Gå til innhold

XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Stepping


Abzalom

Anbefalte innlegg

Arne Anka, imponerende resultater, men hvorfor bruker du så mye penger på sånt?

Og hvis du er interessert i en skikkelig klokkbar prosessor, hvorfor kjøper du ikke 2100+ AUIHB?

 

Unskyld, hva mener du med mye penger? CPU til 500 kr? Eller er det HK til <900 som får deg til å mene at han sløser ut penger. Eller vent, det må være den uhorvelig dyre luftkjølingen hans, der har vi det tenker jeg.

 

Når vi er inne på det med penger faller logikken med en gang på plass når du foreslår å kjøpe en langt dyrere CPU. At man må slåss like hardt eller mye hardere hvis man i det hele tatt får det til for å oppnå noe i nærheten av Andens OC resultater med en XP2100 passer vel således inn i logikken. Logikken til det paralelle univers der alt er omvendt vel merke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arne Anka, imponerende resultater, men hvorfor bruker du så mye penger på sånt?

Og hvis du er interessert i en skikkelig klokkbar prosessor, hvorfor kjøper du ikke 2100+ AUIHB?

 

Unskyld, hva mener du med mye penger? CPU til 500 kr? Eller er det HK til <900 som får deg til å mene at han sløser ut penger. Eller vent, det må være den uhorvelig dyre luftkjølingen hans, der har vi det tenker jeg.

 

Når vi er inne på det med penger faller logikken med en gang på plass når du foreslår å kjøpe en langt dyrere CPU. At man må slåss like hardt eller mye hardere hvis man i det hele tatt får det til for å oppnå noe i nærheten av Andens OC resultater med en XP2100 passer vel således inn i logikken. Logikken til det paralelle univers der alt er omvendt vel merke.

 

Nå tviler jeg på at vedkomne bare har kjøpt EN 1700+ .. hehe :)

Lenke til kommentar
Arne Anka, imponerende resultater, men hvorfor bruker du så mye penger på sånt?

Og hvis du er interessert i en skikkelig klokkbar prosessor, hvorfor kjøper du ikke 2100+ AUIHB?

 

Unskyld, hva mener du med mye penger? CPU til 500 kr? Eller er det HK til <900 som får deg til å mene at han sløser ut penger. Eller vent, det må være den uhorvelig dyre luftkjølingen hans, der har vi det tenker jeg.

 

Når vi er inne på det med penger faller logikken med en gang på plass når du foreslår å kjøpe en langt dyrere CPU. At man må slåss like hardt eller mye hardere hvis man i det hele tatt får det til for å oppnå noe i nærheten av Andens OC resultater med en XP2100 passer vel således inn i logikken. Logikken til det paralelle univers der alt er omvendt vel merke.

 

Nå tviler jeg på at vedkomne bare har kjøpt EN 1700+ .. hehe :)

 

Nja, ikke helt sikker. Mener han har snakket om den samme hele tiden. Kan jo være han kjøpte flere samtidig, men han har jo åpenbart vært usedvanlig helig med eksemplar(ene). Dessuten har han vel også en XP2100 eller var det 2400 som han har i den andre maskinen.

Lenke til kommentar
Arne Anka, imponerende resultater, men hvorfor bruker du så mye penger på sånt?

Og hvis du er interessert i en skikkelig klokkbar prosessor, hvorfor kjøper du ikke 2100+ AUIHB?

 

Unskyld, hva mener du med mye penger? CPU til 500 kr? Eller er det HK til <900 som får deg til å mene at han sløser ut penger. Eller vent, det må være den uhorvelig dyre luftkjølingen hans, der har vi det tenker jeg.

 

Når vi er inne på det med penger faller logikken med en gang på plass når du foreslår å kjøpe en langt dyrere CPU. At man må slåss like hardt eller mye hardere hvis man i det hele tatt får det til for å oppnå noe i nærheten av Andens OC resultater med en XP2100 passer vel således inn i logikken. Logikken til det paralelle univers der alt er omvendt vel merke.

 

Nå tviler jeg på at vedkomne bare har kjøpt EN 1700+ .. hehe :)

 

Nja, ikke helt sikker. Mener han har snakket om den samme hele tiden. Kan jo være han kjøpte flere samtidig, men han har jo åpenbart vært usedvanlig helig med eksemplar(ene). Dessuten har han vel også en XP2100 eller var det 2400 som han har i den andre maskinen.

 

Tror ikke det er så mye snakk om hell. Tipper det er gjort en god del research.. og noen ringerunder + mail til diverse butikker.

 

Har forresten bestilt en fra itbutikken nå... hørte noen rykter om at de hadde 1700DLT3C inne... venter også på en fra SBSdata..( Takk til Arne Anka for tips om SBS :) ) Kan gi lyd fra meg når jeg får den og har funnet ut hva det er...

Lenke til kommentar

Hei, mr. kverulant.

 

Har vært på SWEclockers sitt forum. Mr and har:

8rda+, NF7-S 1.2, 2 eller 3 1700+'er, 2400+, Corsair XMS3500, XMS3200, SLK 800 eller 900, husker ikke osv osv.

 

2100+ koster for øvrig det dobbelte av 1700+.

For all del, det er jo hans penger. Men likevel da!

Lenke til kommentar
arne anka, kan du stille multiplier høyere enn 12,5?

eller er det max?

har også tatt en readout av strømmen som måles inne i pcen, det ser ikke så alle best ut, se i denne linken:

http://forums.bf42.com/showthread.php?s=&t...&threadid=22925

trenger jeg et nytt powersupply?

har 3 disker, og det trekker jo strøm.

 

Om du trenger ny PSU så gjør jeg det også :-?

 

MB5.JPG

Lenke til kommentar
Ikke sånn. Jeg har kassetempen min, men ikke chipset. Hvordan får jeg opp denne i MBM? Har nyeste versjon

 

ooops, ehem sorry :o

 

Under settings->temperatures-> Prøv deg frem med hvilke sensorer som er hva. Visuelle ting (navn på hver enkelt sensor) ligger også der.

 

Jeg har en ekstern temp måler, hvor jeg har plassert en sensor inntil chipset og dobbeltsjekket i forhold til den. Det er stor forskjell på Hovedkort her ikke alle stemmer ;)

 

BTW: Chipset er vannkjølt, resten er luftkjølt for øyeblikket (venter på Vapo og MCW50T).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...