Gå til innhold

XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Stepping


Abzalom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lei for å måtte si dette venomzorg, men den cpu´n du får er sikkert like ræva som min (siden vi bestillte samme dag) .. klarer 1,85 på 1,7v... noe som er like bra som en god Palomino. En annen ting de har klart er å glemme momsen.. jeg måtte betale dansk moms, for den hadde de glemt å trekke ifra.. så nå må jeg betale dansk og norsk moms på en drit dårlig CPU. De hadde heller ikke moddet den slik at den gikk på 1,85v som standard. Det siste er ikke så farlig da jeg kan gjøre det selv, men det sier litt om waterheads.

Lenke til kommentar
Lei for å måtte si dette venomzorg, men den cpu´n du får er sikkert like ræva som min (siden vi bestillte samme dag) .. klarer 1,85 på 1,7v... noe som er like bra som en god Palomino. En annen ting de har klart er å glemme momsen.. jeg måtte betale dansk moms, for den hadde de glemt å trekke ifra.. så nå må jeg betale dansk og norsk moms på en drit dårlig CPU. De hadde heller ikke moddet den slik at den gikk på 1,85v som standard. Det siste er ikke så farlig da jeg kan gjøre det selv, men det sier litt om waterheads.

 

jeg har gitt f i waterheads, de svarer ikke på mail og ikke har de gitt meg collinr og ingenting. jeg har driti i de og bestillte på komplett istedet.

kommer det noe til meg fra waterheads blir det ikke hentet på posten engang.

Lenke til kommentar
Lei for å måtte si dette venomzorg, men den cpu´n du får er sikkert like ræva som min (siden vi bestillte samme dag) .. klarer 1,85 på 1,7v... noe som er like bra som en god Palomino. En annen ting de har klart er å glemme momsen.. jeg måtte betale dansk moms, for den hadde de glemt å trekke ifra.. så nå må jeg betale dansk og norsk moms på en drit dårlig CPU. De hadde heller ikke moddet den slik at den gikk på 1,85v som standard. Det siste er ikke så farlig da jeg kan gjøre det selv, men det sier litt om waterheads.

 

jeg har gitt f i waterheads, de svarer ikke på mail og ikke har de gitt meg collinr og ingenting. jeg har driti i de og bestillte på komplett istedet.

kommer det noe til meg fra waterheads blir det ikke hentet på posten engang.

 

Er litt lei Waterheads jeg også, da min "XP1700+ super stepping" bare såvidt klarer 1900MHz @ 1,85V. Men jeg må vel nesten si meg fornøyd da det var en tabbe å bestille en TbredA rett før TbredB kom..... Har kjørt CPU på 2100MHz @ 2,0 for å se om det gikk og det gjorde det. Men kjører ikke på så høy V med luftkjøling :roll:

 

Det som var irriterende var at mitt forrige hovedkort ikke taklet å kjøre over 1,6V på core så jeg måtte bytte hovedkort for å oppnå "garantert hastighet". Var allerede da klar over at jeg hadde kjøpt "katta i sekken".

Lenke til kommentar

Er ganske skuffa jeg også, greier bare 2222mhz stabilt, men greide å kjøre 202 * 12 = 2424, men det var med iskaldt vann i systmet (les: isbiter og iskaldt vann rett fra springen), 2222mhz er jo forsåvidt greit foreløpig, har nok mål om å greie 2500 mhz med optimalisert vannavkjøling (med peltier på cpu`en) og med høyere vcore, max pr. idag er 1,9v. (ikke modda, ennå!)

 

Nå kjører jeg 202 buss, bruker 1,82 volt på cpu`en, 44 grader ved load.

 

Tok ganske lang tid da!! Bestilte den i begynelsen av Februar! Fikk den 5 Mars!

Lenke til kommentar
Er ganske skuffa jeg også, greier bare 2222mhz stabilt, men greide å kjøre 202 * 12 = 2424, men det var med iskaldt vann i systmet (les: isbiter og iskaldt vann rett fra springen), 2222mhz er jo forsåvidt greit foreløpig, har nok mål om å greie 2500 mhz med optimalisert vannavkjøling (med peltier på cpu`en) og med høyere vcore, max pr. idag er 1,9v. (ikke modda, ennå!)

 

Nå kjører jeg 202 buss, bruker 1,82 volt på cpu`en, 44 grader ved load.

 

Tok ganske lang tid da!! Bestilte den i begynelsen av Februar! Fikk den 5 Mars!

 

Hva er du skuffa over? Du fikk jo hvertfall ca. det du ble lovet. Stakkars AveMORphine ble jo lurt.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke direkte lurt. Føler meg heller litt dum som trodde på julenissen :roll: Jeg syns ikke det er verd å bruke mye tid på å irritere seg over ihvertfall, cpuen er en grei performer og kommer til å ta seg godt ut i mitt neste home entertainment system (da den trolig ikke krever så mye kjøling til det).

 

Men jeg kommer ikke til å anbefale waterheads for Norske kunder, da det ble dyrt etterhvert (noe jeg er mer irritert over at de ikke gav skikkelig opplysning om).

 

Vet ihvertfall at min neste CPU blir en Barton 2500+ når forumene flommer over med anbefalinger mht stepping :yes:

Lenke til kommentar
Jeg føler meg ikke direkte lurt. Føler meg heller litt dum som trodde på julenissen :roll: Jeg syns ikke det er verd å bruke mye tid på å irritere seg over ihvertfall, cpuen er en grei performer og kommer til å ta seg godt ut i mitt neste home entertainment system (da den trolig ikke krever så mye kjøling til det).

 

Men jeg kommer ikke til å anbefale waterheads for Norske kunder, da det ble dyrt etterhvert (noe jeg er mer irritert over at de ikke gav skikkelig opplysning om).

 

Vet ihvertfall at min neste CPU blir en Barton 2500+ når forumene flommer over med anbefalinger mht stepping :yes:

 

altså når jeg bestillte sto det at cpuen klarte 2.1-2.2 nå står det mindre.

Lenke til kommentar

Om det var 2,1@1,85 de mente så skal jeg ikke klage.. jeg klarte nesten 2,2 på 1,85v.

 

Men hva de mener er det ikke godt å skjønne siden de ikke skriver noe om ved hvilken spenning de garanterer 2,1 Ghz.

Jeg tenkte bare på Arne Anka (han svensken) som klarte 2,1Ghz på stock med sin waterheads 1700+.

Lenke til kommentar
Om det var 2,1@1,85 de mente så skal jeg ikke klage.. jeg klarte nesten 2,2 på 1,85v.

 

Men hva de mener er det ikke godt å skjønne siden de ikke skriver noe om ved hvilken spenning de garanterer 2,1 Ghz.

Jeg tenkte bare på Arne Anka (han svensken) som klarte 2,1Ghz på stock med sin waterheads 1700+.

Det är ganska många som beställt sina XP1700+ med JIUHB 0302 steppning från waterheads Och dom verkar klocka ganska olika Dom flesta brukar i alla fall få upp dom till 2300mhz några till 2400mhz och några få över 2500mhz

Lenke til kommentar
Arne Anka:

hvor mye får du i 3Dmark2001SE med 2541 MHz?

 

CPU AMD Duron Processor 2459 MHz <-- det er linken din med den summen

Jag ligger på 16914p nu Men jag har glömt att ändra signaturen Poängen i 3dmark blir faktiskt lite sämre när man kommer över ca 2470mhz så det är inte så bra att köra processorn på max när man kör 3dmark

Jag har dock tagit 17237p med min XP2400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...