AXDA1700DUT3C, altså en T-bred B. Mente merkingen på CPU'en. Fikk med meg at det var en DUT3C, altså Tbred-B. Men er det en high-end Tbred-B, merket AIUHB? Eller har folk ikke fått den enda? JIUHB er vel det folk har fått. Det er ikke så mange AIUHB ute å løper... Men JIUHB har vist seg å være en god overklokker det og. hvor langt går JIUHB da? syntes jeg leste at det var en som iallefall fikk den til 2ghz... Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 JIUHB 0302 går i snitt til 2,3 ihvertfall. Med vcore over 2.0 så tror jeg de fleste klarer 2,4-2,5Ghz. Noen som vet hvilken uke de har på komplett? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 JIUHB 0302 går i snitt til 2,3 ihvertfall. Med vcore over 2.0 så tror jeg de fleste klarer 2,4-2,5Ghz. Noen som vet hvilken uke de har på komplett? Det er vel litt vanskelig å finne ut, siden de plukker ut fra lageret liksom. Må nok spørre folk her på forumet hva de har fått. Skal ha XP1700+ om et par uker, så jeg håper det er en overklokkingsvennlig CPU jeg får. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Sitat fra overclockers.com: Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX1700DMT3C, that's a Palomino. TBredA: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DLT3C, that's a Thoroughbred A. TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA1700DUT3C, that's a Thoroughbred B. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. As of now (1/15/03), all TBredBs sold at this speed are low-end "J" TBredBs. Noen som vet hva som står på den som er inne hos Komplett akkurat nå? Hva er best av AIUHB og JIUCB og andre kombinasjoner? Hvilken er best? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hva er best av AIUHB og JIUCB og andre kombinasjoner?Hvilken er best? Les da vel..... If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB. If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB. For å forklare deg nærmere så er "high-end" -> best, "low-end" -> ikke så bra. Beklager hvis jeg er litt stygg med deg her, men du må lese hva du selv poster her! :wink: Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Noen som vet hvor AIUHB kan kjøpes? Lenke til kommentar
magnusr Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Bestilte 2 stk 2100+ tbred med det varenummeret fra komplett. Med 2 ukers mellomrom. Den første jeg fikk var en TBRED B fra uke 50 i fjor den andre jeg fikk var en TBRED A fra uke 26 i fjor. Den TBRED Aen hadde samme varenummer stående klistra på seg så pass opp. Det kan være både a og b. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Bestilte 2 stk 2100+ tbred med det varenummeret fra komplett. Med 2 ukers mellomrom. Den første jeg fikk var en TBRED B fra uke 50 i fjor den andre jeg fikk var en TBRED A fra uke 26 i fjor. Den TBRED Aen hadde samme varenummer stående klistra på seg så pass opp. Det kan være både a og b. Hva mener du? Hadde komplett jukset med varenummeret? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 akuratt bestillt xp1700 fra komplett, håper det er tbred-b ellers blir jeg lei meg. :-? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Skal kjøpe meg en CPU og vannkjøling, så jeg kan overklokke litt. Hvilken bør jeg kjøpe, xp2100+ fra psdata (AXDA2100DUT3C, sannsynligvis en High-end) eller en xp1700+ fra komplett (sannsynligvis en low-end TbredB)? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Skal kjøpe meg en CPU og vannkjøling, så jeg kan overklokke litt. Hvilken bør jeg kjøpe, xp2100+ fra psdata (AXDA2100DUT3C, sannsynligvis en High-end) eller en xp1700+ fra komplett (sannsynligvis en low-end TbredB)?xp2100 Lenke til kommentar
magnusr Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Nei jeg mener ikke at komplett hadde bøffra med varenummeret. Begge bar samme varenummer (trykt på klistrelapp på cpu). Men ene var en tbred a og andre en tbred b. Her er varenummeret på begge: AXDA2100DUT3C. Trodde egentlig ingen tbred a kom med det varenummeret. Men jeg tok feil. Skulle tro tbred a hadde: AXDA2100DKV3C. Men neida. Tydlig at en aldri kan være sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå